De LCI Technology Group te Den Bosch heeft het Amsterdamse bedrijf ’themusicchannel’ gekocht. Dit portaal voor digitale muziek (http://www.themusicchannel.com) is gespecialiseerd in de promotie van muziek gemaakt door nieuwe talenten.
LCI, tot voor kort vooral bekend als distributeur van printers, wil het accent verleggen naar e-zakendoen. Voor de LCI.com activiteiten is een communicatie-infrastructuur opgezet.
"Ook het muziek-portaal gaat daarvan gebruik maken", vertelt LCI-topman Sam Asseer. Hij denkt daarbij aan servers, telecomverbindingen, veiligheidsvoorzieningen, helpdesk en administratieve faciliteiten.
Guy Makmel, algemeen directeur themusicchannel, laat weten dat ook gebrek aan financiële middelen een belangrijke reden tot verkoop was. Zijn bedrijf kan nu ook internationaal expanderen. Hiervoor zullen samenwerkingsverbanden worden opgezet.
LCI heeft onlangs zijn strategie gewijzigd. De distributie van hardware is minder belangrijk geworden sinds de verkoop van de activiteiten op dit gebied aan Kyocera. E-commercie moet daarvoor in de plaats komen. LCI wil starters gaan begeleiden. De onderneming wil als broeikas fungeren. In de komende twaalf tot achttien maanden zullen één of meer van de activiteiten naar de beurs worden gebracht.