SIM realiseert digitale dienstverlening SDB

07-11-2012 11:48 | Door Sander Hulsman | Lees meer artikelen over: Midoffice, Basisregistraties, E-overheid | Lees meer over het bedrijf: SIMgroep | Er zijn nog geen reacties op dit artikel | Permalink
e-overheid

De Sociale Dienst Bommelerwaard (SDB) heeft dienstverlener voor de digitale overheid SIM aangesteld als leverancier van de digitale dienstverlening en aanverwante oplossingen. In eerste instantie worden deze oplossingen gekoppeld aan de GBA-V, dat op termijn vervangen wordt door een koppeling met het (SaaS) midoffice van Centric. Hierdoor wordt het voor de SDB mogelijk om vanuit een webformulier een werkproces te starten in GWS4all. SIM zet ook de oplossing SIMagenda in, zodat de SDB op afspraak kan gaan werken.

De SDB heeft in 2010 zijn visie voor de korte en lange termijn uiteengezet. De SDB ziet zijn dienstverlening in de toekomst vanuit één fysiek loket. De dienstverlening is hierbij vraaggericht, gebruiksvriendelijk en doelmatig ingericht. 90 procent van de dienstverlening moet voor het einde van 2015 bovendien digitaal kunnen plaatsvinden, waarbij elke klant een digitaal dossier heeft.

Doorslaggevende factoren

Om dit te kunnen realiseren heeft de SDB zich de afgelopen periode georiënteerd op verschillende aanbieders van digitale dienstverlening. De beslissing is uiteindelijk op SIM gevallen. De bestaande klantenbase van SIM in de lokale overheid, ruime implementatie-ervaring en het gebruiksgemak van de oplossingen zijn hierbij de doorslaggevende factoren geweest.

De SDB vervult een belangrijke rol bij het verzorgen van inkomensondersteuning en de re-integratie van werkzoekenden van de gemeenten Zaltbommel en Maasdriel. Na afronding van dit project kunnen de cliënten van de SDB 24/7 aanvragen doen en online afspraken maken met de dienst.

Top 10 Reagerende members
  Aantal reacties
met 3+ sterren
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info1 1572 6.2
Klik voor meer info2 1305 6.0
Klik voor meer info3 1271 6.2
Klik voor meer info4 1072 6.2
Klik voor meer info5 993 6.1
Klik voor meer info6 901 6.1
Klik voor meer info7 755 6.2
Klik voor meer info8 524 6.1
Klik voor meer info9 405 6.2
Klik voor meer info10 399 6.0