Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Met BlackBerries miljoenen dollars omzetverlies terugverdienen?

12 oktober 2007 - 10:42OpinieData & AI

Vorige week las ik in Computable dat uit een recent onderzoek is gebleken dat een gebrek aan bi of verkeerde toepassing ervan grote bedrijven zo'n 250 miljoen dollar aan omzetverlies kost. Ik durf de stelling aan dat dit omzetverlies weer grotendeels terug te verdienen is niet zoals sommigen suggereren door BlackBerries alleen, maar door smartphones in het algemeen én de vereiste discipline om permanent online te zijn.

Bovengenoemd onderzoek werd verricht door het bureau Dynamic Markets. De onderzoekers concluderen het volgende:

"Hoewel veel organisaties over ruime bi-middelen en duizenden gebruikerslicenties beschikken voldoet de meerderheid van die middelen niet aan de verwachtingen en beloftes." Zo blijkt dat driekwart van de respondenten regelmatig beslissingen neemt zonder alle benodigde informatie te hebben ingezien. Twee derde van de ondervraagden zegt dat de informatie die ze krijgen achterhaald is of te laat wordt geleverd om nog van belang te zijn voor de besluitvorming. Een groep van 63 procent vindt dat bi-rapportages alleen worden aangehaald als referentie van beslissingen die al genomen zijn".

"Gevraagd naar de verbeteringen van bi voor de organisatie ziet 71 procent grote verbeteringen voor de service aan klanten. 72 procent denkt dat bi de bedrijfsprocessen efficiënter maakt en 65 procent verwacht dat het zal zorgen voor omzetgroei".

Uit dit onderzoek blijkt verder dat zelfs als de informatie beschikbaar is deze bij tweederde van de ondervraagden onvoldoende wordt benut. Belangrijke informatie blijft nog wel eens steken in de weg naar boven.

Het onderzoekbureau Ipsos-Reid beweert dat BlackBerry dé oplossing is voor dit probleem van informatievoorziening. Volgens Ipsos levert het gebruik van de smartphone een bedrijf per teammedewerker ongeveer 33.000 dollar per jaar op. Niet alleen de medewerker en zijn team beschikken namelijk eerder over informatie, ook de contacten naar wie teamleden gegevens doorsturen, hoeven minder lang te wachten. Uiteindelijk verloopt de workflow in de complete (internationale) organisatie veel sneller.

Het is onmiskenbaar dat de BlackBerry-gebruiker de workflow in de organisatie versnelt. Maar let wel, deze functionaliteit bieden al die andere smartphones de gebruiker ook. Er zijn meer opties dan de keuze tussen een BlackBerry of een iPhone. Ik deel zeker de opvatting dat het mobiel internet de business pace verandert. Maar kunnen wij de discipline opbrengen of zelf nog bijhouden om 'always online' te zijn? Of gaan we (in het verlengde van een rookvrije dag, een autovrije dag en een kooploze zondag) ook een e-mailloze vrijdag instellen?

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs