Computer Associates International (CA) en Origin halen hun samenwerking aan. Unicenter TNG van CA wordt een belangrijk hulpmiddel in de internationale dienstverlening van Origin.
De twee werken al enige jaren samen. Origin kreeg in 1996 de licentie om de bedrijfskritische oplossingen van CA te gebruiken.
Origin zal Unicenter TNG implementeren als beheeroplossing voor Ouverture, een nieuwe serie diensten van Origin. Deze verwacht er de concurrentiekracht van zijn pakket mee te vergroten. Origin gebruikt Unicenter TNG als een hulpmiddel om het in gebruik nemen en beheren van de IT-infrastructuur voor klanten te verlichten.
"Wij zijn erg blij dat Origin, een toonaangevende aanbieder van diensten op het gebied van IT-beheer, consultancy, business re-engineering en systeemintegratie, de strategische waarde van Unicenter TNG onderkent en heeft gekozen voor onze oplossingen als onderdeel van Origins Ouverture-suite", zegt Sanjay Kumar, CA President en Chief Operating Officer. Volgens Kumar kan Origin met Unicenter TNG niet alleen beter, maar ook goedkoper werken.
Origin gebruikt Unicenter TNG Advanced Help Desk (AHD) om ‘problem tickets’ waar ook ter wereld te kunnen volgen. Bovendien stelt het gebruik van AHD Origin in staat, klanten toegang te verschaffen tot de uitgebreide functionaliteit van Unicenter TNG. Het gaat hierbij om Software Delivery, Asset Management, Remote Management, Single Sign-On, Event en Performance Management. Klanten van Origin kunnen bovendien gebruik maken van de faciliteiten van Unicenter TNG voor Lotus Notes Management en het beheer van webservers. Ook biedt Unicenter TNG volgens CA de meeste innovatieve bescherming tegen virussen die momenteel voorhanden is.