Tag Backoffice

Backoffice

Alle artikelen met als tag Backoffice, hier gedefinieerd als: Algemene term voor afdelingen, personeel en software die op de achtergrond actief zijn en dus niet in contact komen met de klanten..

+

Hiermeer samenhangend: Backoffice-toepassing, Backoffice-toepassingen, Backoffice-applicatie, Backoffice-applicaties.

Meer tags
Alle artikelen over: Backoffice

CGI levert IT-beheer voor opladen Noorse auto’s

23-07-2013  De ict-dienstverlener CGI (voorheen Logica) in Amstelveen levert de komende twee jaar de it-infrastructuur voor oplaadpunten van elektrische auto´s aan Grønn Kontakt, een bedrijf dat eigendom is van 21 Noorse energiebedrijven en netbeheerders.

Green Valley rondt overname Triple C af

19-07-2013  De leverancier van gemeentesoftware Green Valley in Delft heeft de overname van de voormalige midoffice-suite Triple C van CGI (voorheen Logica) afgerond. Het pakket is omgedoopt tot Green Valley Zaaksysteem en heeft een aantal nieuwe...

Mobiel werken invoeren in tien stappen

19-07-2013  Voor iedereen betekent mobiel werken iets anders. Zo zal een eindgebruiker een andere kijk hebben op mobiliteit dan de ict-manager binnen hetzelfde bedrijf. Toch zijn er een aantal stappen te onderscheiden die een bedrijf moet doorlopen om mobiel...

Voorkom spraakverwarring en leg definities vast

18-06-2013  Op Facebook zie ik regelmatig de Anglo-EU Translation Guide voorbij komen. Dit is een hilarisch lijstje met in de eerste kolom uitspraken van een Engelsman (bijvoorbeeld: 'That is very interesting'), in de tweede kolom wat hij eigenlijk...

‘Acer is klap van 2011 te boven’

18-06-2013  Na jaren van explosieve groei kreeg hardwarefabrikant Acer ineens klap na klap te verwerken. De backoffice kon de snelle groei niet aan waardoor de serviceverlening haperde. In 2010 is er door het bedrijf teveel apparatuur bij partners ondergebracht...

Niet bezuinigen maar investeren in servicedesk

31-05-2013  In financieel moeilijke tijden klinkt het haast te mooi om waar te zijn: besparen door te investeren. Meer uitgeven én toch meer overhouden. In dit artikel laat ik zien dat je door te investeren in een skilled helpdesk niet alleen betere...

Zorgverzekeraar ONVZ kiest Oracle als polisplatform

10-05-2013  Zorgverzekeraar heeft Oracle Health Insurance Back Office geselecteerd voor de ondersteuning van zijn bedrijfsprocessen. Daarbij gaat het om het ontwikkelen van zorgverzekeringsproducten en het verwerken van polissen, declaraties en contracten met...

Provide lijft failliet CIS uit Weert in

07-05-2013  Provide neemt de eind april failliet gegane ict-dienstverlener Comprehensive ICT Solutions (CIS) uit Weert over. CIS leverde diensten en oplossingen op het gebied van technische infrastructuren. Met de overname zegt Provide zijn advies- en...

Met video

iNStApp van NS vergemakkelijkt instappen

12-04-2013  NS wil reizigers tonen waar zitplaats in de trein is en waar de eerste klas, stiltecoupé, fietstoegang, etc. zijn. Daarvoor is realtime informatie uit vele bronnen nodig. In het project iNStApp zijn een telsysteem in de treinen en het concept...

ING snijdt en investeert in ICT

14-02-2013  Onder de veertienhonderd arbeidsplaatsen die ING extra wil schrappen zitten ook ict-functies. Hoeveel is nog niet bekend, maar het betreft vooral beheerders. Het bankverzekeringsconcern snijdt fors in zijn systemen: eind dit jaar moeten er van de...

Back-up uitdagingen bij Nederlandse organisaties

Uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van i³ groep en Symantec onder middelgrote en grote Nederlandse organisaties blijkt dat 73% van de Disaster Recovery......

Wat is beter: MS Office of Google Apps?

Organisaties hebben als het gaat om productiviteitstoepassingen, e-mail en samenwerking – onder de verzamelnaam ‘office’ – nieuwe......