Diensten / Opinie

De knop van 300 miljoen

08-09-2014 In 2009 schreef Jared M. Spool een artikel getiteld ‘De knop van 300 miljoen’. Het artikel bespreekt een onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van een...

De kracht van self service schadeafwikkeling

23-06-2014 Resultaat van de optelsom van technologische progressie, een veranderende consument en intensere kostendruk binnen organisaties, is dat ‘self service’ in...

Enterprises kunnen leren van msp’s

04-06-2014 Veel it-afdelingen hebben nauwelijks ruimte voor strategische innovatie en andere langetermijndoelen omdat zij teveel tijd kwijt zijn met brandjes blussen door...

Het wel en wee rond ICT

01-06-2014 De belangrijkste graadmeter van het presteren van de ict-afdeling lijkt meestal de helpdesk te zijn. Hoe meer incidenten, fouten en hulpvragen, hoe lager de...

Kleine outsourcingaanbieder blaast partijtje mee

26-05-2014 Ict is steeds vaker doorslaggevend voor het succes van de organisatie en raakt stevig ingebed in de kern van het bedrijf. Deze ontwikkeling heeft impact op de...

Behoefte aan managed security services groeit

01-05-2014 In mijn eerdere blog over het onderwerp managed security services (mss) heb ik het gehad over de noodzaak van MSS voor middelgrote tot grote enterprise...

Volgende stap in IT is service management

10-04-2014 De it’er met back-upcd-rom voor alle desktops binnen een bedrijf is een nostalgisch beeld uit vroegere tijden. Systemen zijn complexer geworden, de aard van...

Testen in project ≠ testen in maintenance

31-03-2014 Wanneer een project wordt afgerond gaat het over in de maintenance fase. Het systeem wat projectmatig is geïmplementeerd, zal de nodige jaren gebruikt worden,...

Van maatwerk naar out-of-the-box

31-03-2014 We stappen momenteel het tijdperk in van ultieme klantgerichtheid en dienstverlening op maat. Producten en diensten worden precies afgestemd op de specifieke...

Lean Startup juíst geschikt voor grote organisaties

27-03-2014 Een veelgehoorde misvatting over de Lean Startup-methode is dat deze ongeschikt zou zijn voor grote organisaties. Een startup is natuurlijk niet te vergelijken...

De waarde van service voor een organisatie

26-03-2014 Steeds vaker lezen we dat organisaties moeite hebben zich te onderscheiden en dat het sec verkopen van een product of dienst niet meer afdoende is en...

Audits helpen bij keuze voor zekerheid

25-03-2014 Datacenters en clouddiensten spelen een cruciale rol in het maatschappelijk verkeer en de processen van bedrijven, zo veel is genoegzaam bekend. Daarom zijn...

ITSM is na Facebook nooit meer hetzelfde

19-03-2014 Het is een bekend fenomeen waar de it-wereld niet over raakt uitgepraat: nieuwe technologieën vinden hun weg naar de werkvloer via werknemers, en steeds minder...

Managed security services kunnen lekker zijn

30-01-2014 Lekker is dat, zou je na het lezen van deze blog misschien concluderen, maar laat ik je alvast meegeven dat managed security services (mss) echt onmisbaar zijn...

Grote zorgen om ICT in de zorg

18-12-2013 Miljoenen euro’s zullen er de komende jaren in de zorg worden verspild. Zonder dat het levensreddende behandelingsmethoden en medicatie oplevert. Zonder dat...

VOLGENDE 1 2 3 4 5