Opinie

Cloud computing is Lean

03-06-2014  Als groot fan van cloud computing loop ik nogal tegen wat weerstand aan. It'ers die zich bedreigd voelen of bang zijn voor uitbesteding, of vinden dat cloud computing niet veilig is en leidt tot een onbeheersbare wildgroei. En natuurlijk de...

ICT-imago verbetert met minder cookies

03-06-2014  Het ict-imago kan beter. Cookies verminderen het vertrouwen in de ict. Wet- en regelgeving verplicht organisaties te communiceren met gebruikers over cookies. Elke gebruiker vraagt zich af of cookies betrouwbaar zijn, maar kan dat niet zelf...

Brengt de cloud echt zoveel kostenvoordelen?

02-06-2014  Bij de invulling van cloud vraagstukken staat de business case altijd centraal. Vaak spelen kosten - en in het bijzonder mogelijke besparingen - een grote rol. Met grote regelmaat krijg ik het verzoek de kostenverschillen inzichtelijk te maken. Ben...

Gedrag en beleid aanpassen bij Zero Trust

02-06-2014  We zijn ons er steeds meer van bewust dat criminelen, overheden en concurrenten uit zijn op onze gegevens. Met dit besef zullen organisaties moeten bouwen aan ‘Zero Trust omgevingen’ om te overleven. Wantrouwen is niet langer een teken van paranoia,...

Het wel en wee rond ICT

01-06-2014  De belangrijkste graadmeter van het presteren van de ict-afdeling lijkt meestal de helpdesk te zijn. Hoe meer incidenten, fouten en hulpvragen, hoe lager de ict-afdeling in de tevredenheidsindexen scoort. Dat maakt de ict tot een dissatisfier. De...

Vijf functies waarvoor e-mail niet bedoeld is

30-05-2014  Heb je je ooit afgevraagd hoeveel tijd je per week kwijt bent aan het lezen, organiseren, verwijderen en beantwoorden van mails? De gemiddelde zakelijke gebruiker besteedt hier circa zestien uur per week aan. Volgens recent onderzoek van Atos Origin...

IT’er moet regie over cloud-oplossing krijgen

30-05-2014  Bedrijven kunnen niet om de voordelen van cloud-oplossingen heen: meer flexibiliteit, altijd de meest actuele technologieën en significante kostenverlagingen. Toch aarzelt nog 80 procent van de organisaties om de overstap naar de cloud te maken,...

ISO-certificering geeft weldegelijk garantie

28-05-2014  Binnen it-servicemanagement of it-beheer wordt er veel geëvalueerd. De beheerorganisatie moet immers zo efficiënt en effectief mogelijk te werk gaan. Organisaties die hier geen duidelijk proces voor hebben ingericht, willen nog wel eens op basis van...

Innoveren is kaders scheppen

27-05-2014  Even terug naar 2010. Kabinet Balkenende IV valt over de kwestie Uruzgan, voormalig verpleegster Lucia de B. wordt vrijgesproken en de olieramp in de golf van Mexico is lange tijd het onderwerp van gesprek. In dat jaar produceren we met z’n allen 4...

Kleine outsourcingaanbieder blaast partijtje mee

26-05-2014  Ict is steeds vaker doorslaggevend voor het succes van de organisatie en raakt stevig ingebed in de kern van het bedrijf. Deze ontwikkeling heeft impact op de rol van de Cio. Die dient de bedrijfsgroei en innovatie te ondersteunen in plaats van het...

De bevinding die zwerft door het bedrijfsproces

23-05-2014  Gedurende het verificatie- en validatieproces van it-componenten (IT-service management volgens ITIL, P. Jansen, 9043006769) komt het geregeld voor dat niet alle bevindingen opgelost kunnen cq. hoeven te worden. Deze worden getypeerd als de...

Duurzaamheid door big data

23-05-2014  Big data is een ware hype op dit moment. Elke achttien maanden verdubbelt de hoeveelheid digitale data op onze wereldbol. Vooruitlopend op onze collectieve bevindingen opgedaan tijdens de barre tocht op de 'slope of enlightenment' kunnen al...

IT'ers moeten mee veranderen

20-05-2014  Met de blijvende ontwikkeling van de cloud computing-markt raken organisaties er steeds meer van overtuigd dat cloud computing niet alleen een technologische verandering is. Cloud computing heeft een impact op alle lagen van een organisatie, om te...

Tijd voor nieuwe richtlijnen bij spreadsheets

19-05-2014  De plaats van spreadsheets binnen organisaties is snel aan het veranderen. Spreadsheets worden gebruikt om modellen te maken om die vervolgens te analyseren en conclusies op te baseren, maar in toenemende mate zijn ze ook onderdeel van de totale...

In Scrum draai je risico's de nek om

16-05-2014  Er zijn scrumdamentalisten die vinden dat je niet over risico's moet praten. Als je gewoon 'scrum doet' loop je vanzelf tegen de risico's aan en dan draai je ze de nek om. Klaar, just in time!

Top 10 reagerende bezoekers
   Aantal
reacties
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info1 1888 6,9
Klik voor meer info2 1426 6,6
Klik voor meer info3 1358 6,4
Klik voor meer info4 1165 6,5
Klik voor meer info5 1105 6,5
Klik voor meer info6 1044 5,9
Klik voor meer info7 847 6,7
Klik voor meer info8 639 5,9
Klik voor meer info9 513 6,3
Klik voor meer info10 437 5,9
Twitter