Tag ITIL

ITIL

Alle artikelen met als tag ITIL (Information Technology Infrastructure Library), hier gedefinieerd als: Referentiekader voor het inrichten van beheerprocessen binnen een ICT-organisatie..

+

Hiermeer samenhangend: ITIL V2, ITIL V3, ITIL 2, ITIL 3, ITIL2, ITIL3, ITIL-opleidingen, ITIL-trainingen, Operational Level Agreement.

Meer tags
Alle artikelen over: ITIL

Supportability is broodnodig

25-11-2014  Terugkijkend op de jarenlange evolutie van it-systemen, van de ponskaart tot internet of things (IoT) blijf ik mij verbazen over één ding: Elke cio en it-manager weet dat de aanschafprijs van software of cloud diensten maar een klein gedeelte van de...

Configuration management is een vak apart

22-10-2014  Onlangs heb ik een bezoek gebracht aan een conferentie met als thema 'configuration management for complex products'. Eén van de onderwerpen die de revue passeerden ging over het 'verkopen' van het vakgebied configuration management...

Markt test BusinessITScan op Tooling Event

13-10-2014  It-vaktitel Computable laat tijdens The Tooling Event een bètaversie van een nieuwe tool testen die binnenkort via de website aangeboden wordt. Deze BusinessITScan, die met IT’s Teamwork wordt ontwikkeld, biedt door middel van een aantal...

Unitt koopt Amazon-cloudspecialist Gimiscale

20-08-2014  Het Amsterdamse Unitt Nederland heeft cloudaanbieder Gimiscale uit Barendrecht overgenomen. Met de overname breidt Unitt zijn private cloudaanbod uit met publieke clouddienstverlening voor hogere marktsegmenten. Gimiscale is een zogeheten ‘Amazon...

Servitect gaat ISM invoeren bij Zuid-Holland

04-06-2014  De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van de provincie Zuid-Holland heeft gekozen voor de ISM-methode. Na een aanbestedingstraject heeft de provincie de invoering van de methode gegund aan Servitect uit Groningen. De afdeling I&A wil...

ISO-certificering geeft weldegelijk garantie

28-05-2014  Binnen it-servicemanagement of it-beheer wordt er veel geëvalueerd. De beheerorganisatie moet immers zo efficiënt en effectief mogelijk te werk gaan. Organisaties die hier geen duidelijk proces voor hebben ingericht, willen nog wel eens op basis van...

De bevinding die zwerft door het bedrijfsproces

23-05-2014  Gedurende het verificatie- en validatieproces van it-componenten (IT-service management volgens ITIL, P. Jansen, 9043006769) komt het geregeld voor dat niet alle bevindingen opgelost kunnen cq. hoeven te worden. Deze worden getypeerd als de...

Datacenter: van capaciteit naar solutions

07-05-2014  Een cloud kan worden omschreven als een mechanisme waarin op een virtuele manier computer capaciteit wordt geleverd. Dit is een belangrijk basisingrediënt waarmee organisaties hun ict vormgeven. Steeds vaker zien we echter dat de capaciteit,...

Van maatwerk naar out-of-the-box

31-03-2014  We stappen momenteel het tijdperk in van ultieme klantgerichtheid en dienstverlening op maat. Producten en diensten worden precies afgestemd op de specifieke eisen en wensen van individuele klanten. Een hypotheek-op-maat, advies-op-maat, de klant...

Agile maakt continue verbetering mogelijk

26-03-2014  In de afgelopen jaren heb ik het voorrecht gehad om Agile-principes en -instrumenten toe te passen in veel verschillende it-serviceorganisaties. Vaak was dit gericht op het verbeteren van de samenwerking tussen domeinen (multidisciplinair/DevOps) en...

VOLGENDE 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

SaaS (Software-as-a-Service): de succesfactoren voor flexibele en duurzame dienstverlening

SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) winnen aan populariteit, zo blijkt uit vrijwel elke marktprognose. Vreemd is dat niet, want SaaS-oplossingen zijn......

Big Data: uw netwerk is een cruciale factor voor succes

Overal ter wereld zijn organisaties druk bezig met Big Data. Vreemd is dat niet, want de potentie van Big Data analyse is enorm. Kostenbesparingen, verhoogde......