Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

De nieuwe e-commerce golf: alles-in-één-oplossingen

10 december 2007 - 09:08ActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Computable
Redactie Computable

Begin jaren ’90 sloeg de e-commerce golf in bij retailers. Dit gebeurde met een kracht die de langgekoesterde tradities over de manier van verkopen langzaam maar zeker wegspoelde.

Aan het begin kreeg e-commerce nog te kampen met een grote hoeveelheid scepsis, in combinatie met een inadequate IT-infrastructuur en beperkte toegang tot internet. Retailers zagen e-commerce nog als een kostbare investering waaruit weinig winst viel te behalen.

Tegenwoordig is dat wel anders. Verbeterde websites, betalingsgemak en goedkopere en snellere internetverbindingen moedigen consumenten steeds meer aan om hun boodschappen online te doen. In de eerste helft van 2007 hebben alleen al 6,2 miljoen Nederlanders een online bestelling gedaan, waarvan 800.000 kopers voor het eerst. Ten opzichte van een jaar geleden is de markt met 38% verder doorgegroeid naar een omzet van €1,84 miljard. Wereldwijd hebben al meer dan 1 miljard mensen toegang tot het internet, met een geschatte waarde van de online retailmarkt van meer dan € 350 miljard. En het einde is nog lang niet in zicht.

Dus volop werk aan de winkel voor de ondernemers. Zij moeten in de gaten houden welke ICT-oplossing hen in de e-commerce – als onderdeel van de bedrijfsvoering- het beste ondersteunt. En daar hebben ze hun resellers voor!

Waar ICT-resellers nu echter op hun beurt weer op moeten letten is hoe softwarebedrijven hun e-commerce producten gaan differentiëren. De proposities lopen uiteen van een simpele webwinkel naar een volledig aanbod van geïntegreerde producten. Functionaliteit, toegevoegde producten, integratie en platformen; klanten zijn op zoek naar verbeterde diensten van hun softwareleveranciers. Retailers willen het best mogelijke systeem dat niet alleen hun e-commerce efficiënt beheert, maar tegelijkertijd ook de administratietijd vermindert en bijdraagt aan hun winst.

Zij moeten op zoek naar een leverancier die alles in één kan leveren, waarbij e-commerce een onderdeel is van het pakket – naast website hosting, domeinregistratie – en verbonden is met de overige bedrijfssoftware. Pas als resellers hierop inspringen kunnen klanten hun bedrijfsvoering écht vereenvoudigen.

Dave Kroder
Country Manager Nederland bij Mamut Software

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Eén reactie op “De nieuwe e-commerce golf: alles-in-één-oplossingen”

    1. Sebastiaan schreef:
      18 maart 2008 om 07:42

      Goede visie. Maar is met de komst van het internet juist niet de best of breed strategie ontstaan?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Martin Merz
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-size-fits-all bij soevereine cloud SAP

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloud-soc stelt nieuwe eisen aan teams, tools en processen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs