Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Herstel opkrabbelen terugkomen

Essent krabbelt langzaam op na it-storing

09 september 2022 - 07:15ActueelCloud & InfrastructuurEssent
Alfred Monterie
Alfred Monterie

Essent is er nog steeds niet in geslaagd de grote storing in zijn it-systemen helemaal te verhelpen. De VerbruiksManager+-app waarmee consumenten alvast kunnen anticiperen op een hoge energierekening, is uitgezet. En Mijn Essent, de persoonlijke omgeving waarin de klant contacten kan wijzigen, biedt een soort Schiphol-ervaring. 'Er staan 2.749 bezoekers voor je in de rij', kreeg een klant donderdagavond te lezen. Essent wil met deze noodmaatregel voorkomen dat de site te druk wordt en systemen er opnieuw uit klappen.

Wel is Nederlands grootste energiebedrijf sinds donderdagavond weer via messenging bereikbaar en werkt de chatbot weer. Telefonisch is Essent beperkt bereikbaar. Bellers moeten daarbij wel rekenen op langere wachtrijen, aldus de site.

Interface

Maureen Veurman, (crisis)communicatie-, media- en reputatie-expert, omschrijft het incident als een technisch probleem. Dat Essent van maandagochtend tot donderdagmiddag voor zijn klanten telefonisch van de buitenwereld was afgesloten, wordt geweten aan een it-storing. Desgevraagd zei de manager crisiscommunicatie afgelopen woensdag dat een fout in de software van een interface geen verbinding met de klanten en hun verbruiksgegevens meer mogelijk maakte. Momenteel moet ze nog het antwoord schuldig blijven op de vraag wanneer de storing in de app is opgelost. ‘Dat weten we niet, maar onze it-collega’s werken er hard aan om de technische problemen op te lossen.’

Overigens heeft Essent nu al een volle week last van haperende it-systemen. Sindsdien regent het klachten op Twitter en andere sociale media. Een consument vroeg zich af of Essent zich al heeft verzekerd van de diensten van Schiphol-topman Dick Benschop, deskundige op het gebied van wachtrijen.

Meer over

Apps

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Eén reactie op “Essent krabbelt langzaam op na it-storing”

    1. A. Van der Niet schreef:
      9 september 2022 om 17:59

      Onbegrijpelijk en onacceptabel dat Essent zijn klanten niet informeert en onbereikbaar is en blijft. Verbruiksmanager app werkt al meer dan 1 week nieten er is geen zicht op een oplossing laat staanden prognose van Essent aan haar gebruikers/klanten.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs