De beurs Interact die vorige week dinsdag tot en met donderdag in de Amsterdamse RAI werd gehouden, heeft bijna 8000 bezoekers getrokken. Vorig jaar werden er ruim 4000 bezoekers geteld bij dit evenement voor interactieve multimedia. De vergelijking gaat echter mank, omdat tegelijk met Interact de beurzen Sale en Print plaatsvonden.
In totaal trokken deze drie beurzen een dikke 22.000 bezoekers. De organisatoren van Interact spreken van een succes, maar enkele van de 42 exposanten vonden de toeloop tegenvallen. Vergeleken met vorig jaar waren er duidelijk wel meer bezoekers. Verreweg het grootste deel hiervan betrof zakelijke bezoekers. Daaronder bevonden zich veel potentiële opdrachtgevers vancontent providers. De beurs richtte zich met name op marketing- en communicatie-toepassingen van nieuwe media, zoals e-mail, CD-Rom en videoconferencing.
Een succes was volgens de beursorganisatie de ‘Studio Internet’, waar de mensen voor zichzelf of voor hun bedrijf een eigen web-site konden maken. Zo werd meer dan 140 keer een ‘home page’ vervaardigd. Alles is te zien ophttp://www.spc.nl/interact!.