Overzicht Computable 100

De lijst

Bekijk de interactieve lijst met de honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland met het beste imago en kies je eigen sortering.

Gegoochel in China

24-10-2006  Ooit was Google de Pietje Bell van internet: ondeugend maar met een gouden hartje. Nu het concern megagroot en succesvol is geworden, ligt het regelmatig onder vuur van mensenrechten- en privacyorganisaties. Wordt Google slachtoffer van het eigen...

Bekend bij 3 miljoen kijkers

24-10-2006  Het Sliedrechtse softwarebedrijf Unit 4 Agresso sponsort sinds 2004 de eredivisie voetbal. Tijdens de uitzendingen van de wedstrijden zijn naast de goals ‘virtual carpets’ met het bedrijfslogo te zien. Voor marketingmanager Dirk Donkers past de...

Geen nummer één, toch gewonnen

24-10-2006  Bij oceaanzeilen komt het aan op professionaliteit, respect en doorzettingsvermogen. In die waarden kan Ericsson zich wel vinden en het bedrijf besloot vorig jaar met een eigen boot mee te doen aan de Volvo Ocean Race. Het feit dat het team op de...

‘Tennis straalt juiste dynamiek uit’

24-10-2006  Sinds enkele jaren sponsort automatiseerder Ordina een internationaal tennistoernooi in Nederland. Bestuursvoorzitter Ronald Kasteel aan het woord over imago en tennissponsoring.

Over superbikes en printers

24-10-2006  Sinds twee jaar is Xerox officiële sponsor van het Ducati World Superbike team. Patty de Jong, communications manager van Xerox Nederland, over de samenwerking met deze snelheidsduivels op ronkende motoren.

Tulip uitgebloeid

24-10-2006  De tijd dat een tulp computers en servers sierde is voorbij. De los van Tulip opererende verkooporganisaties stappen op andere merken over. Ondanks deze tegenslag wil het concern de merknaam de komende tijd een nieuwe impuls geven.

Internetstarters 2.0

24-10-2006  Nieuwe internetbedrijven zijn er genoeg, vinden investeerders. Geld om te investeren is er ook. De technologie is goedkoper dan ooit, internet een gegeven. Nu nog ondernemers vinden.

Een goed idee is niet genoeg

23-10-2006  Een innovatief imago, dat wil elk it-bedrijf graag hebben. Zeker als het investeerders zoekt. Ten onrechte. Want geldschieters zijn tegenwoordig vooral gecharmeerd van degelijkheid.

IJzersterke imago’s

23-10-2006  De jaarlijkse race in de ict om de Computable 100 is gelopen. De Computable 100 2007 biedt een overzicht van de honderd winnaars die erin zijn geslaagd te scoren met een ijzersterk imago.

Consistentie is sleutel tot beeldvorming

20-10-2006  In een steeds uniformer wordende markt is het onderscheidend vermogen van levensbelang voor bedrijven. Het Amsterdamse merkenbureau Interbrand helpt organisaties bij het vormen, onderhouden en uitbouwen van hun imago.

NIEUWE LICHTING

20-10-2006  Een nieuwe lichting informatici staat op het punt de maatschappij te betreden. Acht studenten informatica vertellen over hun verwachtingen en wensen voor de toekomst in het bedrijfsleven.

'Ons land heeft genoeg capaciteiten'

20-10-2006  Nederlandse bedrijven doen het onverminderd goed in de Computable 100. Toch zijn er veel zorgen over het innovatieklimaat in Nederland.Onderzoeksinstellingen en bedrijven moeten meer samenwerken en een ministerie van Innovatie zou ook helpen, zegt...

Grote namen domineren

20-10-2006  De bekende spelers in de ict-wereld zijn volgens professionals ook de beste, zo blijkt uit het imago-onderzoek dat we lieten uitvoeren door TNS NIPO. Toch zijn er ook verrassende resultaten. Waarom scoort een grote naam als Symantec dit jaar zo...

Opvallende scores

20-10-2006  Ze zijn onvermijdelijk, de grote namen in de top van de Computable 100. Gelukkig zorgt de lijst ook dit jaar weer voor de nodige verrassingen. We belichten een aantal opvallende noteringen en zien dat ze veel met elkaar gemeen hebben: ze hebben een...

Juniper versus Cisco

28-04-2006  Vrijwel tegelijkertijd presenteerden zowel Cisco als Juniper hun nieuwste midrange routers. In eerste instantie lijken de twee modellenseries erg op elkaar: beide fabrikanten stoppen nu een groot deel van de beveiliging in de routers zelf. Is de...

De vierde tot en met tiende plaats

14-10-2005  Na de top 3 volgen hier de bedrijven uit de rest van de top tien uit de Computable 100 over 2004.

Personeel maakt of breekt bedrijf

14-10-2005  De kracht van een organisatie zit ook in de sterkte van haar personeel. Wie goede mensen weet aan te trekken en aan zich te binden, kan krachtig en innovatief blijven. Daarom is bij het imago-onderzoek onder meer gevraagd naar de uitstraling van...

Winstgroei plaatst Philips op twee

14-10-2005  Op de tweede en derde plaats van de Computable 100 staan dit jaar grote stijgers. Philips springt van de tiende naar de tweede positie. De sprong die Vodafone maakt, is nog groter: van 33 naar drie.

'Het kan altijd beter'

14-10-2005  Een samenspel van houding, goede mensen, it strategisch inzetten, focus, continue vernieuwing en de mogelijkheid gedachten in actie om te zetten, dat maakt een onderneming voortvarend. Aan het woord is Sander van 't Noordende, directeur van...

Dienstverlening is 'hot'

14-10-2005  Om succesvol te zijn, moet een bedrijf een positief imago opbouwen en zien vast te houden. Het jaarlijkse Computable imago-onderzoek in de it-branche moet uitwijzen welk bedrijf in Nederland wordt gezien als aantrekkelijkste zakenpartner,...

De honderd krachtigste bedrijven

De Computable 100 is een jaarlijkse ranglijst van de honderd krachtigste ICT-bedrijven van Nederland. De rangorde wordt bepaald op basis van financieel succes én imago. Op welke plaats staat jouw bedrijf?

Pos  Bedrijf  Totale score  Score finan- cieel  Imago zaken- partner  Imago inno- vatief  Imago werk- gever  Totaal imago
 Google
100  88,7  71,8  100  100  100,0 
 Apple
84,7  90,6  65,1  91,2  58,6  78,0 
 Microsoft
82,8  79  100  55  64,4  70,5 
 IBM
55,6  78,9  61  28,5  32,2  37,8 
 Cisco
46,8  92,9  39,8  17,9  18  23,2 
 Capgemini
41  77  51  5,4  14,4  18,2 
 Oracle
40,1  83,7  41,5  10  9,4  16,4 
 SAP
37,6  81,5  32,8  9,3  11,8  15,4 
 HP
36,7  71,7  48,1  2,6  9,8  14,5 
10 
 Accenture
36,5  79,4  29,9  6,2  16,2  15,1 

Bescherm kostbare data tegen verlies en diefstal

Data Loss Preventie (DLP) heeft onder Information Security managers een slechte reputatie. DLP implementaties zijn kostbare en complexe oplossingen die hun......

De toekomst van het mainframe

Dit jaar markeert de 50ste verjaardag van één van de belangrijkste gebeurtenissen in de IT-industrie. Het was namelijk 50 jaar geleden dat IBM de......

Bert Wijgers

Van Tester bij VGZ
naar Testcoördinator bij Belastingdienst

Casper van Slooten

Van Kwaliteitsadviseur Informatiebeveiliging bij Medisch Centrum Haaglanden & Groene Hart Ziekenhuis
naar Sales Executive bij LBVD

Joost Aafjes

Van IT Architect bij Flavourites Store
naar Lead developer bij SnappCar