Diensten / Opinie

Kloof tussen gebruiker en systeem moet gedicht

16-12-2014 Je hoort het de laatste tijd steeds vaker: it moet eenvoudiger. Deze wens wordt doorgaans door de it-gebruikesr geuit, die blijkbaar vinden dat het te complex...

Managed security service is noodzaak

27-11-2014 Uiteraard is het belangrijk te investeren in de juiste security systemen op belangrijke demarcatiepunten van de infrastructuur. Echter het hebben van de best...

Business software hot item in 2015

25-11-2014 2015 zou wel eens het jaar kunnen worden waarin gebruikers van bedrijfssoftware meer dan ooit prioriteiten moeten stellen. Prioriteiten om mee te kunnen met de...

Oefening baart kunst

21-11-2014 Veel mensen kennen de ‘tienduizend uur-regel’ wel die Malcolm Gladwell introduceerde in zijn boek ‘Outliers: why some people succeed and some don't’. Deze...

Meer communicatie met de markt is noodzaak

11-11-2014 De commissie Elias breekt in haar rapport een lans voor een betere dialoog tussen de Rijksoverheid en de markt. Nu heeft de commissie de ict-projecten bij de...

De toekomstbestendige servicedesk

31-10-2014 Dat laatste mailtje nog even openen op je smartphone, een bestand thuis via je tablet nog even op fouten checken of aan de keukentafel verder werken aan een...

‘Elias-day preppers’ - de handleiding

14-10-2014 Woensdag 15 oktober komt de Tijdelijke Commissie ICT (TCICT) onder voorzitterschap van Ton Elias met het langverwachte eindrapport. Wat mogen we verwachten?...

ICT is mensenwerk pur sang

09-10-2014 De casussen van mislukte ict-projecten domineren met regelmaat de berichtbeving, alle glorieus geslaagde projecten ten spijt. Analyses over de toedracht...

Service-oriëntatie is nuttiger dan ooit tevoren

08-10-2014 Service-oriëntatie is een benadering waarbij gedacht wordt in termen van diensten die partijen uitwisselen. In een wereld waarin samenwerking alsmaar...

L'histoire d'O(rdina)

02-10-2014 2 oktober 2014 was Ordina-dag. Het bedrijf heeft de volle laag gekregen. Maar Ordina is niet corrupter dan de rest. Ze hebben vooral pech.

De knop van 300 miljoen

08-09-2014 In 2009 schreef Jared M. Spool een artikel getiteld ‘De knop van 300 miljoen’. Het artikel bespreekt een onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van een...

De kracht van self service schadeafwikkeling

23-06-2014 Resultaat van de optelsom van technologische progressie, een veranderende consument en intensere kostendruk binnen organisaties, is dat ‘self service’ in...

Enterprises kunnen leren van msp’s

04-06-2014 Veel it-afdelingen hebben nauwelijks ruimte voor strategische innovatie en andere langetermijndoelen omdat zij teveel tijd kwijt zijn met brandjes blussen door...

Het wel en wee rond ICT

01-06-2014 De belangrijkste graadmeter van het presteren van de ict-afdeling lijkt meestal de helpdesk te zijn. Hoe meer incidenten, fouten en hulpvragen, hoe lager de...

Kleine outsourcingaanbieder blaast partijtje mee

26-05-2014 Ict is steeds vaker doorslaggevend voor het succes van de organisatie en raakt stevig ingebed in de kern van het bedrijf. Deze ontwikkeling heeft impact op de...

VOLGENDE 1 2 3 4 5