Tag SLA

SLA

Alle artikelen met als tag SLA (Service Level Agreement), hier gedefinieerd als: Type overeenkomst waarin afspraken staan tussen aanbieder en afnemer van een dienst of product..

+

Hiermeer samenhangend: SLA, Product Level Agreement, Dienstenniveau-overeenkomst, Serviceniveau-overeenkomst.

Meer tags
Alle artikelen over: SLA

Laatste fase van maturity: cloud computing

01-04-2014  De ketting in datacommunicatie is net zo sterk als de zwakste schakel. Connectivity is een van de belangrijkste schakels, maar wordt nogal eens veronachtzaamd. Dit is het zesde deel van een serie blogs over connectivity en enterprise computing. De...

5-negen beschikbaarheid is noodzaak

07-02-2014  De ketting in datacommunicatie is net zo sterk als de zwakste schakel. Connectivity is een van de belangrijkste schakels, maar wordt nogal eens veronachtzaamd. Hier is het derde deel van een serie blogs over connectivity en enterprise computing. De...

Wantrouwen in vendor management lijkt normaal

31-01-2014  Het kenmerk van veel ‘partnerships’ met vendors (die wij een strategisch belang toedichten; op tactisch niveau spreken wij van ‘suppliers’ en op operationeel niveau van ‘leveranciers’) is dat ze bol staan van wantrouwen. Men zet in op partnership...

Einde van command and control

13-12-2013  Command and control was decennialang de modus operandi voor topmanagers, zowel binnen het eigen organisatieschema als in de samenwerking met derden. De werkelijke betekenis van ‘samenwerking’ lag echter dichterbij het woord dictatuur dan...

Cloud bursting levert ook geld op

09-12-2013  Er wordt op dit moment nog veel te weinig gebruik gemaakt van cloud bursting. Komt dit doordat de techniek hierachter te gecompliceerd is, is de business case niet overtuigend, of is het simpelweg nog een gebrek aan kennis en ervaring?

Step-in bij outsourcing is papieren tijger

22-11-2013  Bij een step-in in outsourcing neemt een klant de leiding over van een gecontracteerde service provider bij structurele under-performance. Het is het grootste kanon dat een klant kan inzetten in de loopgravenstrijd. Maar is het wel een effectief...

Rondrennende mannetjes en SLA

23-08-2013  In een requirements workshop vandaag bij een organisatie in de financiële dienstverlening was één van de onderwerpen dat management het fijn vindt om bij incidenten rondrennende mannetjes te zien die druk bezig zijn om een it-probleem op te lossen....

Is beheer klaar voor Agile?

08-07-2013  Is, nu Agile succesvol is gebleken in de projectenwereld, het de beurt aan beheer? Anders gezegd, is beheer klaar voor Agile? Aan de ene kant volgen ontwikkelingen elkaar razendsnel op en deze moeten allemaal in beheer genomen worden. Dit vraagt om...

Verwarring servicemanagement en SLM blijvend

30-05-2013  Over de veelgebruikte termen service level management (slm) en servicemanagement heerst nog steeds veel verwarring. Dit geldt ook voor de procesrollen in het slm-proces, zoals de slm-procesmanager, ten opzichte van bijvoorbeeld de servicemanager...

100 procent uptime is een beleving

26-04-2013  Always on is een maatschappelijke trend. Vooral door het gebruik van mobiele apps en cloud verwachten klanten altijd en overal online te kunnen zijn. Digitale klantervaring is binair en besmettelijk: het is goed of fout en een slechte ervaring galmt...

VOLGENDE 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Bescherm kostbare data tegen verlies en diefstal

Data Loss Preventie (DLP) heeft onder Information Security managers een slechte reputatie. DLP implementaties zijn kostbare en complexe oplossingen die hun......

De toekomst van het mainframe

Dit jaar markeert de 50ste verjaardag van één van de belangrijkste gebeurtenissen in de IT-industrie. Het was namelijk 50 jaar geleden dat IBM de......