Diensten / Opinie

Volgende stap in IT is service management

10-04-2014 De it’er met back-upcd-rom voor alle desktops binnen een bedrijf is een nostalgisch beeld uit vroegere tijden. Systemen zijn complexer geworden, de aard van...

Testen in project ≠ testen in maintenance

31-03-2014 Wanneer een project wordt afgerond gaat het over in de maintenance fase. Het systeem wat projectmatig is geïmplementeerd, zal de nodige jaren gebruikt worden,...

Van maatwerk naar out-of-the-box

31-03-2014 We stappen momenteel het tijdperk in van ultieme klantgerichtheid en dienstverlening op maat. Producten en diensten worden precies afgestemd op de specifieke...

Lean Startup juíst geschikt voor grote organisaties

27-03-2014 Een veelgehoorde misvatting over de Lean Startup-methode is dat deze ongeschikt zou zijn voor grote organisaties. Een startup is natuurlijk niet te vergelijken...

De waarde van service voor een organisatie

26-03-2014 Steeds vaker lezen we dat organisaties moeite hebben zich te onderscheiden en dat het sec verkopen van een product of dienst niet meer afdoende is en...

Audits helpen bij keuze voor zekerheid

25-03-2014 Datacenters en clouddiensten spelen een cruciale rol in het maatschappelijk verkeer en de processen van bedrijven, zo veel is genoegzaam bekend. Daarom zijn...

ITSM is na Facebook nooit meer hetzelfde

19-03-2014 Het is een bekend fenomeen waar de it-wereld niet over raakt uitgepraat: nieuwe technologieën vinden hun weg naar de werkvloer via werknemers, en steeds minder...

Managed security services kunnen lekker zijn

30-01-2014 Lekker is dat, zou je na het lezen van deze blog misschien concluderen, maar laat ik je alvast meegeven dat managed security services (mss) echt onmisbaar zijn...

Grote zorgen om ICT in de zorg

18-12-2013 Miljoenen euro’s zullen er de komende jaren in de zorg worden verspild. Zonder dat het levensreddende behandelingsmethoden en medicatie oplevert. Zonder dat...

Let op de certificering bij een datacenter

12-12-2013 Indien je gaat outsourcen naar een datacenter, dan wil je dat de data en apparatuur goed is ondergebracht. Je wil voor een partij kiezen, die de zekerheid...

Mobiel, social, cloud en informatie worden één

24-10-2013 Gartner heeft in een recente publicatie de technologie trends voor 2014 vastgesteld naar aanleiding van hun jaarlijkse onderzoek naar technologie trends die...

Gamification op de IT-servicedesk

17-10-2013 Het is een maandagochtend en er komen tussen 8.00 en 9.00 uur meer dan achthonderd calls binnen van ING-medewerkers op de it-helpdesk in Beek. Dit is de...

Microsoft als VDI-concurrent

11-10-2013 Sinds juli is het mogelijk om Remote Desktop Services, voorheen Terminal Services aan te bieden via Windows Azure. Voorheen was dit niet toegestaan, en...

Gemeentelijke frontoffice: bezint eer ge begint

04-10-2013 In de dagelijkse praktijk merk ik dat gemeenten niet goed weten waar ze moeten beginnen bij het toekomstproof maken van hun frontoffice. De decentralisatie van...

Van problemenoplosser naar gesprekspartner

04-10-2013 Wie had vijf jaar geleden kunnen bedenken dat it een reactieve afdeling zou worden? Ook in 2008 liepen consumenten al voorop met het omarmen van nieuwe...

VOLGENDE 1 2 3 4 5