Gratis een CD van twee lekkere popmeiden – daarmee probeert Tas Informatica IT’ers te werven. Het resultaat: tweeduizend reacties in anderhalve maand.
Om personeel binnen te halen wringt de automatiseringsbranche zich in allerlei bochten: ballonvaarten, een dagje crossen, horloges die stoppen als het jaar 2000 begint. Tas Informatica bedacht een campagne waarbij degenen die een informatiepakket opvragen een ‘unieke CD’ met drie nummers van Loïs Lane krijgen. Volgens de personeelsmanager werkt de campagne. De ruim tweeduizend geïnteresseerden zijn vooral afgestudeerde hbo’ers en academici zonder informatica-opleiding, bijvoorbeeld scheikundigen of fysici. Inmiddels zijn driehonderd mensen de revue gepasseerd, van wie zestig geschikt zijn bevonden.
De Federatie Nederlandse IT (Fenit) laat weten geen moeite te hebben met de campagne van Tas. Zolang adverteerders maar niet het imago van de branche schaden of hun collega’s besmeuren, hebben ondernemingen alle vrijheid, aldus een woordvoerder van de Fenit.