Via een pop-up werd mij onlangs door één van de grootste beleggingsinstellingen een gratis benchmark en voorbeeldportefeuille aangeboden. Een minuut later in uw mailbox! Alhoewel ik had aangevinkt verder contact niet op prijs te stellen en met achterlating van uitsluitend mijn e-mailadres wist men vrij snel mijn contactgegevens te achterhalen en werden vervolgens vrouw en kinderen gestalkt: Is jouw papa er niet? Waar werkt jouw papa dan? Na de derde keer pakte ik zelf de telefoon: een opgewonden puber uit een wel zeer luidruchtig callcenter schreeuwde me vanuit Parimaribo, Mumbai, Marrakech of toch gewoon Rotterdam toe dat het nu wel de hoogste tijd werd om een afspraak te maken.
U begrijpt het, deze prospect haakte af. Lead nurturing, met een juiste inschatting van waar de prospect zich bevindt in de buying cycle, had dit kunnen voorkomen.
Viral Marketing, Link baits en SEO. Massaal zijn we er mee aan de slag gegaan. De double dip ligt op de loer, dus de prijs per lead moet naar beneden. Het aantal social media experts neemt exponentieel toe. Heeft u zich ooit afgevraagd wat hun trackrecord is? Misschien toch zo'n geinig tooltje van 29,95 dollar? Zonder duidelijk marktbeeld lijkt leadgeneratie op dynamite fishing: gooi een dynamietstaaf in het water en kijk wat er boven komt drijven, pak het beste en laat de rest liggen.
Kijk eens in uw organisatie. De leads komen met bakken binnen, maar wat doet u ermee?