Tag ITIL

ITIL

Alle artikelen met als tag ITIL (Information Technology Infrastructure Library), hier gedefinieerd als: Referentiekader voor het inrichten van beheerprocessen binnen een ICT-organisatie..

+

Hiermeer samenhangend: ITIL V2, ITIL V3, ITIL 2, ITIL 3, ITIL2, ITIL3, ITIL-opleidingen, ITIL-trainingen, Operational Level Agreement.

Meer tags
Alle artikelen over: ITIL

Configuration management is een vak apart

22-10-2014  Onlangs heb ik een bezoek gebracht aan een conferentie met als thema 'configuration management for complex products'. Eén van de onderwerpen die de revue passeerden ging over het 'verkopen' van het vakgebied configuration management...

Markt test BusinessITScan op Tooling Event

13-10-2014  It-vaktitel Computable laat tijdens The Tooling Event een bètaversie van een nieuwe tool testen die binnenkort via de website aangeboden wordt. Deze BusinessITScan, die met IT’s Teamwork wordt ontwikkeld, biedt door middel van een aantal...

Unitt koopt Amazon-cloudspecialist Gimiscale

20-08-2014  Het Amsterdamse Unitt Nederland heeft cloudaanbieder Gimiscale uit Barendrecht overgenomen. Met de overname breidt Unitt zijn private cloudaanbod uit met publieke clouddienstverlening voor hogere marktsegmenten. Gimiscale is een zogeheten ‘Amazon...

Servitect gaat ISM invoeren bij Zuid-Holland

04-06-2014  De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van de provincie Zuid-Holland heeft gekozen voor de ISM-methode. Na een aanbestedingstraject heeft de provincie de invoering van de methode gegund aan Servitect uit Groningen. De afdeling I&A wil...

ISO-certificering geeft weldegelijk garantie

28-05-2014  Binnen it-servicemanagement of it-beheer wordt er veel geëvalueerd. De beheerorganisatie moet immers zo efficiënt en effectief mogelijk te werk gaan. Organisaties die hier geen duidelijk proces voor hebben ingericht, willen nog wel eens op basis van...

De bevinding die zwerft door het bedrijfsproces

23-05-2014  Gedurende het verificatie- en validatieproces van it-componenten (IT-service management volgens ITIL, P. Jansen, 9043006769) komt het geregeld voor dat niet alle bevindingen opgelost kunnen cq. hoeven te worden. Deze worden getypeerd als de...

Datacenter: van capaciteit naar solutions

07-05-2014  Een cloud kan worden omschreven als een mechanisme waarin op een virtuele manier computer capaciteit wordt geleverd. Dit is een belangrijk basisingrediënt waarmee organisaties hun ict vormgeven. Steeds vaker zien we echter dat de capaciteit,...

Van maatwerk naar out-of-the-box

31-03-2014  We stappen momenteel het tijdperk in van ultieme klantgerichtheid en dienstverlening op maat. Producten en diensten worden precies afgestemd op de specifieke eisen en wensen van individuele klanten. Een hypotheek-op-maat, advies-op-maat, de klant...

Agile maakt continue verbetering mogelijk

26-03-2014  In de afgelopen jaren heb ik het voorrecht gehad om Agile-principes en -instrumenten toe te passen in veel verschillende it-serviceorganisaties. Vaak was dit gericht op het verbeteren van de samenwerking tussen domeinen (multidisciplinair/DevOps) en...

Zorg en financiele wereld verschillen niet zo veel

24-03-2014  Zowel in de zorg als in de financiële wereld volgen de toezichthouders in de ict een rule-based benadering. In feite willen ze dat helemaal niet. Ze hebben liever dat hun doelgroep zich zo goed organiseert dat ze iedere toets op kwaliteit kunnen...

VOLGENDE 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Strategie voor effectief Mobiel Content Management

De mobiele revolutie gaat gestaag door en zal alleen maar verder blijven groeien en evolueren. Maar mobiliteit zonder toegang tot informatie en content heeft......

De 6 essentiële elementen van een moderne mobiele strategie

Bedrijven die het strategische belang van mobiliteit begrijpen nestelen zich snel in de kop van het peloton. Met een samenhangende mobiele strategie kan een......