Mediasurface, leverancier van content management software, gaat samenwerken met ATG, leverancier van oplossingen voor online klantenbeheer en e-business.
De applicatie die de technieken van beide bedrijven integreert, maakt gebruik van internettechnologieën als Java en XML.
Een eerste gezamenlijke implementatie werd uitgevoerd voor Carlton Interactive, de nieuwe mediatak van het Britse mediaconcern Carlton Communications. De basis van de overkoepelende site van Carlton Interactive, wordt gevormd door Mediasurface 3.5 en ATG’s Dynamo personalisatie server. De site biedt bezoekers entertainment, bestaande uit nieuwtjes over beroemdheden en films, spelletjes, muziek, winkel- en chatmogelijkheden en links naar sites die zijn gekoppeld aan een televisieprogramma. Carlton kan nu snel en eenvoudig nieuwe sites ontwikkelen en publiceren, en bijvoorbeeld inspelen op een bepaalde televisieaflevering of nieuwtjes uit de sterrenwereld.
ATG leert aan meer dan 670 organisaties wereldwijd, waaronder 3M, American Airlines, Blockbuster, Eastman Kodak, HSBC, Herman Miller en Sun Microsystems. Mediasurface is Europees leverancier van applicatiesoftware voor content management van websites en nieuwe digitale netwerken.