Opinie

Bedrijfsprocesrisico is onderschatte categorie

01-07-2014  Over risico’s wordt, is en zal nog veel geschreven worden. Dat is logisch want een optredend risico levert altijd narigheid op. Een proces dat stagneert, klanten die niet optimaal bediend worden of burgers die fysieke schade oplopen. Een type risico...

Wat managers kunnen leren van teamsporten

27-06-2014  Ook als je niet zo’n last hebt van de WK-koorts, kun je als manager het nodige leren van voetbaltrainers. Want er zijn zeker parallellen tussen de rol van de trainer in teamsporten en de manager zoals we die in de huidige economie nodig hebben:...

Versimpelen en automatiseren inkomende post

27-06-2014  Ik kwam onlangs bij een klant die niet bepaald een unieke vraag had, namelijk hoe wij hem kunnen helpen met de postverdeling en -verwerking. Deze vraag leeft enorm onder organisaties, vooral in het mkb merk ik. En niet alleen in België (waar ik...

Securitykeurmerk voorkomt knappen privacybubbel

26-06-2014  User-profiling is inmiddels big business. Hoe meer je van een bezoeker weet, hoe groter de kans is dat je iets verkoopt. Maar wat als de overheid profiling verbiedt, of nog erger: wat als bezoekers zélf weigeren gegevens achter te laten en privacy...

Datacentermarkt Europa groeit door dataprivacy

26-06-2014  De grote cloudproviders zijn bezig hun beleid aan te passen als het gaat om de vestigingslocatie van hun datacenters. Waar partijen als Microsoft en Amazon het tot voor kort nog onnodig achtten om de data van hun klanten buiten Amerikaans...

Toegangscontrole NGFW helpt beheerder

25-06-2014  Moderne it-netwerken en next-generation firewalls (ngfw) bieden veel complexiteit, wat op het eerste oog een beheerprobleem is maar wat dat juist niet hoeft te zijn. Fijnmazige afstelling en contextuele permissies maken het leven van de beheerder...

Uitbesteden puur voor het geld is geen goed idee

25-06-2014  'Uitbesteden is een populaire manier om kosten te verlagen en stelt je in staat je te focussen op je core business.' Is deze definitie waar of niet waar? Nou, beide. Het eerste deel is niet altijd waar, het tweede deel is zeker waar. Maar...

Is gebruik van ECM-/DM-/RM-systemen geslaagd?

24-06-2014  De implementatie van ecm-/dm-/rm-systemen is door de jaren heen gestegen. Door de verregaande digitalisering van ongestructureerde content is de behoefte aan betere digitale oplossingen toegenomen. Organisaties zijn zich er ook steeds meer van...

Verbod op concurrentiebeding is schadelijk

24-06-2014  Ontwikkelaars, applicatiebeheerders, consultants, salesmanagers, ze komen allemaal in aanraking met gevoelige bedrijfsinformatie. Informatie die niet bestemd is voor de concurrent. De concurrent kan zich met deze informatie immers een...

Daar gaat 'ons' imago...

23-06-2014  En... heb jij het nieuwe spotje van de rijksoverheid al gehoord waarmee ze ict'ers proberen te werven?

De kracht van self service schadeafwikkeling

23-06-2014  Resultaat van de optelsom van technologische progressie, een veranderende consument en intensere kostendruk binnen organisaties, is dat ‘self service’ in algemene zin al gemeengoed is. Internetbankieren, het online afsluiten van polissen, boeken van...

De kwaaltjes van cloud computing

20-06-2014  Afgelopen weken kromden mijn tenen zich weer eens over de contentmarketing die als opinie gebracht werd. De gebruikelijke gouden bergen werden weer beloofd met zoiets abstracts als cloud computing. Voordat ik Henri Koppen weer in mijn nek heb, ik...

Rechtenstructuur als levend wezen

20-06-2014  Bij veel organisaties is door de jaren heen de nodige vervuiling opgetreden in de rechtenstructuur van het filesysteem. Dit kan een technische vervuiling zijn als gevolg van bijvoorbeeld wijziging van gebruikte server (van Novell naar NT4 naar...

Het wel en wee rond ICT

19-06-2014  De belangrijkste graadmeter van het presteren van de ict-afdeling lijkt meestal de helpdesk te zijn. Hoe meer incidenten, fouten en hulpvragen, hoe lager de ict-afdeling in de tevredenheidsindexen scoort. Dat maakt de ict tot een...

Hoe ik mijn invloed als ICT-manager vergroot

19-06-2014  Simpelweg valt of staat een crm-systeem bij de begeleiding door de juiste manager. Een ict-manager is verantwoordelijk voor ict-vraagstukken binnen een organisatie. Juist bij een implementatie van een crm-systeem kan de invloed van een ict-manager...

Top 10 reagerende bezoekers
      Aantal
reacties
Gemiddelde
waardering
Klik voor meer info 1 1977 6.88
Klik voor meer info 2 1142 6.67
Klik voor meer info 3 1495 6.66
Klik voor meer info 4 1210 6.63
Klik voor meer info 5 877 6.59
Klik voor meer info 6 578 6.33
Klik voor meer info 7 416 6.30
Klik voor meer info 8 1081 6.06
Klik voor meer info 9 694 6.04
Klik voor meer info 10 456 6.02
Twitter