Diensten / Opinie

Het einde van de silo applicatie en de roadmap

21-05-2015 Het afgelopen jaar is er ontiegelijk veel gebeurd op het gebied van it. En dat is een understatement. De impact van cloud computing is (en wordt) door ons...

Cloud services zijn gebaat bij helder taalgebruik

14-05-2015 Enkele weken geleden presenteerde Amazon voor het eerst gedetailleerde cijfers over de cloud services. Dit lokte uiteenlopende reacties uit, hoewel omzet en...

Klant in de boardroom

01-05-2015 De dans om de klant speelt een zeer prominente rol binnen organisaties. Social media en andere data biedt de cXo inzichten om meer van klanten te weten te...

Ontsnap aan die stroom van e-mail

31-03-2015 De meeste organisaties worstelen met het beheer van services, omdat er geen gedefinieerd proces is als het gaat om hoe het werk moet worden uitgevoerd. Dus...

‘Capgemini 1-2Focus: falen in communicatie’

06-03-2015 De gerechtelijke procedure tussen de oud-Equihold-eigenaar Kenneth Berkleef en ict-dienstverlener Capgemini over het mislukte project 1-2Focus is in een ver...

'Capgemini 1-2Focus: falen Quality Assurance'

02-03-2015 De gerechtelijke procedure tussen de oud-Equihold-eigenaar Kenneth Berkleef en ict-dienstverlener Capgemini over het mislukte project 1-2Focus is in een ver...

Kloof tussen gebruiker en systeem moet gedicht

16-12-2014 Je hoort het de laatste tijd steeds vaker: it moet eenvoudiger. Deze wens wordt doorgaans door de it-gebruikesr geuit, die blijkbaar vinden dat het te complex...

Managed security service is noodzaak

27-11-2014 Uiteraard is het belangrijk te investeren in de juiste security systemen op belangrijke demarcatiepunten van de infrastructuur. Echter het hebben van de best...

Business software hot item in 2015

25-11-2014 2015 zou wel eens het jaar kunnen worden waarin gebruikers van bedrijfssoftware meer dan ooit prioriteiten moeten stellen. Prioriteiten om mee te kunnen met de...

Oefening baart kunst

21-11-2014 Veel mensen kennen de ‘tienduizend uur-regel’ wel die Malcolm Gladwell introduceerde in zijn boek ‘Outliers: why some people succeed and some don't’. Deze...

Meer communicatie met de markt is noodzaak

11-11-2014 De commissie Elias breekt in haar rapport een lans voor een betere dialoog tussen de Rijksoverheid en de markt. Nu heeft de commissie de ict-projecten bij de...

De toekomstbestendige servicedesk

31-10-2014 Dat laatste mailtje nog even openen op je smartphone, een bestand thuis via je tablet nog even op fouten checken of aan de keukentafel verder werken aan een...

‘Elias-day preppers’ - de handleiding

14-10-2014 Woensdag 15 oktober komt de Tijdelijke Commissie ICT (TCICT) onder voorzitterschap van Ton Elias met het langverwachte eindrapport. Wat mogen we verwachten?...

ICT is mensenwerk pur sang

09-10-2014 De casussen van mislukte ict-projecten domineren met regelmaat de berichtbeving, alle glorieus geslaagde projecten ten spijt. Analyses over de toedracht...

Service-oriëntatie is nuttiger dan ooit tevoren

08-10-2014 Service-oriëntatie is een benadering waarbij gedacht wordt in termen van diensten die partijen uitwisselen. In een wereld waarin samenwerking alsmaar...

VOLGENDE 1 2 3 4 5