Naam: Karen Frank Functie: Account manager IBM producten en diensten Stapte over naar e-office.
“Een van de directeuren van e-office kende ik door een vorige baan. Hij heeft me benaderd. Dat kwam onverwacht. Ik denk dat zoiets altijd komt op een moment dat je er ook door getriggerd wordt. Bij mijn vorige bedrijf ging ik werken omdat ik wat anders wilde dan sales en wilde leidinggeven. Na twee jaar miste ik het klantcontact. Je ziet het resultaat als je met klanten praat. Dus ik hoefde niet lang na te denken toen de vraag van e-office kwam. Het bedrijf sprak me ook aan. Vergeleken met mijn vorige werkgever, is het een kleine club met een schouders-erondermentaliteit. Ze maken veel maatwerk en dan werk je met z’n allen aan één product. Iedereen heeft een deel van de kennis. Uit het onderzoek van Great Places to Work kwamen ze als tweede naar voren. Het bedrijf scoorde vooral hoog op het vlak van kameraadschap. Dat was voor mij wel een bevestiging.
Wat ik in het begin pittig vond is dat dit heel anders is dan werken in de telecom. Dit is veel abstracter. Telecom is makkelijker te visualiseren. Ik heb mezelf wel de tijd gegund om het te leren. Ik ben heel blij met mijn overstap.”