Apple Computer begint in de VS een agressieve advertentiecampagne. "Onze bestaande advertenties zijn te wollig, te zacht en te weinig opvallend", vertelde president-directeur Gill Amelio van Apple op de aandeelhoudersvergadering.
De nieuwe campagne moet de unieke eigenschappen van de Macintosh onder de aandacht brengen. Onder de titel ‘Warning: don’t try any of these things on a Windows PC’ zullen de geluids- en video-kwaliteiten van de Mac worden benadrukt.
Met de al eerder aangekondigde bezuinigingen hoopt Apple jaarlijks 400 miljoen dollar te besparen. Maar winst maken zit er waarschijnlijk ook in de komende twee kwartalen niet in, zo liet Amelio weten. Temeer daar voor de overname van Next Software niet 400 maar 430 miljoen dollar moet worden neergeteld.
Geruchten over mogelijk nauwere banden tussen Apple en Microsoft spreekt de topman van laatstgenoemd concern tegen. Tijdens een persconferentie in Duitsland vertelde Bill Gates in verwarring te zijn over de strategie van Apple op het gebied van besturingssystemen.