Philips Media heeft zich volledig terug getrokken uit de productie van multimedia-software. Als laatste is nu ook het belang van 13,2 procent in het Franse Infogrames verkocht. Infogrames distribueert in Nederland onder de naam Bomico. Op media-gebied wordt alleen nog het aanzienlijke belang in Polygram (muziek en film) aangehouden.
Afgelopen zomer maakte Philips-topman Boonstra bekend de mediasector de rug te willen toekeren (uitgezonderd Polygram), omdat de winstgevendheid tegenvalt. Daarbij maakte Boonstra gebruik van de mogelijkheid deze sector een trap na te geven. De manier van zakendoen bevalt hem niet; er zouden zich ‘onfrisse praktijken’ afspelen.
Bij Bomico betreurt men het vertrek van Philips als aandeelhouder niet. De omslachtige besluitvorming die Philips kenmerkt, werd als knellend ervaren. In een dynamische branche als multimedia-software komt het aan op snelheid en flexibiliteit. Infogrames Entertainment is genoteerd aan de beurs van Parijs. Afgelopen juli werden alle uitgeef- en distributie-activiteiten van Philips Media overgeheveld naar Infogrames. Ook de distributie-bedrijven Ecudis en Bomico kwamen daarmee in Franse handen.