Producent van bedrijfsintelligente software Business Objects wil zijn producten nauwer laten aansluiten op de bedrijfsdoelstellingen van zijn klanten. Volgend jaar moet een product beschikbaar komen dat hiervoor zorgt.
Op zijn gebruikersconferentie in Miami Beach presenteerde Business Objects een nieuw project dat naar de codenaam Sundance luistert. Tijdens zijn toespraak demonstreerde ceo Bernard Liautaud de mogelijkheden van het product. Volgens Liautaud heeft Business Objects de lat voor bedrijfsintelligentie daarmee hoger gelegd. Het zou nu veel makkelijker zijn data binnen een organisatie te verspreiden.
Sundance moet onder meer in staat zijn zogeheten ‘best practices‘ in regels om te zetten, terwijl het ook een aantal hulpmiddelen bevat om doelstellingen aan de realiteit te toetsen. Zo zou een verkoopsdirecteur bijvoorbeeld een aantal parameters kunnen instellen om de verkoopsprestaties van zijn team te meten. De verkopers ontvangen dan regelmatig een analyse van hun prestaties, met een aantal tips om de oorzaak van slechte prestaties te achterhalen. Daarbij zou het systeem zelf onthouden hoe problemen in het verleden werden aangepakt.
Sundance wordt momenteel door een twintigtal bedrijven getest en moet halverwege volgend jaar beschikbaar komen.