De Amsterdamse tak van Agency.com heeft een prijs gekregen voor de spelletjespagina die het bedrijf ontwikkelde voor een campagne van Blue Band en 3VO.
Agency,com, dat Internet-strategieën uitdenkt en realiseert, behaalde tijdens de dinsdagavond gehouden @d:tech Europe Awards met de website een derde plaats in de categorie ‘Best Local Market or Small Business Campaign’. "Wij zijn enorm trots deze onderscheiding in ontvangst te mogen nemen", zegt Gijs Dullaert, president van Agency.com. "Dit bewijst wederom dat wij een bedrijf zijn dat een enorm potentieel aan creatief talent in huis heeft."
De prijswinnende site van Agency maakte onderdeel uit van de campagne ‘De scholen zijn weer begonnen’, een tot oktober lopende actie waarin verkeersveiligheidsorganisatie 3VO aandacht vroeg voor de verkeersveiligheid van naar school gaande kinderen.
Op de pagina konden kinderen een vijftal met Flash ontworpen games spelen, zoals een driedimensionaal fietstochtje over een weg vol hindernissen en een geheugenspelletje met verkeersborden. Zo werd spelenderwijs van alles geleerd over het verkeer.
Het is overigens niet de eerste keer dat Agency.com in de prijzen valt. Eerder werd de onderneming al onderscheiden voor zijn werk voor onder andere Adidas, O’Neil, Motorola en British Airways. Daarnaast zag Agency Amsterdam zijn arbeid voor de Nederlandse Opera tijdens de laatste editie van het internationale reclamefestival van Montreux beloond met de prestigieuze Gouden Roos.
Rene van Vemde