FNV Bondgenoten waarschuwt dat er in callcenters twintigduizend banen dreigen te verdwijnen, mocht de Eerste Kamer het ontwerp voor een nieuwe Telecomwet aannemen.
Vakbondsbestuurder Wim de Ruyter stelt dat een amendement van de Tweede Kamer in het oorspronkelijke wetsontwerp de grote boosdoener is. Daardoor zouden telefonische verkopers straks mensen verplicht moeten vragen of ze nog eens gebeld willen worden. Luidt het antwoord ‘nee’ dan moeten de verkopers de gegevens van die mensen uit hun databestand wissen.
Nu hanteert de sector een code waarbij mensen zelf moeten aangeven of ze al dan niet gebeld willen worden. Het wetsontwerp legt de verantwoordelijkheid hiervoor echter bij de branche. De werkgeversorganisatie Wgcc voorziet zelfs dat een kwart van de tweehonderdduizend telemarketeers hun baan verliezen door de telecomwet. Dat lijkt de FNV overdreven, maar dat de gevolgen voor de sector enorm zijn, is voor De Ruyter zonneklaar. Hij houdt het op twintigduizend bedreigde banen, ondanks het grote aantal deeltijdwerkers.
Op 20 januari stelt de Eerste Kamer vragen over het ontwerp van de nieuwe Telecomwet aan de minister Brinkhorst van Economische Zaken.
Eindelijk, vandaag de dag, wordt ik gemiddeld 6 x op een avond gebeld, of ik niet een één of andere nieuwe hypotheek wil afsluiten, of omdat ik misschien wel een nieuwe spaar rekening wil openen…
–
ik ben die telemarketeers meer dan ZAT !!!
het is haast nog erger dan SPAM !!!
Als men inderdaad verwacht dat er zoveel banen “verloren ” gaan bij deze callcenters omdat het publiek massaal nee gaat zeggen , blijkt toch wel hoe onpopulair dit soort bedrijven zijn, en dat de meeste mensen dus niet zitten te wachten om ’s avonds gebeld te worden voor “goedkope” leningen en meer van dit soort onzin!
Onafhankelijke onderzoek toont aan dat de Nederlander gemiddeld niet meer dan 15x per jaar wordt gebeld voor een telemarketing actie. Daar komt bij dat er zeer veel bedrijven zijn die zeer succesvol hun producten op de markt hebben gepositioneerd door het gebruik van telemarketing. Succesvolle acties waarbij meer dan de helft van de benaderde personen ja zegt tegen een aanbieding zijn geen uitzondering. Blijkbaar valt het dus nogal mee met de hinder die u er van heeft.
Telemarketing is daarnaast ook voor non-profit organisaties een bewezen methode om hun inkomsten te vergroten en veel goede doelen te steunen.
Ook ik ben die telemarketers meer dan zat.
De brutaliteit om mij in de avonduren te bellen voor een of ander product dat ze aan de markt willen brengen.
Dit resulteert bij mij in het volgende telefoongedrag…
Ja hallo?
Goedenavond met dhr…?
Niet reagerend..met wie spreek ik?
klik
@Dirk, dat is zeker 1 keer per maand, echter; we spreken hier over het gemiddelde!!!!! Oftewel; het overgrote deel van de telefoon nummers wordt niet gebeld en er is gerede kans dat meneer of mevrouw “Hete Post” wel degelijk tot misselijkmakens toe gebeld wordt!! Ik in ieder geval wel totdat ik een geheim nummer nam!
Een ’tegenscript’ om je telemarketeer in de maling te nemen… Best grappig: http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html
Ja fijn rumpofdinges@homail.com, zo ga je om met iemand die heel gewoon zijn of haar brood wil verdienen. “Neem dan een andere baan” ! Hoorde ik je dát zeggen. Vertel me je baan dan gaan we daar in dit forum even een lolletje over trappen!