Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

KPN reorganiseert marketing

04 augustus 2008 - 13:44ActueelGovernance & PrivacyKPN

KPN integreert de onderdelen marketing, strategie en innovatie. Deze zet valt onder de in begin 2008 aangekondigde strategie ‘Terug naar groei’ waarvan kostenreductie een belangrijk onderdeel is. Marketingdirecteur Muriel Arts zal door deze veranderingen in de organisatie bij KPN het bedrijf verlaten.

"Het is een lange termijnstrategie, KPN moet er een beter bedrijf van worden. Met het samenvoegen wordt het ook makkelijker om de achterkant in te richten en een betere service te verlenen aan klanten", aldus een woordvoerder van KPN.

Het telecombedrijf kondigde in februari het programma ‘Terug naar groei‘ aan. Het belangrijkste doel van de operatie is groei van omzet en winst. Onder meer een besparing op kosten en personeel moet deze groei bewerkstelligen.

KPN doet geen uitspraken over de personeelsleden die met deze reorganisatie binnen de divisies marketing, strategie en innovatie hun baan zien verdwijnen. "In het hele bedrijf wil KPN tot 2011 zo’n 10.000 fte aan personeel verminderen", aldus een woordvoerder. Wel is bekend dat marketingdirecteur Muriel Arts door deze veranderingen in de organisatie bij KPN het bedrijf zal verlaten.

De strategie van KPN speelt zich af tegen de achtergrond van een krimpende markt voor traditionele vaste verbindingen en door de overheid opgelegde tariefsverlagingen voor mobiele diensten.

Ook het samenvoegen van merken is een gevolg van de ‘Terug naar groei’-strategie. "Het onderscheid tussen de merken Planet en KPN was niet altijd even duidelijk", aldus de woordvoerder. Planet heeft op de consumentenmarkt een aantal merken geschrapt. Planet was daar één van.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    eigenwijs overmoed overconfidence
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: phishing nummer één wegens overmoed, klok tikt voor cio’s (en meer)

    Leeftijdsverificatie
    ActueelGovernance & Privacy

    Bluesky kan kosten strenge leeftijdscontrole niet dragen

    ActueelSecurity & Awareness

    Anti-phishingtraining sorteert nauwelijks effect

    OpinieData & AI

    Van opensource naar ‘open washing’: waarom bedrijven nu misbruik maken van vertrouwen in licenties

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ActueelSecurity & Awareness

    Phishingtrend: oplichters zetten correcte boekingsgegevens in

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs