Apple Computer heeft een schikking getroffen met de Amerikaanse Federal Trade Commission over de levering van vrije toegang tot technische ondersteuning. Het computerbedrijf ging akkoord met het herstellen van een eerder gedane belofte in een advertentiecampagne.
In de advertentie belooft de leverancier levenslange gratis technische ondersteuning aan klanten zolang deze in bezit zijn van een Apple-computer. Dit valt onder het ‘Apple Assurance’-programma.
Volgens de aanklacht van de Commissie bood Apple deze gratis dienst van september 1992 tot april 1996. Vanaf oktober 1997 bracht het bedrijf 35 dollar in rekening voor de ondersteuning. Volgens Jodie Bernstein, directeur van de afdeling consumentenbescherming van de FTC, moeten bedrijven die dergelijke aanbieden doen zich verplichten deze ook na te komen.
Klanten die tussen 1992 en 1996 een Apple-computer gekocht hebben, kunnen vanaf nu weer gratis gebruikmaken van de ondersteuning. Verder geeft Apple ook klanten die ooit betaald hebben voor deze ‘dienst’ het geld terug.