Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Integratie van kanalen cruciaal voor online retailers

22 april 2009 - 10:36ActueelCloud & InfrastructuurVerdict Research

De concurrentie tussen online retailers wordt steeds groter. Om op te vallen tussen de grote hoeveelheid webwinkels en verkoop te stimuleren, moeten retailers hun offline en online kanalen zo goed mogelijk integreren.

Dit adviseert Verdict Research in hun onderzoek ‘Communication & Integration’, uitgevoerd in opdracht van hybris, leverancier van multi-channel communicatie- en e-commerce-software.

De hoeveelheid online retailers blijft groeien. Niet alleen webwinkels gericht op de massa, maar ook steeds meer niche-aanbieders zijn online actief. Daarnaast pikken ook steeds meer particulieren een graantje mee door een eigen ‘winkel’ te starten via bijvoorbeeld eBay. Het aanbod voor de consument blijft zo groeien en online aanbieders moeten daarom slimmer handelen om de concurrentie voor te blijven. Om klantloyaliteit te vergroten is het nodig dat webwinkels hun klantcommunicatie en marketing personaliseren en zo beter richten op de verschillende doelgroepen. De integratie van de diverse kanalen is hierbij noodzakelijk.

Door kanalen te integreren kunnen ze elkaar beter ondersteunen. Zo kan instore-marketing helpen om offline klanten naar het online kanaal te leiden. Het plaatsen van informatiezuilen in fysieke winkels laat offline klanten bijvoorbeeld kennismaken met de webwinkel. Ook bieden dergelijke instore-kiosks de mogelijkheid om een ruimer assortiment aan te bieden met uitgebreidere productinformatie. Anderzijds kunnen online consumenten juist worden gestimuleerd om offline aankopen te doen. Bijvoorbeeld met online nieuwsbrieven en kortingsbonnen.

"Het is belangrijk dat de integratie niet beperkt blijft tot de klantzijde of alleen retailing", zegt James Flower, senior consultant bij Verdict Research. "Om succes te hebben moet de volledige bedrijfsvoering geïntegreerd zijn. Het online verkoopkanaal moet corresponderen met het voorraadbeheer, de prijsbepaling en andere managementsystemen. Door de integratie van sleutelsystemen kunnen retailers efficiency van de gehele organisatie vergroten. Dit maakt het mogelijk om beleidsbeslissingen met betrekking tot producten en prijsbepaling in één keer uit te rollen via alle kanalen."

Het stroomlijnen van productinformatie en het personaliseren van het contact met klanten, biedt retailers de mogelijkheid om zich optimaal te onderscheiden in de markt. Consistente dienstverlening via alle kanalen, daar ligt de toekomst voor e-tailers.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs