Het Amerikaanse telecombedrijf AT&T doet zijn buzzer-divisie in de aanbieding. De verkoop moet ongeveer negenhonderd miljoen gulden opbrengen. De pieper-dienst van AT&T neemt de negende plaats in op de Amerikaanse markt en heeft meer dan een miljoen klanten.
De groei van het gebruik van mobiele telefoons, waarmee het eveneens mogelijk is om teksten door te geven, vormt een donkere wolk boven de pieper-industrie.
De nieuwe topman van AT&T Michael Armstrong maakte eerder bekend dat de onderneming ook de dienstverlening op het gebied van creditcards van de hand zal doen. Analisten verwachten dat Armstrong het bedrijf verder zal afslanken, waardoor AT&T zich meer op de lange-afstandtelefonie zal richten. Dit jaar heeft het telecombedrijf voor ongeveer vier miljard gulden verschillende afdelingen verkocht. De onderneming verkoopt eveneens zijn belang van 45 procent in televisie-bedrijf Lin. Dat moet 1,7 miljard gulden opbrengen. Armstrong weigert vooralsnog commentaar te geven op de plannen. Hij treedt evenmin naar buiten met zijn strategie.