Pc- en serververkoper Dell heeft de prijzen op zijn machines weer verlaagd. Daarmee laait de prijzenoorlog weer verder op.
Bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers van haar bedrijf merkte HP-ceo Carly Fiorina nog op dat de tegenvallende resultaten mede te wijten zijn aan de hevige concurrentieslag die er momenteel woedt. De marges worden allengs minder. Een dag later komt Dell met verdere prijsverlagingen, waardoor de concurrentieslag alleen maar erger wordt.
Volgens een Dell-woordvoerder is de timing puur toeval en hangt een prijsverlaging af van vele andere factoren, zoals het optimaliseren van een toeleveringsketen of een productieproces, of bijvoorbeeld wanneer oudere technologie de deur uit moet. Tot de afgeprijsde modellen behoren de Dimension 4600, die met 6 procent zakte tot 749 dollar, en de Poweredge 6600 server, die bijna een kwart goedkoper werd en voor ongeveer 2800 dollar over de toonbank gaat.
Hoewel er nog geen details bekend zijn over de lokale impact, verzekert Dell dat elke klant wereldwijd van de prijsdalingen zal kunnen genieten. Hiermee geeft de onderneming duidelijk aan dat het de concurrentie de loef wil afsteken met lage prijzen. Eerder deze maand startte IBM al een agressieve campagne waarbij Dell-gebruikers extra kortingen kunnen krijgen bij hun overstap op apparatuur van Big Blue.
Om *echt* schijtziek van te worden. jaja, we schakelen de middenhandel uit. Nou ze kunnen je netzogoed meteen ophangen, want dit is een pure lychpartij aan het worden. Alleen als je , net als DELL, groot kunt inkopen kun je dus nog mee. Bah, stelletje marktverziekers zijn het. Wat is het resultaat dadelijk, de eingebruiker betaalt het gelach, want als hun DELletje kapot is, dan mogen ze duren 09xx nummers gaan bellen voor support.
Mensen wees wijs en geef dell een CTRL
ALT
DELL en koop bij je lokale computerman. Die kent je persoonlijk, daar ben je geen nummer en wordt je nog als klant behandeld.
Bah, ik HAAT DELL !
Over Dell bij mij geen slecht woord. Veel grote bedrijven kopen Dell apparatuur omdat de service betrouwbaar is. Je kunt immers verschillende vormen van service ‘kopen’. Ik heb meer slechte ervaringen bij de pc-boer ‘om de hoek’ dan met Dell. Bij veel computerwinkels vind ik het personeel met hun deskundigheid maar een lachertje. Vaak staat een of andere pokdalige tiener-student voor je die voor een habbekrats van zijn hobby zijn beroep wil maken en meer weet van de laatste games dan van vakbekwaamheid!
Jullie hebben allebei gelijk. De pc-boer om de hoek is ook goed. Althans ik had er een maar hij kon de drukte niet meer aan, onbetrouwbaar personeel, dus is hij het rustiger aan gaan doen. Er zijn ook gerenomeerde computerwinkels met personeel dat ontzettend uit zijn nek staat te bliepen. Dell is inderdaad zoals heel veel bedrijven bezig met het verzieken van de markt. Hoeveel pc’s worden er niet in elkaar gezet in lage lonen landen, grafische bedrijven laten drukwerk voor een kommetje rijst verzorgen in Azië, alleen omdat wij hier alles goedkoop/goedkoper willen. Zo zijn er nog tal van voorbeelden om alles goedkoper te kunnen produceren.