De e-commerce-oplossing van hybris en implementatiepartner Javelin Group heeft geleid tot een enorme stijging van de online-verkopen van zavvi entertainment group. Zavvi laat weten dat tijdens de kerstperiode in december 2007 er 70 procent meer online is verkocht dan het jaar daarvoor.
Zavvi heeft voor het e-commerce-platform van hybris gekozen vanwege de krachtige eigenschappen van zijn Product Information Management. Dit platform is van belang voor het beheren van retail-websites die een grote diversiteit aan producten bevatten. Het gebruik van PIM, waarbij alles vanuit één locatie wordt gepubliceerd en real-time geüpdate, heeft gezorgd voor een verhoging van de efficiency. Zavvi kan nu eenvoudig merchandising en promotie- en transactie-elementen van zijn belangrijkste retail-website beheren.
"Het e-commerce-platform van hybris in combinatie met de vernieuwing van de website door Javelin Group, zijn erg belangrijk geweest voor onze multi-channel-strategie", zegt Steve Kincaid, e-commerce director bij zavvi. "Met de uitbreiding van onze game- en Blu ray-productlijnen willen we in 2008 meer groei realiseren. We willen klanten een online-winkelervaring bieden met ons uitgebreide productaanbod, dat is afgestemd op hun wensen. Het is daarom van groot belang dat we te allen tijde accurate productinformatie kunnen leveren. De PIM-oplossing is beslissend in het bereiken van onze doelstellingen. Ondanks dat we pas een half jaar geleden van start zijn gegaan met de implementatie, plukken we nu al de vruchten."
"De ambitieuze groeiplannen van zavvi vereisen een hoge schaalbaarheid en een geoptimaliseerde e-commerce-oplossing. Wij bieden deze oplossing en maken het voor zavvi ook mogelijk om optimaal voordeel te halen uit nieuwe web 2.0-applicaties", aldus Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Nederland.