Tag KPI

KPI

Alle artikelen met als tag KPI (Key Performance Indicator), hier gedefinieerd als: Variabelen om prestaties van ondernemingen te analyseren..

+

Hiermeer samenhangend: KPIs, Key Performance Indicators, Kritieke prestatie-indicatoren, Kritieke prestatie-indicator, KPI Library, KPIs.

Meer tags
Alle artikelen over: KPI

Grolsch krijgt 'one version of the truth'

25-09-2014  Grolsch is een van de modernste brouwerijen ter wereld. De machines uit de brouwerij worden continu gemonitord en dit levert een schat aan informatie op. De hierbij vrijgekomen data wordt geherstructureerd en bewaard in het datawarehouse. Om hier...

ServiceNow neemt softwarebedrijf Neebula over

10-07-2014  Servicenow, een Amerikaanse aanbieder van software voor it-servicemanagement in de cloud, heeft softwarebedrijf Neebula uit Israël gekocht. Dit bedrijf biedt het product Servicewatch aan waarmee it-afdelingen hun model voor systeemmanagement in...

ServiceNow lijft Amsterdams Mirror42 in

10-07-2013  ServiceNow, een Amerikaanse aanbieder van software voor it-servicemanagement in de cloud, heeft het Nederlandse Mirror42 overgenomen. Dit in 2004 opgerichte bedrijf uit Amsterdam levert performance management software met kpi (key performance...

BI doet niet wat het moet doen

06-05-2013  Het is te duur voor wat het doet. Maar wat veel erger is: het doet niet wat het moet doen. Zo beoordelen veel bedrijven vandaag de dag het rendement van hun investeringen in business intelligence of kortweg bi. In dat negatieve oordeel worden zij...

Verantwoordelijk of zijn we als IT'er te aardig?

22-04-2013  Data warehouse-projecten hebben een slechte naam. Deze projecten zouden vaak mislukken en als ze dan eens tot een succes leiden, is het vaak te laat. Ik betoog dat dit te maken heeft met het feit dat data warehouse-projecten problemen proberen op te...

Virtualisatie en user experience als über-KPI

14-10-2011  In een wereld waar steeds meer kernapplicaties gevirtualiseerd zijn, bestaat een applicatie voor een gebruiker uit schermen. Een gebruiker zit bijvoorbeeld in Rio de Janeiro, terwijl applicatie en data in een rekencentrum in Frankfurt zoemen. Een...

Het managen van verwachtingen bij offshore

09-03-2011  Een aantal weken geleden sprak ik met een van onze klanten. Hij heeft de laatste jaren gewerkt met teams in India en Oost-Europa en benoemde één van zijn grootste obstakels ‘managen van verwachtingen’. Dit is één van de belangrijkste beïnvloeders...

Mproof introduceert Clientele Performance 2010

28-07-2010  Het Wassenaarse softwarebedrijf Mproof introduceert Clientele performance 2010. Deze bi- en analyse-software verzamelt en analyseert gegevens uit Clientele, dat zijn verschillende softwarepakketten voor dienstverlening zoals programmatuur voor de...

Menselijke kant onderbelicht bij uitbesteding

11-06-2010  Tijdens outsourcingstrajecten wordt te weinig aandacht gegeven aan de menselijke kant. Dat concludeert dienstverlener Ordina na onderzoek. ‘Tijdens de onderhandelingen voor een uitbestedingscontract is er vooral aandacht voor de zakelijke aspecten....

KPI’s en de valkuilen van ons denken

24-02-2010  De mens is niet zo rationeel als we graag zouden geloven. Studies hebben aangetoond dat we vaak op systematische en voorspelbare wijze denkfouten maken. Onze redeneringen steunen niet zozeer op de regels van de logica, als wel op eenvoudige...

9 mythes rondom de Hybride cloud ontkracht

Op het moment dat organisaties een hybride cloud gaan ontwikkelen, dienen zich onmiddellijk flinke uitdagingen aan. Van......

Transformeren naar de digitale organisatie van de toekomst: Disrupt or die!

Als gevolg van recente technologische innovaties zoals mobiele apparaten, analytics, social media, cloud computing en......