Tag ITIL

ITIL

Alle artikelen met als tag ITIL (Information Technology Infrastructure Library), hier gedefinieerd als: Referentiekader voor het inrichten van beheerprocessen binnen een ICT-organisatie..

+

Hiermeer samenhangend: ITIL V2, ITIL V3, ITIL 2, ITIL 3, ITIL2, ITIL3, ITIL-opleidingen, ITIL-trainingen, Operational Level Agreement.

Meer tags
Alle artikelen over: ITIL

Unitt koopt Amazon-cloudspecialist Gimiscale

20-08-2014  Het Amsterdamse Unitt Nederland heeft cloudaanbieder Gimiscale uit Barendrecht overgenomen. Met de overname breidt Unitt zijn private cloudaanbod uit met publieke clouddienstverlening voor hogere marktsegmenten. Gimiscale is een zogeheten ‘Amazon...

Servitect gaat ISM invoeren bij Zuid-Holland

04-06-2014  De afdeling Informatisering en Automatisering (I&A) van de provincie Zuid-Holland heeft gekozen voor de ISM-methode. Na een aanbestedingstraject heeft de provincie de invoering van de methode gegund aan Servitect uit Groningen. De afdeling I&A wil...

ISO-certificering geeft weldegelijk garantie

28-05-2014  Binnen it-servicemanagement of it-beheer wordt er veel geëvalueerd. De beheerorganisatie moet immers zo efficiënt en effectief mogelijk te werk gaan. Organisaties die hier geen duidelijk proces voor hebben ingericht, willen nog wel eens op basis van...

De bevinding die zwerft door het bedrijfsproces

23-05-2014  Gedurende het verificatie- en validatieproces van it-componenten (IT-service management volgens ITIL, P. Jansen, 9043006769) komt het geregeld voor dat niet alle bevindingen opgelost kunnen cq. hoeven te worden. Deze worden getypeerd als de...

Datacenter: van capaciteit naar solutions

07-05-2014  Een cloud kan worden omschreven als een mechanisme waarin op een virtuele manier computer capaciteit wordt geleverd. Dit is een belangrijk basisingrediënt waarmee organisaties hun ict vormgeven. Steeds vaker zien we echter dat de capaciteit,...

Van maatwerk naar out-of-the-box

31-03-2014  We stappen momenteel het tijdperk in van ultieme klantgerichtheid en dienstverlening op maat. Producten en diensten worden precies afgestemd op de specifieke eisen en wensen van individuele klanten. Een hypotheek-op-maat, advies-op-maat, de klant...

Agile maakt continue verbetering mogelijk

26-03-2014  In de afgelopen jaren heb ik het voorrecht gehad om Agile-principes en -instrumenten toe te passen in veel verschillende it-serviceorganisaties. Vaak was dit gericht op het verbeteren van de samenwerking tussen domeinen (multidisciplinair/DevOps) en...

Zorg en financiele wereld verschillen niet zo veel

24-03-2014  Zowel in de zorg als in de financiële wereld volgen de toezichthouders in de ict een rule-based benadering. In feite willen ze dat helemaal niet. Ze hebben liever dat hun doelgroep zich zo goed organiseert dat ze iedere toets op kwaliteit kunnen...

Canisius-Wilhelmina verkiest ISM boven ITIL

20-03-2014  De ict-afdeling van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) had een slechte performance. Na eerdere pogingen om ITIL in te voeren, koos CWZ voor de Integrated Service Management (ISM)-methode. December 2012 startte CWZ met ondersteuning door...

De vierde laag van beheer: content beheer

13-03-2014  In het beheer van een informatiesysteem kennen we de klassieke rollen van functioneel-, applicatie- en technisch beheer. In de praktijk komt hier steeds vaker een vierde rol bij: content beheer. Laten we die dan ook expliciet maken en de erkenning...

VOLGENDE 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Datacenter: To buy or to build? That's the question!

Vroeg of laat komt uw organisatie voor de keuze te staan om een datacenter zelf te bouwen, uit te breiden of datacenterruimte in te kopen bij een externe......

Software-defined security architectuur

Het hedendaagse business-speelveld is afhankelijk van- en wordt gestuurd door data. Bedrijfsdata wordt op diverse manieren gebruikt en gedeeld; in de cloud,......