Grote organisaties zoeken naarstig naar mogelijkheden om hun webcommunicatie te verbeteren. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten, omdat klanten dan niet meer de telefoon pakken of een e-mail sturen. Rabobank is een proef begonnen met Nederlandse software van Q-go.
Websitebezoek neemt toe, maar klanten worden ongeduldiger. Duurt het zoeken op internet te lang, dan grijpt men de telefoon of stuurt een e-mail. Voor bedrijven en organisaties met grote klantgroepen kost beantwoording tijd en geld, terwijl het om relatief eenvoudige vragen gaat. Voor Rabobank was dit aanleiding een proef op het bedrijvendeel van zijn internetsite te beginnen, waarbij het concern via vraag/antwoord-software van Q-go de webcommunicatie wil verbeteren. De software is vooral bedoeld voor organisaties die op hun site veel informatie aanbieden. "Door de bezoeker snel en efficiënt naar de gewenste informatie te leiden, verhogen we de klanttevredenheid en zetten we contactkanalen zo efficiënt mogelijk in", rept Jelle Piersma, projectleider bij Rabobank Nederland, in een persbericht.
Kijk voor een uitgebreid artikel in deComputable van 9 mei 2003.
Als de rabobank het zo belangrijk vindt om de bezoekers snel en efficient aan informatie te helpen,doen ze er heel verstandig aan om ook de Netscape navigator browsers te ondersteunen. wat sinds kort niet meer gebeurt
Mozilla graag. Na het sturen van email naar de des betreffende organisatie, konden ze me alleen te wordt staan met een standaard reply: ” alleen voor internet explorer “.. dus alleen voor windows gebruikers. Erg jammer, misschien wil de postbank mij wel ondersteunen ???