Opinie

Digitale dementie is van alle leeftijden

14-07-2015  De smartphone is een verlengstuk geworden van ons brein. Ga maar na, herinneringen slaan we niet meer op in onze hersenen maar op onze digitale apparaten. Bij digital natives, de jongere generatie die opgroeide met hun smartphone en tablet, is dat...

Tijd voor ‘verzekering’ tegen dataverlies

14-07-2015  Heeft jouw werkgever al een ‘DR-verzekering’? DR staat voor disaster recovery: een set van beleidslijnen en procedures om belangrijke systemen en infrastructuur te herstellen na een ramp, zoals een brand of een flinke stroomstoring. Voor veel...

‘Kans op een nieuwe AMD is klein’

14-07-2015  Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over de dominantie van Intel, doordat chips een miljardenbusiness zijn.

Webapplicaties migreren zonder downtime

13-07-2015  Een veel voorkomend probleem van innovatieve online ondernemingen is schaalbaarheid. Een bedrijf heeft bijvoorbeeld een succesvolle web-applicatie die wordt gehost op een systeem dat de groei niet meer kan bijbenen. De cloud biedt de flexibiliteit...

‘Cyberaanval is vaak excuus voor falen’

13-07-2015  Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over de modekreet ‘cyberaanval’, die vaak dient als excuus voor ict-falen.

Kwaliteit onder de motorkap is business waarde

10-07-2015  Gebruikers kijken niet onder de motorkap van hun it-systemen: zij willen prettige functionaliteit, snelheid en veiligheid. De Agile en scrum trend - waar ik overigens heel blij mee ben - werkt dat nog eens extra in de hand. Dat komt door de nadruk...

Werken met OpenStack is niet zo simpel

10-07-2015  Cloud computing heeft de afgelopen jaren de datacenterwereld sterk veranderd. De business heeft het vooral voordelen gebracht, maar aan de achterkant is het voor de it-afdeling vooral complexer geworden. Met dezelfde hoeveelheid mensen en geld...

Het is tijd voor SaaS

10-07-2015  Het afnemen van bedrijfssoftware als dienst (huur/abonnement) in de cloud is op verschillende vlakken aantrekkelijk. De toepassing van cloud in het middensegment vindt echter nog niet zoveel plaats als sommige analisten voorspeld hadden.

‘Microsoft-missie is nu breed en vaag’

10-07-2015  Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over de nieuwe mission statement van het nieuwe Microsoft.

'Trust me, I am from IT'

09-07-2015  Waarom zou je nog investeren in spullen en knullen? Software-as-a-Service heeft de toekomst. Volgens Previder levert 52 procent van de softwareontwikkelaars hun product al via het SaaS-model. Hoewel de belofte groot is, gebeuren er ook regelmatig...

‘Undo-optie ook nodig voor social media’

09-07-2015  Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over het bredere nut van een undo-optie voor verzonden berichten.

Testing SaaS

08-07-2015  Tegenwoordig is het allemaal cloud, maar een aantal jaren geleden hadden we het nog over software oriented architecture (soa) en daarna software as a service (SaaS). Bedrijven als Salesforce en Atlassian zijn vooral met het laatste groot mee...

‘Clippy had voorkomen kunnen worden’

08-07-2015  Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over de controversiële Clippy, waarvan Microsoft beter had kunnen weten.

Voicemail is bijna dood en begraven

07-07-2015  Laatst realiseerde ik me dat ik bijna nooit meer voicemail gebruik. ‘Waarom eigenlijk niet?’, dacht ik. De enige simpele conclusie die ik kon trekken: voicemail is niet efficiënt genoeg.

‘Downtime is onvermijdelijk’

07-07-2015  Elke werkdag behandelt Computable een onderwerp waarover lezers kunnen discussiëren. Vandaag over het fenomeen downtime; ongepland en gepland.

Top 10 reagerende bezoekers
      Aantal
reacties
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info 1 1379 6.83
Klik voor meer info 2 1016 6.76
Klik voor meer info 3 1792 6.75
Klik voor meer info 4 2533 6.72
Klik voor meer info 5 1184 6.64
Klik voor meer info 6 871 6.52
Klik voor meer info 7 538 6.46
Klik voor meer info 8 1275 6.26
Klik voor meer info 9 1058 6.26
Klik voor meer info 10 532 6.23
Twitter