Drupal-dienstverlener Acquia koopt Mollom

14-08-2012 15:50 | Door Sander Hulsman | Lees meer artikelen over: Projectmanagement, Overnames, Drupal | Er zijn nog geen reacties op dit artikel | Permalink
Overname

Drupal-dienstverlener Acquia neemt voor een onbekend bedrag Mollom over, een aanbieder van content monitoringoplossingen voor user-generated content. Mollom is opgericht door Benjamin Schrauwen en Dries Buytaert; die laatste is mede-oprichter en cto van Acquia en de oorspronkelijke ontwikkelaar en projectleider van Drupal.

Met de overname denkt Acquia zijn aanbod te kunnen uitbreiden. De technologie van Mollom wordt gebruikt door Twitter, Sony Music, Tuenti, Radian6, Thomson Reuters, Stanford University en meer dan vijftigduizend andere websites. Bovendien heeft Acquia nu met de analysetechnologie van Mollom het naar eigen zeggen eerste moderationplatform voor sociale content op het internet. Hiermee kunnen zowel gebruikers als niet-gebruikers van Drupal spam en andere ongewenste of schadelijke user-generated content van hun websites filteren. Mollom heeft sinds 2008 bijna een miljard spamberichten geblokkeerd. 78 procent van alle reacties op de sites die Mollom beschermt zijn spamberichten.

Ongewenste spamberichten

'Acquia wil Mollom transformeren van een effectieve oplossing voor het blokkeren van spam naar het eerste community-gebaseerde contentmanagementplatform', zegt Benjamin Schrauwen. 'Hierdoor krijgen onze klanten snel inzicht in de kwalitatieve aspecten van de user-generated berichten op hun site en zijn ze de ongewenste spamberichten snel kwijt.' Schrauwen blijft aan als architect en hoofdontwikkelaar en Dries Buytaert blijft algemeen directeur bij Mollom.

Mollom helpt organisaties de kwaliteit van geplaatste user-generated content op hun sites hoog te houden. Dit wordt gedaan met behulp van geavanceerde 'machine learning'-technieken, taalanalyse en een in eigen beheer ontwikkeld reputatiesysteem dat de inhoud en de auteurs evalueert en waardeert. Wanneer een gebruiker een reactie of andere content op een beveiligde website plaatst, wordt deze op basis van kwaliteitsrichtlijnen van de betreffende organisatie realtime geëvalueerd en gewaardeerd door Mollom. Mollom gebruikt zogeheten ‘honeypots' voor het vangen van spambots, tekstuele analyse voor het bepalen van de context en Captcha-verificatie. De software 'leert' met elke stap en blokkeert 99,96 procent van de spam.

Binnenkort algemeen beschikbaar

'Acquia is enthousiast over de strategische koers van Mollom waarin de plannen geformuleerd zijn om het eerste community-gebaseerde contentmanagementplatform te lanceren', zegt Tom Erickson, ceo van Acquia. 'Deze oplossing is al beschikbaar als bètaversie en binnenkort ook algemeen beschikbaar. De groei van het sociale internet heeft een explosie van spam en schadelijke software met zich meegebracht. Geschat wordt dat maar liefst 95 procent van alle user-generated content spam en malware is. Dankzij Mollom kan Acquia zijn klanten beveiliging op het hoogste niveau leveren.'

Omdat Mollom niet uitsluitend voor Drupal-websites is gebouwd, is de oplossing geschikt voor alle websites met een sociaal karakter. De oplossing helpt organisaties niet alleen met het beheer van grote hoeveelheden user-generated content, maar kan ook het workflow-management van interne moderatieteams ondersteunen.

12 vacatures
informatie analist

Kwintes , Zeist

Demandmanager

Belastingdienst , Apeldoorn

ICT Data Analist

Itility B.V. , Eindhoven

Senior Datamanager

Stichting Hiv Monitoring , Amsterdam Zuidoost

Audittrainee met specialisatie IT-audit

Ministerie van Financi\u00ebn, Auditdienst Rijk , 's-Gravenhage

Top 10 Reagerende members
  Aantal reacties
met 3+ sterren
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info1 1572 6.2
Klik voor meer info2 1305 6.0
Klik voor meer info3 1272 6.2
Klik voor meer info4 1072 6.2
Klik voor meer info5 994 6.1
Klik voor meer info6 901 6.1
Klik voor meer info7 755 6.2
Klik voor meer info8 527 6.1
Klik voor meer info9 405 6.2
Klik voor meer info10 399 6.0