Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

What’s in a name?

28 april 2008 - 14:17OpinieCloud & Infrastructuur

Sinds een paar weken verdiep ik mij in de dienstverlening van een amerikaans bedrijfje dat Naymz heet.

Het resultaat van dit speurwerk is bij elkaar gebracht op een linkpagina met de naam naymz.start4all.com. Omdat een trendwatchende business ntelligence consultant onder de titel  BI 2.0 – Informatie Chaos op zijn weblog de diensten van Naymz beschrijft,is dat een reden om de linkverzameling hier te delen.

Bij mijn verkenning viel het mij vooral op dat het bedrijf dat zich bezig houdt met de promotie en reparatie van online reputaties zichzelf in de blogosphere de reputatie bezorgt van spamboer. In hoeverre dat oordeel recht doet aan de meerwaarde van de diensten van Naymz mag u zelf bepalen. Het is waarschijnlijk dat de invites enkele lezers van dit stukje al hebben bereikt.  Mijn belangstelling voor Naymz gaf aanleiding tot een persoonlijke reactie van een van de oprichters Tom Drugan.  Zelf heb ik de dienst uitgeprobeerd. Wie een keer op mijn naam googelt, komt het profiel vanzelf tegen.

Meer over

Business IntelligenceDiensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    6 reacties op “What’s in a name?”

    1. Johan schreef:
      28 april 2008 om 21:39

      Gerrit, je observatie klopt. Een van de nieuwe zaken die we tegenkomen in Wikinomics (http://biconsultant.blogspot.com/2008/04/tegenlicht-over-web-20-wiki-waarheid.html) era, waar iedereen informatie via het web kan delen, is het toetsen van de credentials van de auteur. Oftewel, de auteur haalt zijn status niet meer uit het schrijven voor de Winkler Prins, maar uit zijn vermelding op een reputation netwerk. Dus, de gedachte is goed, maar de uitwerking van Naymz is niet al te smooth.

      Login om te reageren
    2. Gerrit schreef:
      29 april 2008 om 07:38

      Mijn bezwaar tegen de uitwerking geldt dan vooral de strategie waarmee de dienst aan de man wordt gebracht. Die maakt hen minder geloofwaardig. Zoals er in een publikatie terecht wordt opmerkt kan dit een doorbraak verhinderen. Aan de andere kant geeft het wel een ‘buzz’ waardoor ‘iedereen het er over heeft’. Het is wel duidelijk dat de marketingman er bovenop zit en veel investeert in de verkondiging van zijn ‘evangelie’.

      Login om te reageren
    3. Gerrit schreef:
      29 april 2008 om 11:58

      Inmiddels is de marketingman achter Naymz gaan twitteren: zijn eerste post luidt:

      “There is an opt-out at the bottom of each invite in case you do not want to receive anymore invitations from Naymz”

      http://twitter.com/tdrugan/statuses/799016661

      Login om te reageren
    4. Joost schreef:
      29 april 2008 om 13:30

      deze gezien?

      http://www.security.nl/article/17513/1/This_Is_Me.html

      Login om te reageren
    5. Gerrit schreef:
      29 april 2008 om 14:04

      Joost, deze publicatie op security is me niet ontgaan. Identiteitsdiefstal is een groot probleem. Dat Naymz zelf profielen aanmaakt wordt door meerdere mensen genoemd, maar kan ik niet staven met voorbeelden, ondanks dat ik google diepgaand heb uitgepluisd. Identiteitsdiefstal doet de vraag naar een OpenId toenemen. Ik volg Naymz kritisch en zal dat ook blijven doen. Voorlopig genieten ze bij mij het voordeel van de twijfel.

      Login om te reageren
    6. peter rietveld schreef:
      21 oktober 2008 om 14:53

      Ik heb dit artikel geschreven omdat naymz zelf lege profielen aanmaakt die je kunt (of misschien nu niet meer) kapen. Ik vond nl. het profiel van mijn zus, die ze zelf niet aangemaakt had. Daar begon het.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs