Computer Sciences Corporation (CSC) en Microstrategy gaan samenwerken op de gebieden Business Intelligence en crm (customer relationship management).
Met deze afspraak wordt de al bestaande samenwerking in de VS, Engeland en Duitsland verder uitgebreid. Doel van de samenwerking is klanten van CSC direct toegang te geven tot geavanceerde technologie en kennis van online klantprocessen, klantbehoeften en management-informatie.
De bedrijven vullen elkaar goed aan, menen ze. Zo beschikt CSC over wereldwijde kennis en ervaring op het gebied van onder meer e-Business, crm, en Information & ICT Architecture. Microstrategy beschikt over geavanceerde technologie op het gebied van Business Intelligence en crm.
CSC heeft Microstrategy gekozen vanwege hun ’technologisch superieure architectuur,’ aldus CSC-directeur Abraham Tol. Naast de samenwerking op het gebied van Business Intelligence en crm richten beide partijen zich eveneens op de ontwikkeling van Netmarkets, marktplaatsen op Internet. CSC is marktleider op dit gebied en kan met het platform van Microstrategy naar opdrachtgevers een snelle time-to-market bieden.
CSC bestaat sinds 1959 en telt wereldwijd bijna 60.000 medewerkers, verspreid over meer dan 800 kantoren. Microstrategy telt wereldwijd ruim 2100 medewerkers in 40 kantoren.