Ict-detacheringsbureau Neomax probeert een voet tussen de deur te krijgen bij de grote bedrijven en organisaties in Nederland. Het wil daarvoor contact leggen met hun it-directeuren. Die zijn niet altijd bereikbaar. Daarom riep Neomax deze mensen via gesponsorde Google-links op om het bedrijf te bellen. Zoals Gerrit Oosterhof van de Belastingdienst. Alleen, Oosterhof is al sinds begin 2009 werkzaam als directeur van ict-huis TSS.
Neomax, een jonge detacheerder op het gebied van netwerk- en beheerdiensten, tracht meer grote bedrijven en organisaties als klant te strikken. De accountmanagers kregen de opdracht om per regio vijftien 'hot prospects' binnen te halen, vertelt marketingdirecteur Stephan Bosman. Een Google-advertentiecampagne moest hen hierbij helpen.
'Wij kregen een aantal it-managers uit deze potentiële top 500-klanten niet te pakken. Het plan was om hen via persoonlijke Google-ads te benaderen. Als hun naam werd ingetikt in Google of gmail, verscheen een verzoek in het scherm om Neomax te bellen', aldus Bosman.
Niet actueel
Probleem was dat de oproepen ook verschenen als alleen de voornaam of achternaam van de gezochte it-directeuren werden ingetikt. Met als gevolg dat de callcenter-medewerkers van Neomax ook telefoontjes kregen van mensen die niets van de Google-links begrepen. Een ander probleem was dat de actuele informatie over de 'chief information officers' niet werd bijgehouden.
Neomax wilde bijvoorbeeld contact met Gerrit Oosterhof van de Belastingdienst (Google-alert: 'Gerrit Oosterhof – www.neomax.nl – Beste Gerrit, je moet me echt even bellen. Groet Madelon 06 XXXXXXXX'). Die werkt echter sinds begin 2009 als directeur van Total Specific Solutions (TSS). De Computable-redactie kreeg deze oproep ook te zien omdat er net een interview met de TSS-topman in de maak was. 'Het Neomax-verhaal zegt mij helemaal niets', laat Oosterhof desgevraagd weten. Neomax heeft deze campagne inmiddels afgesloten en broedt op nieuwe plannen om contact te leggen met drukbezette cio's.
Lekker professioneel van Neomax, maar erger nog…….dit bericht gaat werkelijk maar dan ook werkelijk helemaal nergens meer over.
Kom op jongens van de redactie, dit kan echt niet meer……
Misschien twitteren ze wel 🙂
Gaat wel heel erg beroerd met dat bedrijf, als ze op zo’n manier met hun potentiele klanten in contact willen komen…
Uitermate knullig inderdaad! Maar goed, het gaat ze natuurlijk om de free publicity en die krijgt Neomax op deze manier.
Beste allen,
Bedankt voor jullie reacties. Het was ons inderdaad te doen om free-publicity. Zoals je leest in veel artikelen als Computable 100, Consultancy Guide en de Automatisering Gids hebben we afgelopen jaar 58% groei gerealiseerd, tegen de stroom in dus.
We hebben deze marketingcampagne gebruikt om te database goedkoop te refreshen maar voornamelijk direct sales te genereren i.p.v. coldcalling. Met succes dus.