De combinatie AOL Time Warner blijft ondanks verlies over het tweede kwartaal geloven in een goede afloop voor dit jaar.
Het verlies van het multimedia-concern bedroeg over het afgelopen kwartaal 734 miljoen dollar. De omzet steeg daarentegen met 3 procent naar 9,2 miljard dollar, hetgeen bijna 300 miljoen dollar meer is dan over dezelfde periode vorig jaar. Toch bleef AOL Time Warner met zijn omzet ruim 500 miljoen dollar achter bij de prognoses van de analisten van Thomson Financial/First Call.
AOL Time Warner blijft ondanks het nettoverlies en de tegenvallende omzet vasthouden aan zijn ambitieuze doel voor 2001: een winst voor belastingen en rente van 11 miljard dollar op een omzet van 40 miljard dollar. De multimedia-gigant put daarbij onder meer vertrouwen uit de advertentie-inkomsten bij de AOL online-divisie die met 26 procent toenamen vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast boekt AOL Time Warner steeds meer omzet uit abonnementen. De omvang daarvan nam over het afgelopen kwartaal toe met 10 procent tot 4,1 miljard dollar. In totaal nam het aantal online-abonnementen het afgelopen jaar toe met 15 procent naar 135 miljoen gebruikers.