Tag SLA

SLA

Alle artikelen met als tag SLA (Service Level Agreement), hier gedefinieerd als: Type overeenkomst waarin afspraken staan tussen aanbieder en afnemer van een dienst of product..

+

Hiermeer samenhangend: SLA, Product Level Agreement, Dienstenniveau-overeenkomst, Serviceniveau-overeenkomst.

Meer tags
Alle artikelen over: SLA

Acht tips voor succesvol outsourcen

10-09-2014  Outsourcing is nog steeds een zeer belangrijk thema in het Nederlandse bedrijfsleven. Organisaties die net beginnen met it-outsourcing kunnen echter wel wat tips gebruiken, want vandaag de dag is outsourcing veel meer dan enkel het uitbesteden van...

Back-up: One size doesn’t fit all

05-09-2014  Back-up processen zorgen nog vaak voor een te hoge belasting van de it-infrastructuur. In veel gevallen wordt er gekozen voor one size fits all-oplossing en dat is niet altijd de meest effectieve oplossing qua prestaties en kosten. Hoe kun je...

Laatste fase van maturity: cloud computing

01-04-2014  De ketting in datacommunicatie is net zo sterk als de zwakste schakel. Connectivity is een van de belangrijkste schakels, maar wordt nogal eens veronachtzaamd. Dit is het zesde deel van een serie blogs over connectivity en enterprise computing. De...

5-negen beschikbaarheid is noodzaak

07-02-2014  De ketting in datacommunicatie is net zo sterk als de zwakste schakel. Connectivity is een van de belangrijkste schakels, maar wordt nogal eens veronachtzaamd. Hier is het derde deel van een serie blogs over connectivity en enterprise computing. De...

Wantrouwen in vendor management lijkt normaal

31-01-2014  Het kenmerk van veel ‘partnerships’ met vendors (die wij een strategisch belang toedichten; op tactisch niveau spreken wij van ‘suppliers’ en op operationeel niveau van ‘leveranciers’) is dat ze bol staan van wantrouwen. Men zet in op partnership...

Einde van command and control

13-12-2013  Command and control was decennialang de modus operandi voor topmanagers, zowel binnen het eigen organisatieschema als in de samenwerking met derden. De werkelijke betekenis van ‘samenwerking’ lag echter dichterbij het woord dictatuur dan...

Cloud bursting levert ook geld op

09-12-2013  Er wordt op dit moment nog veel te weinig gebruik gemaakt van cloud bursting. Komt dit doordat de techniek hierachter te gecompliceerd is, is de business case niet overtuigend, of is het simpelweg nog een gebrek aan kennis en ervaring?

Step-in bij outsourcing is papieren tijger

22-11-2013  Bij een step-in in outsourcing neemt een klant de leiding over van een gecontracteerde service provider bij structurele under-performance. Het is het grootste kanon dat een klant kan inzetten in de loopgravenstrijd. Maar is het wel een effectief...

Rondrennende mannetjes en SLA

23-08-2013  In een requirements workshop vandaag bij een organisatie in de financiële dienstverlening was één van de onderwerpen dat management het fijn vindt om bij incidenten rondrennende mannetjes te zien die druk bezig zijn om een it-probleem op te lossen....

Is beheer klaar voor Agile?

08-07-2013  Is, nu Agile succesvol is gebleken in de projectenwereld, het de beurt aan beheer? Anders gezegd, is beheer klaar voor Agile? Aan de ene kant volgen ontwikkelingen elkaar razendsnel op en deze moeten allemaal in beheer genomen worden. Dit vraagt om...

VOLGENDE 1 2 3 4 5 6 7 8 9

9 mythes rondom de Hybride cloud ontkracht

Op het moment dat organisaties een hybride cloud gaan ontwikkelen, dienen zich onmiddellijk flinke uitdagingen aan. Van het opleveren van een duidelijke......

De gouden mogelijkheden van een juiste datacenter strategie

Is uw organisatie capabel om IT processen snel te schalen? Beschikken jullie over flexibiliteit om snel veranderende plannen te ondervangen? Haalt uw......