Praktijkcase aanmelden

Trainer SN combineert lokaal ERP en CRM in de cloud

08-02-2013 17:23 | Door Johannes van Bentum | Lees meer over het bedrijf: SAP | Er zijn nog geen reacties op dit artikel | Dit artikel heeft nog geen cijfer (te weinig beoordelingen) | Permalink

Trainings- en adviesbureau Schouten & Nelissen in Zaltbommel combineert een lokaal draaiend erp-systeem met een crm-systeem uit de cloud. Een dergelijke integratie was een voorwaarde van het trainingsbureau bij de selectie van een crm-systeem. Zo kwam het bedrijf uit bij zijn bestaande crm-leverancier SAP en koos voor SAP Sales OnDemand.

Voor de internationale trainer en adviseur Schouten & Nelissen waren ook de aansluiting op de e-mailomgeving Outlook van Microsoft en samenwerkingsmogelijkheden van SAP Sales OnDemand belangrijk. Het crm-pakket is voorzien van aansluiting op mobiele apparaten als smartphones en tablets.

‘Wij willen meer inzicht in de lopende sales-cycli in de diverse landen’, zegt projectleider Jaap Stoppels van Schouten & Nelissen. ‘Daarnaast willen we dat de leden van de internationale salesteams vaker op een twitterachtige manier informatie met elkaar delen. Verder was integratie met onze bestaande SAP erp-omgeving een voorwaarde.’

‘Dit voorbeeld illustreert dat SAP cloud-oplossingen en on premise-systemen uitstekend zijn te combineren tot krachtige oplossingen’, zegt Herbert Schut, director cloud solutions SAP Nederland. ‘Organisaties die zich tot nu toe moeten behelpen met spreadsheets, leveren wij met Sales OnDemand standaard een complete set van rapportagemiddelen.’

Sales OnDemand

Sales OnDemand is door SAP ontwikkeld op basis van interviews met commerciële medewerkers bij in totaal 2400 klanten. Zij schetsten vanuit hun ervaring de specificaties voor een in hun vak bruikbare oplossing om klantenrelaties te acquireren, te beheren en verder uit te bouwen.
Video: SAP Schouten & Nelissen

Windows 10 | Microsoft HoloLens
22-01-2015 - In artikel: Microsoft voegt wearable toe aan Windows 10

BT Personalised Video
13-01-2015 - In artikel: BT lanceert zakelijke persoonlijke video

Wereldprimeur Stedin: Zelfherstellend net in Rotterdam
13-01-2015 - In artikel: Smart grid verhelpt snel stroomstoring Stedin

Canon Information & Communication Management
05-01-2015 - In artikel: Information & Communication Management door Canon

Deel dit artikel via LinkedIn
Deel dit artikel via Facebook
Deel dit artikel via Twitter

Waarom marketing gepersonaliseerd moet zijn

Personalisatie geldt als de belangrijkste component van toekomstige marketingactiviteiten, zo luiden de uitkomsten......

Top 10 reagerende bezoekers
      Aantal
reacties
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info 1 2131 6.81
Klik voor meer info 2 1555 6.73
Klik voor meer info 3 1278 6.68
Klik voor meer info 4 912 6.56
Klik voor meer info 5 1152 6.55
Klik voor meer info 6 657 6.36
Klik voor meer info 7 464 6.33
Klik voor meer info 8 498 6.18
Klik voor meer info 9 1149 6.10
Klik voor meer info 10 793 6.04