Diensten / Opinie

‘Elias-day preppers’ - de handleiding

14-10-2014 Woensdag 15 oktober komt de Tijdelijke Commissie ICT (TCICT) onder voorzitterschap van Ton Elias met het langverwachte eindrapport. Wat mogen we verwachten?...

ICT is mensenwerk pur sang

09-10-2014 De casussen van mislukte ict-projecten domineren met regelmaat de berichtbeving, alle glorieus geslaagde projecten ten spijt. Analyses over de toedracht...

Service-oriëntatie is nuttiger dan ooit tevoren

08-10-2014 Service-oriëntatie is een benadering waarbij gedacht wordt in termen van diensten die partijen uitwisselen. In een wereld waarin samenwerking alsmaar...

L'histoire d'O(rdina)

02-10-2014 2 oktober 2014 was Ordina-dag. Het bedrijf heeft de volle laag gekregen. Maar Ordina is niet corrupter dan de rest. Ze hebben vooral pech.

De knop van 300 miljoen

08-09-2014 In 2009 schreef Jared M. Spool een artikel getiteld ‘De knop van 300 miljoen’. Het artikel bespreekt een onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van een...

De kracht van self service schadeafwikkeling

23-06-2014 Resultaat van de optelsom van technologische progressie, een veranderende consument en intensere kostendruk binnen organisaties, is dat ‘self service’ in...

Enterprises kunnen leren van msp’s

04-06-2014 Veel it-afdelingen hebben nauwelijks ruimte voor strategische innovatie en andere langetermijndoelen omdat zij teveel tijd kwijt zijn met brandjes blussen door...

Het wel en wee rond ICT

01-06-2014 De belangrijkste graadmeter van het presteren van de ict-afdeling lijkt meestal de helpdesk te zijn. Hoe meer incidenten, fouten en hulpvragen, hoe lager de...

Kleine outsourcingaanbieder blaast partijtje mee

26-05-2014 Ict is steeds vaker doorslaggevend voor het succes van de organisatie en raakt stevig ingebed in de kern van het bedrijf. Deze ontwikkeling heeft impact op de...

Behoefte aan managed security services groeit

01-05-2014 In mijn eerdere blog over het onderwerp managed security services (mss) heb ik het gehad over de noodzaak van MSS voor middelgrote tot grote enterprise...

Volgende stap in IT is service management

10-04-2014 De it’er met back-upcd-rom voor alle desktops binnen een bedrijf is een nostalgisch beeld uit vroegere tijden. Systemen zijn complexer geworden, de aard van...

Testen in project ≠ testen in maintenance

31-03-2014 Wanneer een project wordt afgerond gaat het over in de maintenance fase. Het systeem wat projectmatig is geïmplementeerd, zal de nodige jaren gebruikt worden,...

Van maatwerk naar out-of-the-box

31-03-2014 We stappen momenteel het tijdperk in van ultieme klantgerichtheid en dienstverlening op maat. Producten en diensten worden precies afgestemd op de specifieke...

Lean Startup juíst geschikt voor grote organisaties

27-03-2014 Een veelgehoorde misvatting over de Lean Startup-methode is dat deze ongeschikt zou zijn voor grote organisaties. Een startup is natuurlijk niet te vergelijken...

De waarde van service voor een organisatie

26-03-2014 Steeds vaker lezen we dat organisaties moeite hebben zich te onderscheiden en dat het sec verkopen van een product of dienst niet meer afdoende is en...

VOLGENDE 1 2 3 4 5