De Amerikaanse netwerk-provider Compuserve bevestigt het al voorspelde verlies over het tweede fiscale kwartaal. Het totale verlies bedraagt 58 miljoen dollar. De nieuwe interface (Compuserve 3.0) kwam met vertraging op de markt en bovendien blijft het aantal leden van Compuserve Interactive op de Amerikaanse markt teruglopen.
Deze omstandigheden veroorzaakten een verlies van 24,5 miljoen dollar. Het bedrijf heeft de kosten die gemaakt zijn om abonnees te verwerven gekapitaliseerd en zal deze nu versneld aflossen. Deze aflossing zorgde voor een kostenpost van 28,6 miljoen dollar.
De marketingstrategie wordt drastisch aangepast. Compuserve zal zijn online-dienst WOW!, die speciaal op het gezin gericht is, van de markt halen in januari 1997. WOW! is pas zeven maanden geleden geïntroduceerd maar leverde veel minder klanten op dan gehoopt. Compuserve start begin volgend jaar een speciale online-dienst voor professionele klanten:Compuserve for business. Bovendien richt het zich op die delen van de consumentenmarkt die wel winstgevend zijn. Ook in Europa en andere internationale markten – waar de winstmarges relatief hoog zijn – blijft het klanten werven.