IBM gaat IT-personeel werven in de bioscoop. De onderneming heeft een campagne ontwikkeld waarbij het filmtheater de spil vormt. Door middel van een bioscoop-reclame probeert IBM de doelgroep te bereiken.
De commercial laat zich bekijken als een aankondiging van de nieuwe film The Job. Pas in de laatste vijf seconden ontdekt de kijker dat het in werkelijkheid om een wervingsspot gaat. Dit is in alle wervingsuitingen doorgevoerd. Zo hebben advertenties de vorm van filmladders en -posters.
IBM heeft voor bioscoopreclame gekozen, omdat veel mensen tussen de vijftien en dertig jaar naar de film gaan. Volgens de onderneming herinnert gemiddeld 70 procent zich na een dag nog de reclame-boodschappen. De bioscoop-commercial is een onderdeel van een grootschalige wervingscampagne, met deelname aan beurzen, open dagen en een manifestatie. Waarschijnlijk zal het bedrijf ook gebruik gaan maken van radio en televisie. Doelstelling van IBM is het binnenhalen van 1050 mensen. De onderneming zoekt met name programmeurs, IT-architecten, adviseurs en project-managers, aldus een woordvoerster. De campagne loopt tot het einde van dit jaar.