Overzicht Bedrijven Top 100

Toon:   Alle reacties  |   ** of hoger  |   *** of hoger  |   **** of hoger  |   ***** reacties

HDD-fabrikanten schroeven massaal garantie terug

Niet-geregistreerde bezoeker Armand Koolhoven 9 februari 2012 (16:17) De redactie vindt deze reactie: OK

Veel A-merk leveranciers leveren ook DMR (Defective Media Retention) garantie. Die is wel eens waar iets duurder, maar dan hoeft je jouw defecte HDD niet retour te sturen. Bij sommige bedrijven waar het bijvoorbeeld...

Klik voor meer info Henri Koppen 6 februari 2012 (19:20) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik vraag me altijd af, wat kun je nu precies met garantie op een harde schijf? Welke garantie dan? Dat je "gratis" een nieuwe schijf krijgt als je de oude kapotte inlevert? Heb er al eerder een post over geschreven,...

Niet-geregistreerde bezoeker Eijkel 6 februari 2012 (14:11) De redactie vindt deze reactie: OK

Tijd voor een herziening van de dataopslag strategieen: - niet alleen compressie en alles op de backup, maar ook - redundantie verwijderen - informatie koppelen aan een houdbaarheidsdatum - en selectief informatie...

Niet-geregistreerde bezoeker Wally 5 februari 2012 (10:48) De redactie vindt deze reactie: OK

Kortere garantie op hdd's omdat de fabrikant zijn lokale fabrieken niet op orde kan houden na iets teveel water? Dan was er fundamenteel al iets fout in die lage lonen fabriekjes lijkt me. Of daar kwamen sowieso al...

Klik voor meer info Remko Westrik 3 februari 2012 (18:10) De redactie vindt deze reactie: OK

Welke leveranciers schroeven de garantie omlaag zou ik willen weten? Er bestond altijd al een flink verschil in garantie tussen de typen disken. 1 jaar voor de grote SATA schijven, 3 tot 5 jaar voor de enterprise...

Niet-geregistreerde bezoeker michiel 3 februari 2012 (16:30) De redactie vindt deze reactie: OK

Duw in de rug voor Backup & Recovery fabrikanten die Hardware onafhankelijk kunnen restoren en ook nog eens ook Cloud Opslag leveren.

Klik voor meer info mauwerd 3 februari 2012 (15:09) De redactie vindt deze reactie: OK

storage techniek wordt ingewikkelder/risicovoller/lastiger vanwege die hogere kans op uitval per harddisk. Dat wordt dus eerder uitbesteed als specialisme. Goed voor cloud dus.

Klik voor meer info Maarten Oberman 3 februari 2012 (13:48) De redactie vindt deze reactie: OK

opties genoeg voor de wateroverflow: geintegreerde datacompressie SSD's want die komen elders vandaan toch maar eens de bittenbak saneren, (ontdubbeling, versie beheerSing) scheelt daarna ook performance

Niet-geregistreerde bezoeker ME 3 februari 2012 (13:45) De redactie vindt deze reactie: OK

Duw in de rug voor solid state drives (SSD).

Niet-geregistreerde bezoeker Bert 3 februari 2012 (13:28) De redactie vindt deze reactie: Matig

Duw(tje) in de rug voor cloudstorage... ja, en daar wordt het met een krijtje op een bord gescheven.....

Niet-geregistreerde bezoeker HP 3 februari 2012 (13:20) De redactie vindt deze reactie: OK

Werkt cloudstorage dan niet met HDD's?

Niet-geregistreerde bezoeker JV 3 februari 2012 (12:50) De redactie vindt deze reactie: OK

Proef ik kartelvorming met de hdd garantie termijnen? of het achterwege laten van kwaliteitstesten tbv lagere kostpijs? Duw(tje) in de rug voor cloudstorage...

Niet-geregistreerde bezoeker m 3 februari 2012 (12:35) De redactie vindt deze reactie: OK

Een harde schijf (of SSD) met je gevoelige data heeft juist LANGERE garantie nodig i.p.v. kortere garantie. Zeker als dat mogelijk is voor een tientje ofzo meer per harddisk (dat is natuurlijk wel even de vraag).

De kracht van 'niet moeten, maar willen'

Capgemini verhuist medio 2013 naar Leidsche Rijn

Rijk snijdt in aantal dienstverleners datacentra

Sturen op minimale foutmarge

Bedrijven stappen steeds vaker over op de cloud

Klik voor meer info Remko Westrik 10 februari 2012 (14:54) De redactie vindt deze reactie: Goed

Als je naar Cloud kijkt zijn er 2 belangrijke verschillende richtingen: Public Cloud en Private Cloud. Public Cloud is een revolutie in IT land. Een radicaal andere manier van IT voorziening naar het bedrijf. Private...

Niet-geregistreerde bezoeker Maurice Hoeneveld 10 februari 2012 (11:12) De redactie vindt deze reactie: OK

Cloud JA, maar wel overwogen. Cloud is een enorm hype woord en niemand lijkt meer te weten waar het nu echt voor staat. Cloud is geen technische oplossing. Cloud is niet meer dan een delivery model waarbij de afnemer...

Klik voor meer info Hans ten Berge 8 februari 2012 (23:04) De redactie vindt deze reactie: Top

Als ik de keuzes op een rij zie heb ik gekozen voor de eerste. Ik denk dat bedrijven steeds meer kiezen voor cloud omdat het een kwestie is van vertrouwen. Bedrijven zijn nog traditioneel en hebben het over...

Klik voor meer info Vincent AWG Jansen 8 februari 2012 (13:41) De redactie vindt deze reactie: Goed

Tja, het is allemaal een beetje waar, afhankelijk van wie je bent of hoe je kijkt. Maar wees eens eerlijk: Is men gewend aan cloud producten en was de overgang zo makkelijk (denk ook eens aan integratie problemen met...

Klik voor meer info Sandor Nieuwenhuijs 8 februari 2012 (9:53) De redactie vindt deze reactie: OK

Naast de nodige hype en onzekerheid rondom zaken zoals privacy zie ik Cloud computing voor vrijwel elke bedrijf als een gegeven, nu of in de nabije toekomst. Vooral de ICT afdeling zal zich extra moeten inspannen: als...

Niet-geregistreerde bezoeker Ruud Pieterse 8 februari 2012 (9:32) De redactie vindt deze reactie: OK

Het feit dat de kosten inzichtelijker zouden zijn is een groot voordeel. Het model in cloud moet daarop wel aangepast zijn. Men betaalt bijvoorbeeld per gebruiker of per gebruikte storage. Het wordt pas onduidelijk als...

Klik voor meer info Hero de Klaver 7 februari 2012 (18:40) De redactie vindt deze reactie: OK

de kosten lager zijn en beter voorspelbaar; De uiteindelijke business drivers zijn de kosten reductie/flexibiliteit, en de snelheid van schakelen. We verwachten dat de komende periode veel bedrijven overstappen op...

Niet-geregistreerde bezoeker Maurice Siteur 7 februari 2012 (17:49) De redactie vindt deze reactie: OK

Reactie van Ron Bloksma is volgens mij helemaal waar. Als IT-afdeling zijn we steeds minder in staat om bij te blijven. Dure upgrades zonder extra functionaliteit. Daar zit helemaal niemand op te wachten. Uit een...

Niet-geregistreerde bezoeker Kees Heida 7 februari 2012 (14:39) De redactie vindt deze reactie: Goed

Ik zie veel klanten vooral de kleinere customer facing projecten (in Capgemini termen de scooters en de auto’s) naar de Public Cloud brengen. ICT afdelingen van grote bedrijven houden het vaak, voor wat betreft de...

Niet-geregistreerde bezoeker Aad Weesenaar 7 februari 2012 (12:05) De redactie vindt deze reactie: OK

Er komt telkens meer software beschikbaar "uit de cloud" ofwel Software-as-a-Service (SaaS) en veel bedrijven maken daar graag gebruik van. Enerzijds is dat gedreven vanuit behoefte aan flexibilisering van de kosten...

Niet-geregistreerde bezoeker Richard van Delft 6 februari 2012 (16:47) De redactie vindt deze reactie: OK

Bedrijven als Ahold, KLM, PON kiezen in eerste instantie voor een cloud (Google) oplossing ivm de verhouding tussen kosten en functionaliteit. De kosten van cloud oplossingen zijn significant lager en flexibeler...

Klik voor meer info Roland Schweigl 6 februari 2012 (16:36) De redactie vindt deze reactie: OK

Hoewel optie 2 en 3 ook wel een rol spelen, kies ik toch voor optie 1. Ik denk dat vooral de privé-ervaringen met de cloud er voor zorgen dat bedrijven eerder zullen overstappen. Consumenten willen hun eigen informatie...

Klik voor meer info Rob van der Wel 6 februari 2012 (14:54) De redactie vindt deze reactie: Goed

De cloud hoeft op dit moment echt nog geen strategische keuze te zijn, het kan ook heel goed een point solution zijn. Voor core-services zoals mail, collaboration, calendaring en storage is de gang naar de cloud voor...

Klik voor meer info Niels van Peer 6 februari 2012 (12:24) De redactie vindt deze reactie: Goed

De vier genoemde opties bij de stelling dekken slechts voor een deel de lading. Zoals bij zoveel beslissingen is het ook hier een combinatie van factoren. Bovendien is de stelling met betrekking tot de prijs zeker niet...

Niet-geregistreerde bezoeker Jaap Steinvoorte 6 februari 2012 (10:08) De redactie vindt deze reactie: OK

Geen maatwerk (met issues), (ondersteuning/facilitering)kortere time to market. Geen hardwarekennis meer nodig, geen softwarekennis, deploymentkennis meer nodig. Co-creatie wordt gefaciliteerd. Overigens is het...

Klik voor meer info Ruud Mulder 6 februari 2012 (9:49) De redactie vindt deze reactie: Goed

Cloud computing in mijn optiek is niet veel meer dan een ander delivery-model. In mijn eerder geschreven opinie artikel ben ik al eens op de aandachtpunten waar een organisatie rekening mee moet houden in gegaan. Het...

Klik voor meer info Henri Koppen 6 februari 2012 (9:38) De redactie vindt deze reactie: Goed

Bedrijven stappen niet over op cloud computing, dat zou inhouden dat ze alles met cloud computing gaan doen. Ze adopteren cloud computing op bepaalde deelzaken. Bijvoorbeeld een stukje infrastructuur of nemen software...

Klik voor meer info lroovers 4 februari 2012 (19:31) De redactie vindt deze reactie: OK

Overstappen naar cloud kan een voordeel zijn op functioneel vlak maar voor het beheersen van de informatiehuishouding kan het een behoorlijke puinhoop worden. Waar staat de data? wie kan er bij? wat zijn gevolgen van...

Niet-geregistreerde bezoeker Erik M. Hartman 4 februari 2012 (18:04) De redactie vindt deze reactie: OK

Welke 'bedrijven' worden hier bedoeld? MKB? Grote internationale organisaties? Overheidsorganisaties? Dat maakt namelijk nogal een verschil. En wat is de cloud? Is dat een eigen omgeving in een virtueel datacentrum?...

Klik voor meer info Roel Hilberink 4 februari 2012 (17:10) De redactie vindt deze reactie: Goed

De stelling dat IT afdelingen kunnen worden ingekrompen en beheer eenvoudiger wordt, is populair bij de meeste stemmers (plaats 2) Ik zie dit niet in de praktijk bij mijn klanten. In tegendeel; inzet van clouddiensten...

Niet-geregistreerde bezoeker Mylène Reiners 4 februari 2012 (9:12) De redactie vindt deze reactie: OK

M.i. zijn de redenen voor bedrijven om over te stappen naar cloud diensten bijzonder divers - en er zijn er veel meer dan de genoemde. Jammer genoeg zijn er ook bedrijven die er in de loop van de tijd weer op terug...

Klik voor meer info Peter Ambagtsheer 3 februari 2012 (20:24) De redactie vindt deze reactie: OK

De keuze voor services vanaf servers bij providers ('cloud') is in veel gevallen aantrekkelijk omdat je van beheer verlost bent en van de impact die beheer onvermijdelijk op je organisatie hebt. Daarvoor betaal je een...

Niet-geregistreerde bezoeker Maarten Visser 3 februari 2012 (17:29) De redactie vindt deze reactie: OK

De afgelopen vijf jaar waren het de early adopters (progressieve ondernemingen) die Cloud Technologie hebben ingezet. Vorig jaar hebben heel veel bedrijven 'Proof of Concepts' gedaan en is er in de media erg veel...

Niet-geregistreerde bezoeker Dick Dijkstra 3 februari 2012 (15:11) De redactie vindt deze reactie: OK

Het moge duidelijk zijn dat cloud computing inspeelt op een aantal uitdagingen in het huidige landschap, denk daarbij aan elasticiteit, zeer hoge beschikbaarheid en een betere hardware-utilisatie. Dat inzicht raakt...

Niet-geregistreerde bezoeker Bert Bouwhuis 3 februari 2012 (12:35) De redactie vindt deze reactie: Goed

Om je snel van A naar B te verplaatsen kun je onder meer een eigen auto nemen, een taxi, bus, trein of vliegtuig. Elk optie heeft haar bestaansrecht aangetoond. Zo is het ook met de cloud. Het is slechts één van de vele...

Niet-geregistreerde bezoeker Lars van Zon 3 februari 2012 (11:27) De redactie vindt deze reactie: OK

Cloud diensten zijn, nu, de beste benadering om reken en data-opslag behoeften van bedrijven in te vullen. Één van de belangrijkste aspecten hierin is eenvoud. Het zelf in huis hebben van IT kennis is duur, en voor veel...

Niet-geregistreerde bezoeker Erwin Koster 3 februari 2012 (11:20) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik heb gekozen voor optie 1. Bij de overheid merk ik een toenemende verlaging van de drempel om tot 'the cloud' over te gaan. Dropbox en andere tools hebben de weg bereid. Daarbij wordt gemak en (veronderstelde)...

Niet-geregistreerde bezoeker Arnoud Hablous 3 februari 2012 (11:16) De redactie vindt deze reactie: OK

Beveiligen en Controle van gevoelige gegevens in de Cloud!!! Het security-landschap is in beweging. Door de opkomst van mobiele devices, het steeds toenemende aantal cloud toepassingen en meer gerichte aanvallen door...

Klik voor meer info Michael van Leeuwen 3 februari 2012 (10:53) De redactie vindt deze reactie: OK

Mensen raken weliswaar steeds meer gewend aan cloud-based software, maar dat betekent nog niet dat gebruikers 123 met elke nieuwe cloud-based tool overweg kunnen. Daar ligt volgens mij dan ook niet de echte oorzaak van...

Klik voor meer info Eddy Willems 3 februari 2012 (10:33) De redactie vindt deze reactie: Goed

De cloud is een fantatisch iets als we het goed gebruiken en als we alles in het juiste kader zetten. Qua veiligheid zijn er toch nog een heleboel bedenkingen waar sommigen zich zorgen over maken: 1. Het kapen van...

Klik voor meer info Dick Stegeman 3 februari 2012 (9:27) De redactie vindt deze reactie: OK

In onze filosofie wordt alles wat niet tot onze kernactiviteiten behoort uitbesteed. Voor bedrijfs software en infrastuctuur is cloud daarvoor de meest voor de hand liggende oplossing. Zeker als je net als wij lokatie...

Klik voor meer info Frank Vogelezang 2 februari 2012 (22:05) De redactie vindt deze reactie: OK

Steeds meer bedrijven beseffen dat een groot deel van de IT ondersteuning die ze nodig hebben zo "standaard" is dat er een standaardoplossing voor is in de cloud. Dit is in de meeste gevallen ook veel voordeliger dan...

Klik voor meer info Michel Jonker 2 februari 2012 (21:50) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik zie veel reacties die over gevoelige bedrijfsgegevens gaan, maar is het niet zo dat de "cloudleverancier" minstens zo veel te verliezen heeft als de eigenaar van de data mocht hier iets fout gaan ? Is niet gewoon...

Klik voor meer info Andre Zegers 2 februari 2012 (17:08) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik denk dat de organisaties gaan voor gemak. Het voordeel voor gebruikers is dat zij altijd en overal kunnen beschikken over de data. (Let op we hebben het wel over bedrijfsgevoelige data). Het voordeel voor...

Klik voor meer info Roland Haeve 2 februari 2012 (15:47) De redactie vindt deze reactie: OK

De keuzes die je in de poll aangeeft, zijn denk ik wat te beperkt. Flexibiliteit en collaberation zijn sterke facetten van cloud (computing). Daar er veel voordelen aanzit, is een feit, zoals TCO, collaberation, "Green...

Klik voor meer info Ceesjan van Hattum 2 februari 2012 (13:48) De redactie vindt deze reactie: OK

Cloud is een samentrekking van 'standaardisatie' en 'low pricing'. Dit heeft natuurlijk consequenties en men zal policies van de SaaS dienstverlener moeten accepteren. Om te zorgen dat goedkoop geen duurkoop gaat...

Niet-geregistreerde bezoeker Martijn 2 februari 2012 (13:39) De redactie vindt deze reactie: OK

Cloud oplossingen zijn aantrekkelijk voor bedrijven omdat ze op een snelle manier nieuwe capabilities en functionaliteiten kunnen toevoegen zonder grote voorinvesteringen (Aanschaf-, implementatie en...

Niet-geregistreerde bezoeker Ruud Koster 2 februari 2012 (13:37) De redactie vindt deze reactie: OK

Cloud software dient te integreren met wat je reeds hebt staan, niet andersom. Als dat het geval is zijn klanten bereid de stap te maken. Vaak wordt er klein begonnen, met typische applicaties die reeds klaar zijn...

Niet-geregistreerde bezoeker Simon Kornblum 2 februari 2012 (13:11) De redactie vindt deze reactie: OK

Eens met de stelling. Cloud-omgevingen maakt bedrijven flexibeler, in termen van kostenbeheersing en grip op processen. Wij (Intradata, lid van de Solipsis groep), brengen al jaren een volledige SaaS document oplossing...

Niet-geregistreerde bezoeker Jeroen Broekema PCA Mobile 2 februari 2012 (12:33) De redactie vindt deze reactie: OK

Geen software aanschaf, hoge beschikbaarheid, altijd en overal kunnen werken, eenvoudige (keten) integratie, enorme besparing op ICT beheerskosten, direct beginnen met innoveren zonder fors te investeren. Het klinkt...

Klik voor meer info Chris van Werkhoven 2 februari 2012 (12:20) De redactie vindt deze reactie: Goed

Bedrijven hebben vaak nog huivering om over te schakelen op bv Office 365 omdat al hun mail data dan buiten hun "zicht" wordt opgeslagen. Gebruikers niet. Deze hebben soms nog wel meer vertrouwen in een bedrijf als...

Klik voor meer info Christof van der Heide 2 februari 2012 (10:29) De redactie vindt deze reactie: Goed

Zoals al vele andere reacties hebben aangegeven, zijn er meer redenen dan de genoemde waardoor klanten meer gebruik maken van de cloud. Voor mij zijn dit de belangrijkste aanvullende redenen: - Er is betere informatie...

Klik voor meer info Jeroen van Dongen 2 februari 2012 (10:18) De redactie vindt deze reactie: Goed

Enkele belangrijke aandachtspunten vanuit beveiligingsoogpunt bij gebruik maken van cloudservices (timesharing anyone? ;-) zijn, zonder uitputtend te willen zijn, nog wel de volgende: - Ga na wat de reputatie van de...

Klik voor meer info Rick van den Hoogenhof 2 februari 2012 (9:55) De redactie vindt deze reactie: OK

Organisaties worden gedwongen steeds effectiever en efficiënter te werken. Eén van de mogelijkheden is overstappen naar SaaS waardoor je (IT of human) resources effectiever kunt inzetten. Hiermee kun je kosten besparen....

Klik voor meer info mwoude 2 februari 2012 (0:42) De redactie vindt deze reactie: OK

Ja, de cloud is bekend bij eindgebruikers, al weten ze dat zelf vaak nog niet eens écht. Omdat de markt nog erg jong is, zijn de prijzen nog experimenteel en proberen aanbieders nog steeds hun eigen startkosten snel...

Klik voor meer info Reza Sarshar 1 februari 2012 (21:11) De redactie vindt deze reactie: OK

Het afnemen van een dienst op internet (lees Cloud software) zou interessant en toegankelijk voor iedereen zijn zolang de betreffende dienst geen verwevenheid heeft met de overige kantoorapplicaties(Back-end). Of je...

Niet-geregistreerde bezoeker Oscar Dubbeldam 1 februari 2012 (21:11) De redactie vindt deze reactie: OK

Bedrijven stappen steeds vaker over op de "cloud". Als je de bedrijven vraagt wat de "cloud" nu eigenlijk is, kunnen de meeste dat waarschijnlijk niet uitleggen. Het gaat er niet over dat bedrijven overstappen op de...

Klik voor meer info tdijk 1 februari 2012 (19:35) De redactie vindt deze reactie: OK

Het success van de cloud is mijns inziens vooral te danken aan het gemak waarmee documenten onderling en over apparaten gedeeld worden. In tegenstelling tot toepassingen als ProjectPlace gedragen gedeelde mappen zich...

Klik voor meer info John Lasschuit 1 februari 2012 (18:59) De redactie vindt deze reactie: Goed

Er is mijns inziens geen enkele reden voor bedrijven om generieke toepassingen (mail, Office, telefonie etc) zelf te installeren, onderhouden en beheren. Daar kan Software as a Service als cloud toepassing redelijk...

Klik voor meer info Ron Witjes 1 februari 2012 (18:50) De redactie vindt deze reactie: OK

De 'cloud' is hot! Met name in het MKB zijn voor de hand liggende voordelen te behalen en zien we een toenemend interesse in cloud-oplossingen. Dit doorgaans vanuit een financieel oogpunt, maar zeker ook uit efficiency...

Niet-geregistreerde bezoeker Diana Boekman 1 februari 2012 (18:27) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik mis de optie: de keuze uit de software die binnen het bedrijf gebruik mag worden beperkt is; aanvraagprocedures voor nieuwe software lang zijn; de mogelijkheden om via de cloud te werken steeds groter worden; nieuwe...

Niet-geregistreerde bezoeker Sander Bakker 1 februari 2012 (18:18) De redactie vindt deze reactie: OK

Cloud is een tijdje een buzzword geweest maar wordt nu langzaam eindelijk echt begrepen door mensen. Door centraal te werken worden de inspanningen, kosten en datakwaliteit op één punt bewaakt in plaats van op een...

Niet-geregistreerde bezoeker Martin Barkey 1 februari 2012 (18:14) De redactie vindt deze reactie: Goed

Het is m.i. veel simpeler te beredeneren waarom de overstap naar cloud (en on het even welke noviteit dan ook) plaats vindt. In de eerste plaats moet er een markt voor zijn, of op z'n minst een latent geïnteresseerd...

Niet-geregistreerde bezoeker Tom de Jongh 1 februari 2012 (18:14) De redactie vindt deze reactie: Goed

Ik ben een groot voorstander van cloud computing, maar alleen als de technologie op de juiste manier wordt ingezet. Zomaar lukraak (gevoelig) data naar de cloud migreren is niet verstandig. Niet voor bedrijven en niet...

Niet-geregistreerde bezoeker Steven van 't Veld 1 februari 2012 (17:40) De redactie vindt deze reactie: Top

“Bedrijven stappen steeds vaker over op zakelijke software uit de cloud”: en dat baart juist zorgen. Het zal niet de eerste keer zijn dat een hype andere gezonde gedachten en richtingen uitschakelt, en die dan later...

Klik voor meer info eschabell 1 februari 2012 (17:38) De redactie vindt deze reactie: OK

De eerste initiatieven voor een beweging richting de Cloud komen vooral van enterprise gebruikers, veelal vanuit een kosten-overweging. Alles in eigen beheer is al zoveel mogelijk virtueel gemaakt, dus als je de laatste...

Niet-geregistreerde bezoeker Wout Hofman 1 februari 2012 (17:36) De redactie vindt deze reactie: Top

Ik denk zelf dat de cloud nog niet daar is waar we hem willen hebben. Uitbesteding van infrastructuur in termen van werkplekbeheer met communicatie is veelal al gemeengoed, maar uitbesteding is niet gelijk aan cloud....

Klik voor meer info dherpen 1 februari 2012 (17:29) De redactie vindt deze reactie: OK

Er zal per saldo steeds minder beheer en ontwikkeling plaatsvinden bij de interne IT-afdeling. Het takenpakket van de interne IT-afdeling verschuift reeds naar het regisseren, assembleren en integreren van de steeds...

Klik voor meer info Elisabeth de Leeuw 1 februari 2012 (17:27) De redactie vindt deze reactie: Goed

Er zijn verschillende krachten die meebepalen of het opportuun is voor een bedrijf om gebruik te maken van cloud software: - Medewerkers verlangen de faciliteiten die ze van huis uit gewend zijn en zijn daarin creatief...

Klik voor meer info Jeroen van Zwienen 1 februari 2012 (17:19) De redactie vindt deze reactie: OK

In onze branche (Bouw / technische groothandel / zorg / overhei) zie je dat het bij de keuze voor cloud software ook gaat om een stuk specialisme. Een middelgroot bedrijf wil zich meer en meer richten op zijn...

Klik voor meer info hheller 1 februari 2012 (17:19) De redactie vindt deze reactie: OK

Tot voor kort waren organisaties zeer terughoudend om hun commerciele informatie buiten de deur onder te brengen in een cloud-CRM-systeem. Juist (internationale) buitendienstmedewerkers willen op ieder moment eenvoudig...

Klik voor meer info Michiel Broekhuijsen 1 februari 2012 (17:17) De redactie vindt deze reactie: Goed

De grote belofte van Cloud computing (en andere trends als outsourcing en off-shoring) is dat bedrijven zich kunnen richten op core-business en IT als utility kunnen afnemen. Een mooie gedachte, die maar voor een...

Niet-geregistreerde bezoeker Peter van 't Verlaat 1 februari 2012 (17:10) De redactie vindt deze reactie: Goed

Ik denk dat alle redenen waar kunnen zijn, maar dat de echte key drivers in het lijstje ontbreken. Bedrijven gaan zakelijke software uit de cloud gebruiken om snel de beschikking te hebben over nieuwe functionaliteit...

Niet-geregistreerde bezoeker Martin Aarts 1 februari 2012 (17:08) De redactie vindt deze reactie: OK

Het aantal redenen voor de overstap kan nog veel groter zijn. Sommige leveranciers brengen bijvoorbeeld alleen nog maar een Cloud versie uit van hun producten. Daarnaast is voor onze klanten de belangrijkste motivatie...

Klik voor meer info gtimmerman 1 februari 2012 (17:06) De redactie vindt deze reactie: OK

In een traditionele (on premise) omgeving moet vooraf geïnvesteerd worden in hardware, software en in een beheersorganisatie. Dat vereist grote bedragen die vervolgens terugverdiend moeten worden door het leveren van...

Niet-geregistreerde bezoeker Jan Hendrik Mensen 1 februari 2012 (17:04) De redactie vindt deze reactie: OK

Onze klanten zitten in het kleine tot middelgrote segment en hebben vaak geen eigen ICT afdeling. In het biedingstraject merken we dat voor de moderne ondernemer een eigen beheerafdeling geen overweging meer is. In meer...

Klik voor meer info avdgraaf 1 februari 2012 (17:02) De redactie vindt deze reactie: OK

Bedrijven willen zich focussen op hun core business. ICT is daar meestal geen onderdeel van. De cloud maakt het mogelijk om zich te focussen op hun core business. Lagere kosten moeten niet de drijfveer zijn om over te...

Klik voor meer info Maarten Oberman 1 februari 2012 (17:00) De redactie vindt deze reactie: OK

Waarom is inmiddels de Cloud mogelijk....: 1. Het WAN heeft inmiddels de performance van een LAN 2. De ICT-middelen 'elders' zorgen voor een veel betere integratie tussen verschillende desktop en...

Klik voor meer info Maarten van Emmerik 1 februari 2012 (16:55) De redactie vindt deze reactie: OK

Door schaalvoordelen kan een SaaS leverancier in principe betere beschikbaarheid en kwaliteit leveren. Een vaste prijs per gebruiker is veel transparanter dan kostenberekening op basis van variabele, vaste en verborgen...

Niet-geregistreerde bezoeker Marc Fleischeuers 1 februari 2012 (16:53) De redactie vindt deze reactie: Goed

Wat ik me wel afvraag, waarom zou een onderneming nou niet overgaan op de cloud? De voordelen, dat is denk ik al wel redelijk uitgekauwd, de kosten van IT in de cloud zijn lager en voorspelbaarder dan die van het eigen...

Klik voor meer info Andre Salomons 1 februari 2012 (16:53) De redactie vindt deze reactie: OK

De snelheid waarmee nieuwe software naar de cloud toegebracht wordt, zal de komende jaren alleen maar toenemen. Hierdoor ontstaat de situatie dat de functionaliteit van Cloudsoftware de functionaliteit van software on...

Klik voor meer info Laurens van Gunst 1 februari 2012 (16:51) De redactie vindt deze reactie: OK

Dat komtvoornamelijk doordat grote bedrijven zoals Microsoft (Office 365), Citrix en VMware de cloud omarmt hebben. Veel bedrijven maken al gebruik van aanverwante producten en dus is het een logische vervolgstap. Het...

Niet-geregistreerde bezoeker Valery Jacobs 1 februari 2012 (16:51) De redactie vindt deze reactie: OK

Een uniek en vernieuwend aspect aan de cloud is het feit dat kosten voor IT resources inzichtelijk zijn in CPU tijd, bandbreedte en opslag. Weinig bedrijven kunnen dit beweren of hun huidige IT omgeving. Transparantie...

Niet-geregistreerde bezoeker Jurgen van der Vlugt 1 februari 2012 (16:51) De redactie vindt deze reactie: OK

Eens met Andy; cloud is iets waar ict-managers juist een beetje omheen lopen maar door 'de business' (whatever that may be -- loop eens rond; geen afdelingsbordje met 'business' te zien ..!) wil het. Omdat het Nieuw is...

Klik voor meer info Andy Verstelle 1 februari 2012 (16:45) De redactie vindt deze reactie: OK

Alle redenen zijn waar, maar per bedrijf hangt het er enorm van af. De keuzes klinken mij iets te veel als de keuzes van de ICT-manager in de oren. Onze klanten (middelgrote ondernemingen waar de algemene directie het...

Klik voor meer info Ron Bloksma 1 februari 2012 (16:40) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik mis een optie: Bedrijven stappen steeds vaker over op zakelijke software uit de cloud, omdat... de IT-afdeling niet snel genoeg reageren en kunnen inspelen op de wensen vanuit de bedrijfsvoering. Daarvoor had men...

Niet-geregistreerde bezoeker Rob van den Boogaard 1 februari 2012 (16:32) De redactie vindt deze reactie: OK

Wij werken binnen D&M holdings volledig cloud based op Sharepoint via Office365. Grootste voordelen, beheer centraal, hosting centraal zodat gebruikers overal en altijd kunnen werken. Nu gaan we verder met Azure erbij...

Microsoft-partner Asapnet zet IT-University op

Imtech ICT hoort bij tien grootste dienstverleners

Ecabo waarschuwt voor misleidend vacaturebeeld

Niet-geregistreerde bezoeker Stephan Eggermont 2 februari 2012 (19:20) De redactie vindt deze reactie: OK

Zolang de MBO Applicatieontwikkelaar nog waterval methodieken aangeleerd krijgt is ie niet inzetbaar in de softwareontwikkeling. Hoog tijd dat de kwalificatiestructuur aangepast wordt aan de ontwikkelingen van 10 jaar...

Niet-geregistreerde bezoeker 1 2 februari 2012 (16:49) De redactie vindt deze reactie: OK

Nog even en we hebben helemaal geen ict-opleiders meer nodig. Als het zo doorgaat met de stelselmatige en verregaande "cloud-religie", dan is alle ict-gerelateerde-kennis lekker centraal geconsolideerd in de handen...

Niet-geregistreerde bezoeker Pascal 2 februari 2012 (15:09) De redactie vindt deze reactie: OK

@Kees Bakker, hoog opgeleid of overgekwalificeerd is natuurlijk een onzin verhaal, het is gewoon een politiek correcte manier om te vertellen dat ze niet zitten te wachten op bejaarden (35+). Geen enkele supermarkt...

Klik voor meer info Kees Bakker 2 februari 2012 (10:23) De redactie vindt deze reactie: Goed

@jan: Ik ben al ruim 2 jaar 1 van die 10.000 bankzitters. Ondertussen heb ik meer dan 1 A-4tje in mijn CV met opleidingen. Daarvan is 90% op HBO en HBO+ niveau. Je zou zeggen, dat schept kansen. Niet dus. U is "te hoog...

Niet-geregistreerde bezoeker Vincent Verloop 1 februari 2012 (15:51) De redactie vindt deze reactie: OK

Alleen een MBO ICT opleiding is niet genoeg, er zijn ook aanvullende certificaten vereist. Microsoft certificeringen zijn hier een goed voorbeeld van, deze worden veel gevraagd in vacatures op het internet. ICT...

Niet-geregistreerde bezoeker Rick 1 februari 2012 (14:00) De redactie vindt deze reactie: OK

Wat ik zo vaak mis in de analyse van de pers en reageerders is het verschil tussen instroom en uitstroom. Dat er nu 10.000 bankzitters zijn, zegt niets over de behoefte over een aantal jaar. En academische vakkenvullers...

Niet-geregistreerde bezoeker Tho 1 februari 2012 (13:35) De redactie vindt deze reactie: Matig

Geachte Computable, Zoveelste onzin over ict-banen, nu in een andere 'jasje', met name van Ecabo, maar het blijft onzin......jammer!!!

Niet-geregistreerde bezoeker Joep Swagemakers 1 februari 2012 (13:26) De redactie vindt deze reactie: OK

@Jan, Opleiders willen inderdaad studenten, maar dan wel voor richtingen waarin wèl voldoende arbeidsmarktperspectief is. ECABO (geen opleider) voert zelfs een ontmoedigingsbeleid om het aantal deelnemers aan...

Niet-geregistreerde bezoeker Jan 1 februari 2012 (12:18) De redactie vindt deze reactie: OK

Daar gaan we weer.... Bij dit soort berichten is het altijd belangrijk om jezelf af te vragen waar de belangen liggen. Opleidingen willen studenten. Het bedrijfsleven, en dus ICT~Office, willen graag kiezen uit...

Spoelstra spreekt: Het is helemaal geen crisis

Klik voor meer info hypocriticus 8 februari 2012 (8:06) De redactie vindt deze reactie: Goed

De kritiek hierboven is ongefundeerd. Partij noemen deed Jacob al eerder over bv PVV, en is alleen maar om nuance te geven, te prikkelen of juist tegenovergestelde te zeggen van wat ie bedoelt. Gaat het zo slecht als...

Niet-geregistreerde bezoeker Kitty 7 februari 2012 (12:26) De redactie vindt deze reactie: OK

Het is wel crisis, alleen merkt niet iedereen daar evenveel van. Mensen die hun baan niet verliezen merken alleen dat ze meer belasting moeten betalen. Echter, het is net als met de bekende dominostenen. Die vallen niet...

Niet-geregistreerde bezoeker Jos 4 februari 2012 (17:19) De redactie vindt deze reactie: OK

Natuurlijk is er helemaal geen crisis. Stel je steelt al vele jaren van burgers, dit wordt verkocht als wettelijk belasting betalen. Maar je wordt steeds dikker en je wilt eigenlijk nog meer stelen. Zoveel zelfs dat je...

Niet-geregistreerde bezoeker Folkje 3 februari 2012 (15:11) De redactie vindt deze reactie: OK

Die andere zus, die ook in de gemeenteraad zit, krijgt in maart ook een ipad! en als het om het milieu gaat, mag ook het wel wat kosten! duurzaamheid boven alles!

Klik voor meer info Nico Franken 3 februari 2012 (12:31) De redactie vindt deze reactie: OK

@Fellow11, Het is wel heel erg hautain en dom om iedereen die dankzij de crisis in de problemen zit ervan te beschuldigen dat het zijn of haar eigen schuld is. Dan zit je al net zo wereldvreemd in een ivoren toren om...

Klik voor meer info Fellow11 3 februari 2012 (10:40) De redactie vindt deze reactie: OK

Er is inderdaad geen crisis. Tenminste niet bij de gewone mens die verstandig met zijn inkomsten en uitgaven omgaat. Die ook gewoon iPads, iPhones en andere zaken kopen. Die geen rare dingen doen die ze niet kunnen...

Niet-geregistreerde bezoeker Technicus 3 februari 2012 (8:04) De redactie vindt deze reactie: OK

De moderne banken zijn de Cathedralen van de middeleeuwen geworden. Er wordt veel te veel geld ingepompt. Ze bouwen gigantische kantoren en er wordt er niets gedaan, behalve het verkopen van meer ellende. De...

Niet-geregistreerde bezoeker hk 2 februari 2012 (16:53) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik lees hier juist een verborgen stelling van Spoelstra. En nog een die klopt ook: alleen slimme mensen stemmen op de SP (en niet alleen in crisistijd). Domme mensen zorgen keer op keer weer voor crises. Vaak zijn dat...

Niet-geregistreerde bezoeker J-W 2 februari 2012 (15:04) De redactie vindt deze reactie: OK

Beetje kort door de bocht. Voor de meeste grotere bedrijven is ICT materiaal maar een heel klein stapeltje flappen tegenover de personele kosten. Tevens schat ik zo in dat jij nooit binnen het parlement bent geweest....

Niet-geregistreerde bezoeker G.J. 2 februari 2012 (13:22) De redactie vindt deze reactie: OK

Beste Jacob, De stelling dat SP stemmers domme mensen zouden zijn gaat mij veel te ver. Dat jij of anderen hun mening niet delen is hun goed (democratisch) recht, net als dat het voor hun andersom geldt. Dat er veel...

Niet-geregistreerde bezoeker 1 2 februari 2012 (10:01) De redactie vindt deze reactie: OK

Het Publiek spreekt: Dit is helemaal geen humor :-P

Niet-geregistreerde bezoeker R.J. Tuijnman 2 februari 2012 (8:19) De redactie vindt deze reactie: OK

Domoren: mensen die anders denken dan jijzelf... (Flaubert) Heerlijk stukje, verder. Zeker in de ogen van een rechtse bal al ik...

Klik voor meer info mauwerd 2 februari 2012 (3:01) De redactie vindt deze reactie: OK

Feiten over afgelopen jaren: - zzp-ers in voedselbank - overdrachtsbelasting afschaffen heeft huizenmarkt niet geholpen - http://www.nu.nl/economie/2728738/werkloosheid-eurozone-recordniveau.html - miljarden naar...

Klik voor meer info M. Wilmans 1 februari 2012 (19:37) De redactie vindt deze reactie: Goed

En de euro staat nog steeds boven de 1,30. Dus er is ook geen euro-crisis. Positief blijven denken! Dat is het beste tegen de crisis. En nu ik toch positief ben beste Fries, hij komt! Volgende week woensdag.

Klik voor meer info Nico Franken 1 februari 2012 (15:49) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik ben blij dat dit artikel niet door een 'dom' iemand geschreven is en dat de reacties ook allemaal even slim zijn. Ik ben alleen bang dat hiermee alle mensen en bedrijven tekort gedaan worden die wel degelijk hopeloos...

Niet-geregistreerde bezoeker C.H. Ief 1 februari 2012 (14:32) De redactie vindt deze reactie: Matig

Meesterlijk, maar - citaat "Misschien is dat wel de crisis, dat we te veel domme mensen hebben in Nederland." - er waren voor de crisis al veel domme mensen en die stem(d)en op Geert!

Niet-geregistreerde bezoeker Fred 1 februari 2012 (14:07) De redactie vindt deze reactie: OK

@Tjeerd: I Like! Ik had overigens in 2008 al door dat er helemaal geen crisis is. Het enige jammere is dat men in het nieuws alsmaar door blijft gaan over de crisis en de huizenmarkt....ik ga overigens op iedere...

Niet-geregistreerde bezoeker Jurgen 1 februari 2012 (13:50) De redactie vindt deze reactie: OK

Het gaat bij al die Xekutifs (ze weten niet hoe je het schrijft) met hun Ai!Pets! helemaal niet om papier besparen voor een mooi doel, maar om -- daar is Luiheid weer -- niet met stapels papier te hoeven sjouwen en/of...

Niet-geregistreerde bezoeker Paul 1 februari 2012 (13:26) De redactie vindt deze reactie: OK

Prachtig stuk Jacob! Maar de link tussen domheid en crisis vind misschien wel zijn oorsprong in luiheid! Ipad om papierloos te kunnen werken?? Leuk excuus om niet toe te geven dat je niet naar de printer wilt...

Niet-geregistreerde bezoeker Andre 1 februari 2012 (13:03) De redactie vindt deze reactie: OK

Leuk stukje. Maar dat het bij Ikea druk is is logisch. Door de crisis hebben de mensen geen werk meer en gaan om de tijd te doden bij Ikea ontbijten (1 euro) en rondlopen.

Klik voor meer info Martijn Bellaard 1 februari 2012 (12:39) De redactie vindt deze reactie: OK

Heel herkenbaar. Ga je naar Ikea dan kun je niet lopen van de drukte, maar we hebben wel Crisis! (?). Wat doen al die mensen dan in Ikea ;-)?

Niet-geregistreerde bezoeker Tjeerd 1 februari 2012 (12:39) De redactie vindt deze reactie: OK

Tuurlijk papierloos, je kan met goed fatsoen NIET printen vanaf je iPad.

Niet-geregistreerde bezoeker Corne 1 februari 2012 (12:39) De redactie vindt deze reactie: OK

Ha Ha Ha Ha Je blijft leuk ga zo door

Klik voor meer info Geert-Jan van der Wolf 1 februari 2012 (12:33) De redactie vindt deze reactie: OK

Dank je wel, Jacob, ik heb weer hartelijk gelachen. Ik vind je link tussen crisis en domheid fantastisch gevonden. Voor mij voelt die ook waar. Het hele verhaal van de 'economische' crisis is met het invullen van andere...

Niet-geregistreerde bezoeker Matthieu Hendriks 1 februari 2012 (12:31) De redactie vindt deze reactie: OK

Mooi gesproken. Stoppen met doemdenken.

Niet-geregistreerde bezoeker Cpt 1 februari 2012 (12:26) De redactie vindt deze reactie: OK

Inderdaad. Deze crisis lijkt meer een crisis die we onszelf aanpraten dan een crisis vergelijkbaar met de jaren '80.

Top 10 Reagerende members
  Aantal reacties
met 3+ sterren
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info1 154 6.4
Klik voor meer info2 120 6.7
Klik voor meer info3 109 6.4
Klik voor meer info4 79 6.6
Klik voor meer info5 53 6.1
Klik voor meer info6 49 6.3
Klik voor meer info7 47 6.5
Klik voor meer info8 43 6.1
Klik voor meer info9 43 6.0
Klik voor meer info10 40 6.3
Tweets over Computable