Automatiseerder Aino rapporteert over de eerste negen maanden van dit jaar een oplopend nettoverlies tot 2,5 miljoen euro.
Het automatiseringsbedrijf wijt de verslechterende resultaten aan de seizoenseffecten van de zomermaanden en de sterke krimpende it-markt over het derde kwartaal.
In augustus meldde Aino over de eerste zes maanden van het jaar een nettoverlies van 980 duizend euro. Over dezelfde periode vorig jaar boekte Aino nog een winst van 2,3 miljoen euro. Ook de omzet daalde: met 6 procent naar 38,3 miljoen euro, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Aino rekende toen voor de tweede helft op hogere marges en meer opdrachten, omdat het zich volgens eigen zeggen meer is gaan richten op ict-dienstverlening met een hogere toegevoegde waarde. Maar inmiddels gaat de automatiseerder ervan uit dat het verlies over het boekjaar verder zal toenemen, hoewel niet in de mate van het derde kwartaal. Aino zegt te werken aan maatregelen om de bedrijfsresultaten op korte termijn te verbeteren. Bovendien wordt in samenwerking met organisatiebureau McKinsey aan plannen gewerkt om beter op de gewijzigde marktomstandigheden in te kunnen spelen.