Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft Lync zet aanval in op PABX-markt

19 november 2010 - 09:40ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft
Redactie
Redactie

Met Lync Server 2010 – de nieuwe naam voor Office Communication Server – zet Microsoft een hernieuwde aanval in op de traditionele pabx-leveranciers. Dit meldt het Belgische ict-vakblad Data News.

Wat de functionaliteit voor de eindgebruiker betreft, is er op zich weinig veranderd. De grote vernieuwing zit in de integratie met de onderliggende bedrijfssystemen. Dat gaat nu veel vlotter, aldus Microsoft.

Lancering

Lync laat zich beter dan vorige versies integreren in bestaande telecominfrastructuur en hoeft niet noodzakelijk synoniem te staan voor een volledige unified communications-oplossing. In zijn minimale configuratie kan het conferencing-, presence- en IM-mogelijkheden toevoegen aan een bestaande pbx. Maar het is ook perfect mogelijk om een bestaande pbx volledig te verwijderen en te vervangen door Lync. Daarmee komt Microsoft steeds meer in het vaarwater terecht van traditionele pabx-leveranciers.

Microsoft timmert al een aantal jaren aan de telecomweg. Ondertussen telt het ecosysteem al tientallen partners; leveranciers, fabrikanten, devices en dienstenleveranciers. In Nederland vindt de officiële lancering van Lync later plaats, te weten op 8 december tijdens de Telecom Expo in de Jaarbeurs te Utrecht.

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft frist Office Communications Server op

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Microsoft verlengt goudstatus StartReady

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Deltion College communiceert met Lync 2010

    student vrouw leren laptop computer
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU Eindhoven kiest Lync van StartReady

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    ‘PABX-systeem is vaak ouder dan zes jaar’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Avaya levert meeste PABX-telefooncentrales

    7 reacties op “Microsoft Lync zet aanval in op PABX-markt”

    1. Technicus schreef:
      19 november 2010 om 20:58

      Deze PABX markt is toch allang onder de voet gelopen door de Cisco VoIP oplossingen? Of loopt mijn bedrijf iets voor wat dat betreft?

      Login om te reageren
    2. Mario Verhaeg schreef:
      19 november 2010 om 22:26

      Cisco is wel marktleider, maar is zeker niet de enige partij met VoIP oplossingen. Vooral bij de overheid (is in ieder geval mijn idee) is Mitel ook erg populair. Dan heb je natuurlijk nog Avaya… Ook was Tandberg bezig met een opmars in UC, maar hoe het daarmee staat weet ik niet.

      Login om te reageren
    3. Bernard Edelenbos schreef:
      24 november 2010 om 22:45

      En naast de aanschafkosten zijn er ook nog onderhoudskosten…zal ook wel een behoorlijke post zijn. Dan nog de koppeling met de verschillende hardware (gateways) omdat MS natuurlijk alleen maar software maakt zal dat ook een aandachtspunt zijn. Beschikbaarheid en betrouwbaarheid zijn ook selectiecreteria toch? Ik kijk de kat even uit de boom enk ik.

      Login om te reageren
    4. Willem schreef:
      23 januari 2011 om 17:46

      vraag je zelf eens af ‘

      Wat mis ik aan functie,’s en wat kan dit product meerwaarde maken voor mijn bedrijf en klanten !

      TCO over 7 jaar en neem aan minimaal 1 upgrade per jaar ”

      Geef mij maar een avaya “” Mitel”””Siemens “” Alcatel “””

      Allen hebben goede gsm integratie en een uc product !

      Login om te reageren
    5. Mario schreef:
      24 januari 2011 om 08:25

      Een van de grootste spelers op PBX gebied is ook Asterisk. Open Source en Open Standaarden.

      Login om te reageren
    6. Dik van Oeveren schreef:
      24 januari 2011 om 09:55

      De vraag is hoe de telefoniemarkt er over een paar jaar uit zal zien. Mobility is heel belangrijk. Iedereen heeft tegenwoordig een PDA (met vaak een SIP client on board). Is een desk telefoon nog wel nodig? Als je een desk hebt (met PC), heb je dan wel een desk telefoon nodig of is een softclient een goed alternatief?
      Het is heel goed mogelijk dat op dit moment functionaliteit ontbreekt in Lync, maar ik verwacht dat dit een kwestie is van tijd en er veel applicatie developers op de bandwagon springen.

      Uiteraard geldt in alle gevallen: Kies de PBX oplossing die het beste past bij de organisatie en vereiste functionaliteit. En betaal niet teveel…..

      Login om te reageren
    7. groelofsen schreef:
      21 september 2011 om 10:52

      Ik ben ook inderdaad erg benieuwd hoe de “telecom”markt vanuit de visie van oa Microsoft zich ontwikkeld. Mijn ervaring is nu dat men de gehele opbouw benaderd vanuit ICT-ervaring en de kennis van traditionele telefonie-functionaliteiten ontbreken.

      Mede hierdoor wordt er door ICT-partners, zonder telecomkennis, nu wordt beredeneerd, UC kunnen wij nu ook aan onze klanten bieden. Met als resultaat: geen optimaal werkende en passende oplossing voor de eindgebruiker.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs