Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

KPN reorganiseert marketing

04 augustus 2008 - 13:44ActueelGovernance & PrivacyKPN

KPN integreert de onderdelen marketing, strategie en innovatie. Deze zet valt onder de in begin 2008 aangekondigde strategie ‘Terug naar groei’ waarvan kostenreductie een belangrijk onderdeel is. Marketingdirecteur Muriel Arts zal door deze veranderingen in de organisatie bij KPN het bedrijf verlaten.

"Het is een lange termijnstrategie, KPN moet er een beter bedrijf van worden. Met het samenvoegen wordt het ook makkelijker om de achterkant in te richten en een betere service te verlenen aan klanten", aldus een woordvoerder van KPN.

Het telecombedrijf kondigde in februari het programma ‘Terug naar groei‘ aan. Het belangrijkste doel van de operatie is groei van omzet en winst. Onder meer een besparing op kosten en personeel moet deze groei bewerkstelligen.

KPN doet geen uitspraken over de personeelsleden die met deze reorganisatie binnen de divisies marketing, strategie en innovatie hun baan zien verdwijnen. "In het hele bedrijf wil KPN tot 2011 zo’n 10.000 fte aan personeel verminderen", aldus een woordvoerder. Wel is bekend dat marketingdirecteur Muriel Arts door deze veranderingen in de organisatie bij KPN het bedrijf zal verlaten.

De strategie van KPN speelt zich af tegen de achtergrond van een krimpende markt voor traditionele vaste verbindingen en door de overheid opgelegde tariefsverlagingen voor mobiele diensten.

Ook het samenvoegen van merken is een gevolg van de ‘Terug naar groei’-strategie. "Het onderscheid tussen de merken Planet en KPN was niet altijd even duidelijk", aldus de woordvoerder. Planet heeft op de consumentenmarkt een aantal merken geschrapt. Planet was daar één van.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Governance & Privacy

    Kabinet zet mes in 500 regels: eerste 218 al geselecteerd 

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs