SDL Tridion, leverancier van Web content management-oplossingen en onderdeel van SDL, leverancier van global information management (gim), maakt bekend dat het een formele partnerovereenkomst is aangegaan met Nedstat, Europees leverancier van website analytics.
De partnerovereenkomst omvat een geïntegreerde benadering van tag-management voor SDL Tridion R5.3 en Sitestat, het voornaamste web analytics product van Nedstat. De geïntegreerde web analytics software heet de ‘Sitestat Enabler’.
De partnerovereenkomst vloeit voort uit de strategische focus van SDL Tridion op interactieve marketing waarbij kennis van online klantgedrag centraal staat.
Erik Aeyelts Averink, president Product & Solutions van SDL Tridion: "Door de diverse tags van Nedstat op te nemen in ons content management systeem, kunnen klanten eenvoudig en direct web analytics code of page-tagging toevoegen aan hun content management templates."
Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat: "Met de nieuwe Sitestat Enabler van SDL Tridion wordt de implementatietijd van de Sitestat code en het aantal mogelijke fouten tot een minimum teruggebracht. Online managers hebben zo goed als direct en tot in detail toegang tot het online gedrag van klanten, prospects en andere bezoekers."
De Sitestat Enabler wordt kosteloos verstrekt aan wederzijdse klanten en is binnen afzienbare tijd te downloaden via het SDL Tridion Forum.