Praktijkcase aanmelden

Oracle verbetert dienstverlening Toyota in Europa

22-10-2012 14:24 | Door Martijn Vet | Lees meer artikelen over: Consulting | Lees meer over het bedrijf: Oracle | Er zijn nog geen reacties op dit artikel | Permalink
autofabriek GM

Toyota Motor Europe was op zoek naar een Vehicle Management Systeem om hun operational excellence te optimaliseren, waardoor ze ook de klantervaring konden verbeteren. Belangrijke voorwaarde was dat het systeem compatible moest zijn met hardware, besturingssystemen en software die in de loop der jaren aan de ict-omgeving waren toegevoegd. Ook moest het systeem in verschillende landen worden gebruikt. Na een uitgebreide inventarisatie is Oracle geselecteerd om het bestaande systeem in dertien landen te updaten op basis van Oracle E-Business Suite 12.1.

Met oog op de verschillende sales-cycli in de dertien landen moest het systeem exact op 20 juni 2011 live gaan. Om deze deadline te halen, hebben Oracle Consulting, Toyota en Infosys al in september 2010 een proof of concept gedaan waarbij mogelijke problemen in kaart zijn gebracht.

Oracle E-Business Suite heeft gezorgd voor een reductie met wel veertig procent van de tijd die retailers nodig hebben om vragen van klanten naar beschikbaarheid en afleverdata van auto's te beantwoorden.

Het nieuwe systeem bekort de tijd die Toyota nodig om auto's te leveren, is het toekennen van auto's aan dealers verbeterd en zijn voorraadniveaus verlaagd, waardoor de kosten zijn gedaald.

Implementatie

De migratie naar Oracle E-Business Suite 12.1 kende een minimale verstoring in de productieomgeving tijdens het implementatieweekend. Na een dag stonden er al 1.258 bestellingen voor auto's van de Toyota-retailers in het nieuwe systeem.