Lotus en Tivoli blijven zeker bestaan. Dit in tegenstelling tot wat de kop van het artikel in Computable nummer 24 ‘Lotus en Tivoli verdwijnen’ suggereert.
De IBM Software Group bestaat uit vijf softwaremerken (Lotus, Tivoli, DB2, WebSphere en Rational). De producten binnen de merken hebben elk hun eigen sterke aspecten en toepassingen. In antwoord op de marktvraag zullen de verschillende producten en productlijnen wel in toenemende mate gecombineerd gaan worden, met als doel elkaar verder te versterken. En juist de bundeling van krachten binnen de IBM Software Group biedt klanten verreweg de beste oplossing. De titel van hetzelfde artikel zoals het in het Belgische Datanews verscheen, dekt de lading naar ons idee dan ook veel beter: "Het geheel is meer dan de delen".< BR>
Koppensneller
De kop boven een stuk is altijd een samenvatting, een condensatie van het verhaal er onder. Wie alleen ‘koppen snelt’ wordt in dit geval wellicht op het verkeerde been gezet. Voor die groep lezers had de kop "Merknaam Lotus verdwijnt" een betere geweest. De lezers die na de kop altijd minstens de aanhef lezen zijn niet in de problemen gekomen. Dat een marketeer de voorkeur geeft aan de Datanews-kop, valt te verwachten. Ons valt van die kop dan weer op dat er een knots van een stijlfout in staat.
RED
Mariane ter Veen, marketing manager IBM Software Group