Topic Management

Management

Nieuws, achtergronden, expert-opinies en whitepapers over ICT-management, hier gedefinieerd als: Strategische, tactische, organisatorische en operationele regels, afspraken, uitgangspunten en voorwaarden voor de inzet van mensen en exploitatie van ict-middelen binnen een organisatie. Dit topic wordt ondersteund door 124 experts, onder wie: Gert Jan van der Leer, Wouter Bakker, Robert Jan Simons, Jan Leeflang, B. van der Veen, Lokien Holleman, Bernhard van der Feen, Stephan Bosman, Willem Balfoort en Eric Biemans.

ICT-kosten per ziekenhuismedewerker stijgen

De ict-kosten per ziekenhuismedewerker blijven stijgen. De toename komt door de verdere digitalisering van processen. Dat blijk uit de resultaten van het...

Ordina constateert fraude en ongepast gedrag

Ordina heeft naar aanleiding van intern onderzoek één geval van mogelijke interne fraude gevonden. De ict-dienstverlener heeft geen aanwijzingen van...

Experts twijfelen over nut chief digital officer

Verschillende onderzoeks- en trendrapporten benoemen de chief digital officer (cdo) tot de nieuwe topfunctie binnen de ict-branche. De cdo krijgt de taak om...

Experts: Geen offshoring door personeelstekort

Ict-bedrijven dreigen massaal naar het buitenland te vertrekken, omdat Nederland niet meer zou kunnen voorzien in de behoefte aan geschoold personeel. Dat...

Leef voor vandaag, lever op voor morgen

De filosofie van een van onze klanten van luidt: 'Leef voor vandaag, maar lever op voor morgen'. Wat mij betreft een uitstekende leidraad voor...

BIT moet niet controleren, maar excelleren

Het door de commissie Elias voorgestelde Bureau ICT Toetsing (BIT) gaat er komen. En ondanks tien hele goede aanbevelingen, gaat het BIT onvoldoende helpen. De...

Radboud bespaart 50 procent tijd met Dell

De Radboud Universiteit van Nijmegen gebruikt Dells One Identity Manager om meer controle te krijgen over het toegangsbeheer en de provisioning. Hierdoor wordt...

CustomerPulse werkt met spraakherkenning

Veel aandacht gaat tegenwoordig uit naar de customer experience of de customer journey. Menig bedrijf past daar ook hun contactcenter op aan of stelt hele...

Gezocht: experts

Voor het topic Management zoekt Computable experts die input willen leveren en als vraagbaak willen dienen voor de redactie. Stuur een e-mail naar de redactie van Computable, o.v.v. naam, bedrijf, functie en korte motivatie.