Overzicht Reacties

Toon:   Alle reacties  |   ** of hoger  |   *** of hoger  |   **** of hoger  |   ***** reacties

‘DDoS-aanval komt steeds vaker uit Nederland’

Spoelstra spreekt: Geen ruzie

Niet-geregistreerde bezoeker Johan Duinkerken 1 - 24 april 2014 (9:02) De redactie vindt deze reactie: OK

Wat is het alternatief dan? Worden alle concurrenten niet gewoon ondergesneeuwd door de massale reclame van bovenstaande partijen? Of zou het komen omdat zij meewerken aan wereldwijde bedrijfsspionage dat zij veel meer...

Klik voor meer info Ad Gerrits 1 - 23 april 2014 (16:36) De redactie vindt deze reactie: OK

Blijft apart dat een doorsnee consumenten er op mag rekenen dat bijv. een smartphone of tablet met alle software daarop het tegenwoordig gewoon doet. En zo niet, dan gaat hij terug naar de winkel om te reclameren....

Klik voor meer info Ruud Mulder 1 - 23 april 2014 (15:02) De redactie vindt deze reactie: OK

MW, Goede toevoeging en zeer herkenbaar. Dit sluit helemaal aan op de reactie die al gegeven was.

Niet-geregistreerde bezoeker kj 1 - 23 april 2014 (14:56) De redactie vindt deze reactie: OK

@mw Klinkt bekend idd. Die Porsche rijdt niet meer als een Speer.

Niet-geregistreerde bezoeker mw 1 - 23 april 2014 (13:39) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik zie de volgende fasen in zo'n project voor me: Er wordt gezocht naar een auto die snel afstanden kan afleggen - De keuze valt op een standaard Porsche Dan blijkt dat er ook zware vrachten mee moeten kunnen...

Klik voor meer info Ruud Mulder 1 - 23 april 2014 (13:29) De redactie vindt deze reactie: OK

Nico, Meten is weten. Als je dit zelf niet kan, huur dan expertise in. Er wordt nog te vaak gekeken wat een bepaalde technologie/software kan. Maar het is wenselijker om te kijken welke technologie/software voldoet...

Klik voor meer info Nico Verwer 1 - 23 april 2014 (12:48) De redactie vindt deze reactie: OK

Een andere vergelijking is dat je als IT-manager een auto voor iemand anders moet kopen, terwijl je geen verstand hebt van auto's. De VW is goedkoper dan de Porsche, en je hebt gehoord dat heel veel mensen in een VW...

Niet-geregistreerde bezoeker kj 1 - 23 april 2014 (11:16) De redactie vindt deze reactie: OK

Leuke vergelijking al gaat die wat mank in deze situatie. Een betere vergelijking is de aanschaf van een dure Porsche waarin perse de motor van de oude VW moet worden overgeplaatst (want die was toch zo betrouwbaar).

Klik voor meer info Louis Kossen 1 - 23 april 2014 (11:06) De redactie vindt deze reactie: OK

@Pascal Het gaat volgens mij ook over afkopen van verantwoordelijkheden en onzekerheden. Dan kan je het beste met een gigant in zee gaan, het kost wat je krijgt wat (hoop je, valt soms tegen). Ook al zijn er genoeg...

Niet-geregistreerde bezoeker Pascal 1 - 23 april 2014 (10:40) De redactie vindt deze reactie: OK

Tja het is mij ook een raadsel waarom we in de automatisering masaal accepteren dat grote merken hun beloftes alles behalve waar weten te maken. Jacob, je opmerking over de ramenwasser was ongetwijfeld als grapje...

'Google en Apple hielden lonen laag door kartel'

Bedrijven testen zelden disaster recovery

Klik voor meer info Ruud Mulder 3 - 23 april 2014 (15:34) De redactie vindt deze reactie: OK

Ik kom in het veld nog veel "one-size fits all" oplossingen tegen. Ik ben zelf van mening dat de data en daar bijbehorende applicaties en (bedrijfs)processen eerst gekwalificeerd moeten worden. Er na de gehele keten...

Klik voor meer info Ewout Dekkinga 3 - 23 april 2014 (10:49) De redactie vindt deze reactie: OK

@Henri Mijn cijfers komen uit een Engels rapport van een jaar of wat geleden en of de grootste ramp nu de gebruiker of de apparatuur is maakt volgens mij niet zoveel uit als het resultaat hetzelfde is, dataverlies...

Klik voor meer info Henri Koppen 3 - 23 april 2014 (9:53) De redactie vindt deze reactie: OK

Ewout, welk rapport heb jij gelezen? In die van mij (Ebook Backupify : Reasons for data loss) zijn de percentages heel anders, namelijk groter dan 50% door menselijk falen en niet de hardware. Verliezen van kritische...

Klik voor meer info Ruud Mulder 3 - 23 april 2014 (9:53) De redactie vindt deze reactie: OK

Reza en Ewout, Jullie zijn mij net voor. Geen speld tussen te krijgen. Dank voor jullie toevoegingen.

Klik voor meer info Reza Sarshar 3 - 23 april 2014 (8:30) De redactie vindt deze reactie: OK

Ewout, Ik twijfelde ook aan dit onderzoek toen ik de conclusie las. Als je als bedrijf goed verbonden bent met je klanten en als je altijd in de relatie met je klanten goed geïnvesteerd hebt dan gaan ze jou niet...

Klik voor meer info Ewout Dekkinga 3 - 23 april 2014 (0:56) De redactie vindt deze reactie: OK

@Reza Zoals je al zegt is een disaster recovery wat anders dan voorkomen dat data verloren gaat, het is vooral de tijdsfactor die hier bepalend is. Zo mag het best wel een paar dagen duren voordat het archief weer...

Klik voor meer info Reza Sarshar 3 - 22 april 2014 (22:45) De redactie vindt deze reactie: OK

Er wordt hier over back-up gesproken terwijl je in een DR/BC plan over diensten met hun beschikbaarheid, toegankelijkheid, integriteit, juiste werking in de keten en nog meer hebt. Een BC/DR inrichten en testen kost...

Niet-geregistreerde bezoeker Hans J.D. de Waal 3 - 22 april 2014 (16:32) De redactie vindt deze reactie: OK

Het is ook vaak onwetendheid, directies van organisaties gaan er nog steeds onterecht vanuit dat de IT-Manager het wel heeft georganisseerd zonder te bedenken dat het uiteindelijk een verantwoording is van de directie...

Niet-geregistreerde bezoeker Tom Jansen 3 - 22 april 2014 (16:32) De redactie vindt deze reactie: OK

Het is niet alleen het onderschatten van risico's, maar ook het besef dat databorging een bestuurlijke verantwoordelijkheid is. Niet alleen interne verantwoordelijkheid, maar ook extern naar stakeholders zoals klanten,...

Klik voor meer info Dennis Aries 3 - 22 april 2014 (13:05) De redactie vindt deze reactie: OK

Het blijft moeilijk bedrijven te overtuigen van de kostenposten die optreden als er data verloren gaat. Veel bedrijven onderschatten het risico en zien de backup als een kostenpost. Hte blijft een feit dat voor een...

Onze Lieve Vrouw Gasthuis gelooft in Servicenow

'Directie moet datalekken aanpakken'

Single sign on kan dé oplossing zijn

Zaanstad vraagt ICT-hulp voor nieuwe taken

Wat is Heartbleed en hoe bescherm je jezelf?

Hoe ben ik?

Top 10 Reagerende members
  Aantal reacties
met 3+ sterren
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info1 1572 6.2
Klik voor meer info2 1305 6.0
Klik voor meer info3 1272 6.2
Klik voor meer info4 1072 6.2
Klik voor meer info5 993 6.1
Klik voor meer info6 901 6.1
Klik voor meer info7 755 6.2
Klik voor meer info8 526 6.1
Klik voor meer info9 405 6.2
Klik voor meer info10 399 6.0
Twitter