Om gebruikersorganisaties een beter zicht te geven op de prestaties van websites voor elektronische handel heeft Online Opinion een dienstverlening in het leven geroepen die helpt bij het pagina voor pagina in kaart brengen van het gebruik van een site.
Het bedrijf ziet de ‘O’ genoemde dienstverlening (voor O-pinion) als een aanvulling op de bekende pakketten waarmee het verkeer op websites kan worden gelogd en gemeten. Met dit product is het namelijk mogelijk om klanten of websurfers te laten reageren op een specifiek onderwerp of een specifieke pagina binnen een website.
In tegenstelling tot de bekende feedback-mechanismen (e-mail, voorgeprogrammeerde webformulieren) gaat het hier om een systematiek die contextgevoelig is. Dat wil zeggen dat de reactie binnenkomt compleet met gegevens over de locatie op de website waar de reactie is opgeroepen en door de bezoeker is opgeschreven.
Bij veel andere faciliteiten waarmee gebruikers een reactie kunnen insturen, gebeurt dit via een los van de content binnenkomend webformulier. Hierdoor kan bij de analyse van de reactie geen gebruik worden gemaakt van extra informatie die aangeeft op welke pagina of naar aanleiding van welke samenloop van gebeurtenissen een probleem of vraag ontstond.
De dienstverlening van Online Opinion omvat niet alleen het beschikbaar stellen van de door de websurfer te hanteren digitale formulieren, maar kent ook aantal online analysehulpmiddelen en dergelijke.
Meer informatie:http://www.o-pinion.com.