Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

De nieuwe e-commerce golf: alles-in-één-oplossingen

10 december 2007 - 09:08ActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

Begin jaren ’90 sloeg de e-commerce golf in bij retailers. Dit gebeurde met een kracht die de langgekoesterde tradities over de manier van verkopen langzaam maar zeker wegspoelde.

Aan het begin kreeg e-commerce nog te kampen met een grote hoeveelheid scepsis, in combinatie met een inadequate IT-infrastructuur en beperkte toegang tot internet. Retailers zagen e-commerce nog als een kostbare investering waaruit weinig winst viel te behalen.

Tegenwoordig is dat wel anders. Verbeterde websites, betalingsgemak en goedkopere en snellere internetverbindingen moedigen consumenten steeds meer aan om hun boodschappen online te doen. In de eerste helft van 2007 hebben alleen al 6,2 miljoen Nederlanders een online bestelling gedaan, waarvan 800.000 kopers voor het eerst. Ten opzichte van een jaar geleden is de markt met 38% verder doorgegroeid naar een omzet van €1,84 miljard. Wereldwijd hebben al meer dan 1 miljard mensen toegang tot het internet, met een geschatte waarde van de online retailmarkt van meer dan € 350 miljard. En het einde is nog lang niet in zicht.

Dus volop werk aan de winkel voor de ondernemers. Zij moeten in de gaten houden welke ICT-oplossing hen in de e-commerce – als onderdeel van de bedrijfsvoering- het beste ondersteunt. En daar hebben ze hun resellers voor!

Waar ICT-resellers nu echter op hun beurt weer op moeten letten is hoe softwarebedrijven hun e-commerce producten gaan differentiëren. De proposities lopen uiteen van een simpele webwinkel naar een volledig aanbod van geïntegreerde producten. Functionaliteit, toegevoegde producten, integratie en platformen; klanten zijn op zoek naar verbeterde diensten van hun softwareleveranciers. Retailers willen het best mogelijke systeem dat niet alleen hun e-commerce efficiënt beheert, maar tegelijkertijd ook de administratietijd vermindert en bijdraagt aan hun winst.

Zij moeten op zoek naar een leverancier die alles in één kan leveren, waarbij e-commerce een onderdeel is van het pakket – naast website hosting, domeinregistratie – en verbonden is met de overige bedrijfssoftware. Pas als resellers hierop inspringen kunnen klanten hun bedrijfsvoering écht vereenvoudigen.

Dave Kroder
Country Manager Nederland bij Mamut Software

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Eén reactie op “De nieuwe e-commerce golf: alles-in-één-oplossingen”

    1. Sebastiaan schreef:
      18 maart 2008 om 07:42

      Goede visie. Maar is met de komst van het internet juist niet de best of breed strategie ontstaan?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Kort: Hallucineren, BAM in Droneview (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Haven van de toekomst: digitaal en klimaatneutraal

    Carrière

    Kort: Nieuwe KPN-cao mét reservistenregeling, Philips koopt Spectrawave (en meer)

    Innovatie & Transformatie

    Commerciële quantumcomputer komt dichterbij

    Innovatie & Transformatie

    Digitale sector steunt Wennink: knelpunten dringend oplossen

    EDIC EU digitaal
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland voorzitter Europees digitaal consortium Edic

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs