Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De nieuwe businesscreatie van Amazon.com

01 oktober 2008 - 21:08OpinieCloud & InfrastructuurAmazon

Op 26 september 2008 sprak Amazon's vice president en chief technology officer Werner Vogels op PICNIC 2008. Zijn bijdrage ging over S3, de nieuwste business van Amazon.com met lokale start-ups. De keynote van Vogels was de hekkesluiter van PICNIC, een internationaal topevenement voor de creatieve elite.

PICNIC vond voor de derde keer plaats in Amsterdam. Het overkoepelende thema was dit jaar collaborative creativity. Op het programma staat vermeld dat de topman van Amazon in gaat op de vraag hoe we kunnen bevorderen dat de creatieve kracht in een bedrijf gefocusd is op het ontwikkelen van nieuwe golven met aantrekkelijke producten en diensten. Hij stelde dat je een busines bouwt op basis van goede ideeen en niet op basis van grote sommen geld. Amazon's cto gaf aan dat de ontwikkeling van nieuwe business radikaal aan het veranderen is. Aan de hand van voorbeelden illustreerde hij hoe er nieuwe businessmodellen ontstaan zonder de noodzaak om grote investeringen te doen en mogelijkheden scheppen voor duurzame businesses op de lange termijn.

Volgens Vogels heeft de S3-service ervoor gezorgd dat er veel internet start-ups van de grond zijn gekomen. Door de makkelijke schaalbaarheid van server-, database- en trafficcapaciteit zijn de start-ups in staat zeer gemakkelijk op en af te schakelen in het gebruik van servers. Venture capital is bijna niet meer nodig, je betaalt pas meer voor de cloud services van Amazon als je meer capaciteit gebruikt en die gebruik je alleen maar als je website of dienst omzet maakt.

Onder de titel 'The Democratization of Business Creation' bevat de PICNICwebsite een uitgebreid interview met Werner Vogels.

Meer over

Business Intelligence

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Amazon verkoopt 4 miljoen tablets in 2011’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lady Gaga legt Amazon-cloudservers plat

    Eén reactie op “De nieuwe businesscreatie van Amazon.com”

    1. Johan van der Kooij schreef:
      2 oktober 2008 om 17:42

      Interessant concept. Je zou deze lijn kunnen doortrekken en naast de infrastructurele kant ook de menselijke kant op deze manier kunnen gaan benaderen. Hierbij wordt iedere nieuwe organisatie een virtueel netwerk van mensen, met samenwerking van specialisten op basis van expertise. Coworking en cocreation in optima forma. Usage based fees, dus geen grote upfront investering. Kijk naar Twitter en Nikeplus, die via API’s hun data beschikbaar stellen. De beschikbaarheid van deze data is dus niet meer het issue, die hangt wel ergens in de cloud, maar meer de expertise om met deze data goede beslissingen te nemen. De grote, traditioneel georganiseerde bedrijven krijgen het moeilijk om te concurreren met deze lean en mean georganiseerde netwerkorganisaties.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs