Overzicht Computable 100

De lijst

Bekijk de interactieve lijst met de honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland met het beste imago en kies je eigen sortering.

Gegoochel in China

24-10-2006  Ooit was Google de Pietje Bell van internet: ondeugend maar met een gouden hartje. Nu het concern megagroot en succesvol is geworden, ligt het regelmatig onder vuur van mensenrechten- en privacyorganisaties. Wordt Google slachtoffer van het eigen...

Bekend bij 3 miljoen kijkers

24-10-2006  Het Sliedrechtse softwarebedrijf Unit 4 Agresso sponsort sinds 2004 de eredivisie voetbal. Tijdens de uitzendingen van de wedstrijden zijn naast de goals ‘virtual carpets’ met het bedrijfslogo te zien. Voor marketingmanager Dirk Donkers past de...

Geen nummer één, toch gewonnen

24-10-2006  Bij oceaanzeilen komt het aan op professionaliteit, respect en doorzettingsvermogen. In die waarden kan Ericsson zich wel vinden en het bedrijf besloot vorig jaar met een eigen boot mee te doen aan de Volvo Ocean Race. Het feit dat het team op de...

‘Tennis straalt juiste dynamiek uit’

24-10-2006  Sinds enkele jaren sponsort automatiseerder Ordina een internationaal tennistoernooi in Nederland. Bestuursvoorzitter Ronald Kasteel aan het woord over imago en tennissponsoring.

Over superbikes en printers

24-10-2006  Sinds twee jaar is Xerox officiële sponsor van het Ducati World Superbike team. Patty de Jong, communications manager van Xerox Nederland, over de samenwerking met deze snelheidsduivels op ronkende motoren.

Tulip uitgebloeid

24-10-2006  De tijd dat een tulp computers en servers sierde is voorbij. De los van Tulip opererende verkooporganisaties stappen op andere merken over. Ondanks deze tegenslag wil het concern de merknaam de komende tijd een nieuwe impuls geven.

Internetstarters 2.0

24-10-2006  Nieuwe internetbedrijven zijn er genoeg, vinden investeerders. Geld om te investeren is er ook. De technologie is goedkoper dan ooit, internet een gegeven. Nu nog ondernemers vinden.

Een goed idee is niet genoeg

23-10-2006  Een innovatief imago, dat wil elk it-bedrijf graag hebben. Zeker als het investeerders zoekt. Ten onrechte. Want geldschieters zijn tegenwoordig vooral gecharmeerd van degelijkheid.

IJzersterke imago’s

23-10-2006  De jaarlijkse race in de ict om de Computable 100 is gelopen. De Computable 100 2007 biedt een overzicht van de honderd winnaars die erin zijn geslaagd te scoren met een ijzersterk imago.

Consistentie is sleutel tot beeldvorming

20-10-2006  In een steeds uniformer wordende markt is het onderscheidend vermogen van levensbelang voor bedrijven. Het Amsterdamse merkenbureau Interbrand helpt organisaties bij het vormen, onderhouden en uitbouwen van hun imago.

NIEUWE LICHTING

20-10-2006  Een nieuwe lichting informatici staat op het punt de maatschappij te betreden. Acht studenten informatica vertellen over hun verwachtingen en wensen voor de toekomst in het bedrijfsleven.

'Ons land heeft genoeg capaciteiten'

20-10-2006  Nederlandse bedrijven doen het onverminderd goed in de Computable 100. Toch zijn er veel zorgen over het innovatieklimaat in Nederland.Onderzoeksinstellingen en bedrijven moeten meer samenwerken en een ministerie van Innovatie zou ook helpen, zegt...

Grote namen domineren

20-10-2006  De bekende spelers in de ict-wereld zijn volgens professionals ook de beste, zo blijkt uit het imago-onderzoek dat we lieten uitvoeren door TNS NIPO. Toch zijn er ook verrassende resultaten. Waarom scoort een grote naam als Symantec dit jaar zo...

Opvallende scores

20-10-2006  Ze zijn onvermijdelijk, de grote namen in de top van de Computable 100. Gelukkig zorgt de lijst ook dit jaar weer voor de nodige verrassingen. We belichten een aantal opvallende noteringen en zien dat ze veel met elkaar gemeen hebben: ze hebben een...

Juniper versus Cisco

28-04-2006  Vrijwel tegelijkertijd presenteerden zowel Cisco als Juniper hun nieuwste midrange routers. In eerste instantie lijken de twee modellenseries erg op elkaar: beide fabrikanten stoppen nu een groot deel van de beveiliging in de routers zelf. Is de...

'Het kan altijd beter'

14-10-2005  Een samenspel van houding, goede mensen, it strategisch inzetten, focus, continue vernieuwing en de mogelijkheid gedachten in actie om te zetten, dat maakt een onderneming voortvarend. Aan het woord is Sander van 't Noordende, directeur van...

Dienstverlening is 'hot'

14-10-2005  Om succesvol te zijn, moet een bedrijf een positief imago opbouwen en zien vast te houden. Het jaarlijkse Computable imago-onderzoek in de it-branche moet uitwijzen welk bedrijf in Nederland wordt gezien als aantrekkelijkste zakenpartner,...

'Toppositie vereist aanpassingsvermogen'

14-10-2005  Gepokt en gemazeld binnen de IBM-organisatie, waar Hans van den Broek aantrad in 1986, noemt hij 'eenvoud' als een kenmerk van succesvolle ondernemingen. Als nieuwbakken directeur van Lenovo Nederland wil hij de complexiteit van een grote...

In oplevende markt telt winst mee

14-10-2005  Dit jaar is de manier waarop we de posities in de Computable 100 vaststellen veranderd. De afgelopen jaren zijn de scores berekend op basis van omzet, aantal werknemers en omzet per werknemer. Dit jaar is de volgorde bepaald op basis van omzet,...

'We hebben het dal gezien'

14-10-2005  Het herstel in de it-sector is definitief ingetreden, meent Wilbert Kieboom, ceo van AtosOrigin. Dat is vooral te danken aan de vervangingsvraag. "Na vijf jaar móet een klant over op iets nieuws."

De honderd krachtigste bedrijven

De Computable 100 is een jaarlijkse ranglijst van de honderd krachtigste ICT-bedrijven van Nederland. De rangorde wordt bepaald op basis van financieel succes én imago. Op welke plaats staat jouw bedrijf?

Pos  Bedrijf  Totale score  Score finan- cieel  Imago zaken- partner  Imago inno- vatief  Imago werk- gever  Totaal imago
 Google
100  88,7  71,8  100  100  100,0 
 Apple
84,7  90,6  65,1  91,2  58,6  78,0 
 Microsoft
82,8  79  100  55  64,4  70,5 
 IBM
55,6  78,9  61  28,5  32,2  37,8 
 Cisco
46,8  92,9  39,8  17,9  18  23,2 
 Capgemini
41  77  51  5,4  14,4  18,2 
 Oracle
40,1  83,7  41,5  10  9,4  16,4 
 SAP
37,6  81,5  32,8  9,3  11,8  15,4 
 HP
36,7  71,7  48,1  2,6  9,8  14,5 
10 
 Accenture
36,5  79,4  29,9  6,2  16,2  15,1 

Protection Storage Architectuur: Het wat, waarom en hoe

In de komende Jaren zullen IT-afdelingen worden geconfronteerd met een nieuwe set aan uitdagingen rondom data protection. Deze uitdagingen zijn voornamelijk......

Het design van storage arrays en de impact van flash SSD’s

In de afgelopen jaren zijn er steeds meer Solid State Disks (SSD’s) op de markt gekomen die zijn gebaseerd op flash media en niet zijn gebonden aan......

Martijn Bik

Van Director Sales Ziggo Business bij Ziggo
naar General Manager Direct Sales bij Konica Minolta Business Solutions Nederland BV

Pankaj Gupta

Van Technical Tester bij Reliance IT Services bv
naar QA Engineer bij Hippo

André van Ramshorst

Van Business Developer DNN Solutions bij XCESS expertise center b.v.
naar Business Development Manager (King Business Software) bij MCC Automatisering